X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
גבי פארן הודה, במסגרת עסקת טיעון, כי שני אנשי עסקים שילמו עבורו שכר טירחת עו"ד, ובתמורה פעל פארן למענם בענייני בנייה; במסגרת עסקת הטיעון, נמחקה האשמה כאילו נתן הטבות בנייה לתורמים (שוחד), ובתמורה ביקשה התביעה קנס בלבד
▪  ▪  ▪

בית משפט השלום בתל אביב גזר (יום ה', 8.1.04) על ראש עיריית רמת השרון לשעבר, גבי פארן, קנס בסך 50 אלף ש"ח, לאחר שהודה והורשע במסגרת עסקת טיעון בעבירה של מירמה והפרת אמונים.
בכתב האישום שהוגש נגד פארן בינואר השנה, לבית משפט השלום בתל אביב, נטען כי לאחר שבבחירות האחרונות לראשות המועצה, שהתקיימו בנובמבר 98', גבר פארן על מאיר דורון ברוב זעום של כמה קולות בלבד, ודורון הגיש ערעור על התוצאות לבית המשפט, שכר פארן את שירותיו של עורך הדין דורי קלגסבלד.
חלק משכר הטרחה של עו"ד קלגסבלד, שולם על-ידי אבי ביטון, איש עסקים ובעל נכסי מקרקעין בעיר, ואברהם זלמן, מהנדס ומנכ"ל חברת בנייה, כשפארן היטיב עימם בשל כך, בהטבות בנייה ובטובות הנאה נוספות, על חשבון עיריית רמת השרון. על-פי כתב האישום, פארן שילם בפועל לעורך דינו כ-14 אלף ש"ח ואת יתרת הכסף השלימו זלמן וביטון.
כתוצאה מקבלת השוחד, נטען בכתב האישום, פעל פארן במסגרת תפקידו עבור ביטון וזלמן: כך כינס ישיבה בנושא פיתוח שכונות המחתרות - היכן שמתגורר זלמן וגם דן בבקשה להיתר בניה הקשורה לביטון. כדי לאשר את הבקשה לטובת ביטון כונסה ישיבה נוספת ללא זימון היועץ המשפטי לעיריה.
סך הכל, קיבל פארן שוחד בסך של כ-118 אלף ש"ח, וסעיפי האישום נגדו היו כאמור לקיחת שוחד, מירמה והפרת אמונים. ביטון וזלמן הואשמו במתן שוחד. גבי ביטון נקנס ב-10,000 ש"ח.
בכתב האישום המקורי, הואשם כאמור פארן בקבלת שוחד, מירמה והפרת אמונים, ואולם, כפי שפרסמנו כאן בעבר, [ראו קישור], הפרקליטות הגיעה לעסקת טיעון תמוהה יחסית, לפיה יודה פארן בעבירות המירמה והפרת האמונים, ובתמורה יימחק אישום השוחד, והתביעה תבקש להטיל עליו קנס בלבד ולא לגזור עונש של מאסר על-תנאי, כמקובל במקרים מעין אלה.
בתוך כך, הפך אבי זלמן לעד מדינה נגד פארן, ולאחר שנשמעו מקצת עדויות התביעה, הודתה התובעת עו"ד רוית הרמן, כי נחשפה תמונה שונה מזו שהיתה בכתב האישום. לדבריה, ראש העיר לא פעל באופן פורמאלי, הנהיג דלת פתוחה ולמעשה, לא סייע כלל לאנשי עסקים.
סניגורו של פארן, עו"ד משה ישראל, אמר היום: "צדק נעשה. בית המשפט קיבל את עסקת הטיעון, לפיה לא היה שום שוחד, שום אבק של שחיתות אישית במעשיו של מר פארן. כל מה שיוחס לו בכתב האישום, ומר פארן הודה פה, זה שהוא לא דיווח על תשלום שנעשה לפרקליטו במסגרת מערכת הבחירות הקודמת. יש פה זיכוי מאשמת השוחד, כמובן".
יש לציין, כי מדובר בעסקת טיעון מקלה, בה נמנעה התביעה - כמקובל במקרים דומים - מלעתור להטיל עונש של מאסר על-תנאי, שכן פארן כבר אינו איש ציבור וכדי שלא להכתימו בקלון. השופטת גיליה רביד ציינה בהחלטתה, כי בקשת התביעה להכביד את הקנס אינה עולה עם רוחו של הסדר הטיעון.

תאריך:  08/01/2004   |   עודכן:  08/01/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
תמחשב את חברת הטיולים האמריקנית המטייל Discover America
עמוס באר
מסתמנת ירידה בגניבות רכב, אך בלא הפחתה מקבילה בדמי הביטוח
יפעת גדות
דבריו עוררו שוב את הדיון הסוער בנושא האיסור על לבישת רעלות בבתי ספר ממשלתיים; שיראק: "עובד לא צריך להציג את אמונותיו הדתיות כשהוא נושא במשרה ציבורית"
גלית יצחק
מלצרית בת 20 ממחוז גוואנגדונד אושפזה הלילה לאחר שהתגלו בגופה תסמינים של הנגיף; 3 כתבי טלווזייה אושפזו בהונג קונג; השלושה ביקרו במחוז גואנדונג, וככל הנראה נדבקו בנגיף; מפיק הטלווזיה שהיה מאושפז שוחרר לאחר שהחלים לגמרי מהמחלה
הדר פרבר
בריטיש איירווייס משיקה מבנה מחירים חדש לשוק הישראלי, אשר מציע מחירים אטרקטיביים יותר, גמישות רבה יותר בבחירת הטיסות, היצע מחירים גדול יותר ושילוב יעדים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il