מחלקת מחקרי האינטרנט של איי.סי נילסן העולמית, Neilsen Netratings, פרסמה לאחרונה דו"ח ובו היא מדרגת את עשרת אתרי האינטרנט שהשפיעו ביותר על העולם המערבי בעשר השנים האחרונות.
הזוכה הגדול הוא אתר גוגל, אותו מגדירה נילסן כ"אתר כה מוצלח, שהוא הפך לפועל". למקום השני הגיע אתר הבלוגים של גוגל, Blogger (ראה קישור).
בלוגר הוא אתר המאפשר לכל גולש לפתוח "בלוג" משלו ועל ידי כך לכתוב יומן באמצעות האינטרנט. ניתן לכתוב את היומן בכתב - או באמצעות הודעות קוליות.
לדברי נילסן, תופעת הבלוגים עדיין לא הגיעה לשיאה, והיא צפויה לצמוח בעתיד הקרוב, עד למצב שבו לא יהיה אדם שאין לו בלוג או שאינו מככב בבלוג של חבר.
למקומות השלישי והרביעי הגיעו אתרי הקניות Amazon ו-eBay. בעוד Ebay, אתר המכירות הפומביות, מייצג את יתרון ההזדמנות, המחיר והמגוון האינסופי ברשת, אמאזון מייצג את הזמינות, המהירות והנוחות. פורטל השוואת המחירים kelkoo הגיע למקום החמישי.
במקום השישי והשביעי עומדות שתי שיטות התקשורת הנפוצות ברשת - הוטמייל של MSN ו-IM של AOL. הראשונה היא תוכנת הדואר הבסיסית, שמביאה לרשת את רוב הגולשים החדשים. השנייה היא אחת הדרכים הפופולאריות ביותר לבזבז זמן ברשת.
במקום השמיני עומד Friends Reunited, אתר דמוי "חבר'ה" בישראלי, אשר לדברי נילסן מייצג כיצד הפכה הרשת למוקד חברתי.
Easyjet, אתר התיירות, נבחר שכן הוא שינה לחלוטין את פני שוק התיירות והדגים כיצד יכולה הרשת לעקוף מתווכים מסוגים שונים.
אותו הדבר, רק באופן פחות חוקי, עשה אתר נאפסטר, שנבחר למקום העשירי והדגים כמה קשה לפקח על הפעילות ברשת.