X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
רופאים לזכויות אדם ו-5 משפחות של עובדים זרים בלתי חוקיים דורשים לקבוע קריטריונים למקרים הומניטריים של ילדים חולים במשפחותיהם; טוענים: ישנן משפחות שעבורן "החזרה לארץ המוצא משמעה פגיעה מיידית וקשה בגוף ובנפש, עד כדי סכנת נזק בלתי הפיך ומוות"
▪  ▪  ▪

עמותת רופאים לזכויות אדם וחמש משפחות של עובדים זרים בלתי חוקיים עתרו היום (ה', 8.1.04) לבג"צ, בדרישה להורות לשר הפנים להשיב מדוע לא ייקבעו לאלתר קריטריונים למקרים הומניטריים של ילדים חולים במשפחות עובדים זרים.
העותרים הם מהגרי עבודה השוהים שלא כחוק והורים לילדים החולים במחלות קשות, אשר נולדו כולם בארץ. מדובר בילדים הנזקקים לעירויי דם, ילדים נכים ומוגבלים מאוד בעקבות נזק מוחי, וכן חולי סוכרת נעורים.
בעתירה, שהוגשה באמצעות עו"ד יוסי צור, נטען כי חזרתם של הילדים לארץ מוצא ההורים או החזרת אחד ההורים, תפגע קשות בבריאותם של הילדים עד כדי סכנת חיים, משום שבארץ מוצא ההורים הם יתקשו לקבל טיפול רפואי. בין העותרים, גם זוג בו האב מגאנה והאם מהפיליפינים, בעוד הילד החולה רואה עצמו כישראלי לכל דבר.
"במסגרת אלפי הילדים ועשרות אלפי המבוגרים המועמדים כיום לגירוש, קיימות מתי-מעט משפחות אשר עבורן שאלת הגירוש איננה שאלה של נוחות והעדפה, ואף לא שאלה של פרנסה בכבוד לעומת חרפת רעב בארץ המוצא. עבור משפחות אלו, החזרה לארץ המוצא משמעה פגיעה מיידית וקשה בגוף ובנפש, עד כדי סכנת נזק בלתי הפיך ומוות לילד או למבוגר החולה".
העותרים קובלים על-כך, שמכתבים ששיגרו לשר הפנים בחודשים האחרונים - נותרו ללא מענה. מחד, שר הפנים מודיע על כוונות חיוביות, ומאידך ממשיכים ההורים להיעצר ברחובות. מחד, האבות משתחררים ממעצר לאחר התערבות ארגוני זכויות אדם, ומאידך אין להם היתרי שהייה והם צפויים למעצר חדש בכל יום. אחת האימהות נעצרה בדרך להביא אוכל לבנה חולה הסוכרת, ולא הצליחה להסביר את דחיפות העניין לשוטרי ההגירה.
העותרים טוענים עוד, כי הודעותיו בתקשורת של שר הפנים, לפיהן תוקם ועדת שרים שתבחן את שאלת ההתאזרחות של ילדי עובדים זרים, אינן מספקות ואינן אמורות לספק את הפתרון המיידי למקרים הומניטריים אלה.

תאריך:  08/01/2004   |   עודכן:  08/01/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נועם שרביט
באוצר אומרים, כי תיקוני החקיקה בנוגע לרשויות המקומיות שאושרו אמש בכנסת, יסייעו לקבוע מסגרות לתוכניות הבראה שיביאו לייצוב מצבן התקציבי של הרשויות ויקטינו את הגירעונות באופן יעיל עקבי ומתמשך; אכן, נראה כי התיקונים מבטיחים התייעלות, באם ימומשו כמובן
רועי כוכבי
ביומו האחרון בתפקיד דרש רובינשטיין מהממשלה להימנע מהעברת חוק ההסדרים כמקשה אחת
יפעת גדות
הודיע לחברת Inamid כי עליה לספק מידע נוסף על השתלים לפני שהנושא יבחן שוב
נועם שרביט
כך טוען ארגון המהנדסים והאדריכלים העצמאיים בישראל, המזהיר כי מכרזי ההתקשרות של הרכבת עם מתכננים נוגדים את המלצות ועדת זיילר, ופוגעים באיכות המבנים שלה
הדר פרבר
בדיון אשר נערך בנושא, בפרלמנט הבריטי, בתחילת השבוע, סירב בלייר להעריך כיצד תסתיים החקירה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il