X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בן-ארצי הורשע בסירוב פקודה להתגייס לצבא, אולם התביעה הודיעה היום כי ועדת המצפון הצבאית תדון מחדש בבקשתו להיות מוכר כפציפיסט; הורי הסרבנים: זהו תיקון חלקי ומאוחר של עוול מתמשך שנגרם לבחור אמיץ ואידיאליסט; נמשיך להיאבק לשחרור כל סרבני המצפון הכלואים
▪  ▪  ▪

התביעה הצבאית הודיעה הבוקר (ה', 8.1.04) לבית הדין של פיקוד מטכ"ל וחיל הים, שמושבו ביפו, כי רשויות הצבא החליטו להיענות להמלצת בית הדין, כפי שהובעה בהכרעת הדין במשפטו של סרבן המצפון יוני בן-ארצי, אחיינה של שרה נתניהו, ולהביאו לדיון חוזר בפני "ועדת המצפון", אשר בעבר דחתה את בקשתו להשתחרר משירות צבאי.
עד לדיון בוועדה, אשר צפוי להתקיים בשבועות הקרובים, שוחרר בן-ארצי ממעצר ונשלח לחופשה בביתו. לאור התפתחות זו, נדחה שלב הטיעונים לעונש וגזר הדין במשפטו של בן-ארצי, אשר אמור היה להתקיים ביום שני הקרוב.
סניגורו של בן-ארצי, עו"ד מיכאל ספרד, הגיב להחלטת הצבא ואמר: "אני טוען כבר למעלה משנתיים שיוני בן-ארצי הוא פציפיסט, ולצערי עד עתה הוא לא קיבל הזדמנות נאותה בוועדות המצפון שהתכנסו לדון בעניינו. חבל שהיה צריך את התערבות בית הדין הצבאי, אשר קבע שיוני הוא אכן פציפיסט, כדי להפסיק את מסכת ההתעללויות בו. אני מקווה שהפעם הוועדה שתתכנס תאזין לדבריו וטיעוניו ברצינות הראויה".
הוריהם של חמשת הסרבנים אמרו, כי "אם ועדת המצפון תכיר בכנות טיעוניו של יוני בן-ארצי ותעניק לו שחרור משירות צבאי מטעמי מצפון, יהיה זה תיקון מאוחר וחלקי של עוול שנגרם לבחור אמיץ וטהור-לב, שנאלץ לשבת שנה וחצי במאסר ומעצר על לא עוול בכפו".
"אנו מקווים שההכרה במצפונו של בחור אחד, תהיה רק נקודת ההתחלה להכרה כללית בחופש המצפון בישראל, המובטח להלכה על-פי החוק, אך אינו מיושם למעשה. אנו ניאבק בכל כוחנו ונגייס תמיכה ציבורית בארץ ובעולם למען שחרור כל מי שנאסרו ונעצרו על-כך שצייתו לצו מצפונם, בלי יוצא מן הכלל, ועד אשר מדינת ישראל - כמו מדינות המערב הדמוקרטי אליו היא מתיימרת להשתייך - תציע לסרבני מצפון חלופה הוגנת של שירות אזרחי לטובת החברה", הוסיפו ההורים.
תזכורת: בן-ארצי הורשע בסירוב פקודה להתגייס לצבא
לפני כחודשיים, הרשיע בית הדין את בן-ארצי, לאחר שהשופטים אל"מ אבי לוי (אב בית הדין), רס"ן יהודה ביטחון ורס"ן בוריס סגל, דחו את כל טענות ההגנה, וקבעו כי אין בידם הכלים להשיג על החלטות הוועדות בפניהן הופיע בן-ארצי, בעיקר לאור פסק דינו של בג"צ, שלא התערב בהחלטות הוועדות.
עם זאת, ציינו השופטים בהערת אגב, ולמעלה מן הצורך, כי הם מאמינים לבן-ארצי שסירובו להתגייס נובע מהיות פציפיסט, ודחו את טענות ועדת הגיוס, שקבעה שבן-ארצי פועל משיקולי נוחות ורצון להגשמה עצמית ולא מתוך פציפיזם, תוך שהם מביעים ביקורת על התנהלות שלטונות הצבא.
השופטים קבעו, כי בית הדין הצבאי אינו ערכאת ערעור על החלטות ועדת המצפון של צה"ל, שהוקמה כדין כדי לדון בנושאים אלה. בהערת אגב אמרו השופטים, כי הם נוטים להאמין לעדותו של בן-ארצי כי הוא פציפיסט אמיתי. ואולם, גם אז, הפקודה שניתנה לבן-ארצי ודרשה ממנו להתחייל היתה פקודה חוקית ועל-כן יש להרשיעו על סירוב פקודה זו. שאר הערותיו של בית הדין, לא נצרכו לשם ההכרעה בדינו של בן-ארצי, ועל-כן הן מוגדרות כ"הערות אגב".
בהכרעת הדין ציינו השופטים, כי הם סבורים שבן-ארצי "לא שיקר לגבי צפונות לבו ולא הגיע מתוך ניסיון לרמות או להשיג פטור".
לסיפורו המלא של יוני בן-ארצי, ראו קישור לידיעה על הכרעת הדין.
פ' (מחוזי) 129/03 התובע הצבאי הראשי נ' טוראי יונתן בן-ארצי

תאריך:  08/01/2004   |   עודכן:  08/01/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
בהצהרה, דורשים החותמים מממשלות מדינותיהם לתמוך בהקמת פארקים תעשייתיים, בעזרת הקלות בתחומי המס והמסחר ועידוד תעשיות הייצוא
גל ברגר
הכתב הותקף בקרשים על-ידי חמישה רעולי פנים ואושפז בבית החולים א-שיפאא' בעזה; אגודת העיתונאים הפלשתינים מגנה ודורשת לפתוח בחקירה מיידית: "מדובר באיום על חופש העיתונות"
נועם שרביט
רופאים לזכויות אדם ו-5 משפחות של עובדים זרים בלתי חוקיים דורשים לקבוע קריטריונים למקרים הומניטריים של ילדים חולים במשפחותיהם; טוענים: ישנן משפחות שעבורן "החזרה לארץ המוצא משמעה פגיעה מיידית וקשה בגוף ובנפש, עד כדי סכנת נזק בלתי הפיך ומוות"
נועם שרביט
באוצר אומרים, כי תיקוני החקיקה בנוגע לרשויות המקומיות שאושרו אמש בכנסת, יסייעו לקבוע מסגרות לתוכניות הבראה שיביאו לייצוב מצבן התקציבי של הרשויות ויקטינו את הגירעונות באופן יעיל עקבי ומתמשך; אכן, נראה כי התיקונים מבטיחים התייעלות, באם ימומשו כמובן
רועי כוכבי
ביומו האחרון בתפקיד דרש רובינשטיין מהממשלה להימנע מהעברת חוק ההסדרים כמקשה אחת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il