X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הערכה זו עומדת בסתירה לזו שהוציאה חברת דן-אנד-ברדסטריט; שר האוצר קיבל בסיפוק את הודעת מודיס; ניר גלעד: הודעת מודיס הינה איתות חיובי מאוד לקהילת המשקיעים והאנליסטים


▪  ▪  ▪

חברת הדירוג הבינלאומית מודיס, קובעת בהערכה כלכלית שהוציאה (25.2.01) כי דירוגי האשראי של ממשלת ישראל יישארו ברמה של A2 לחובות במט"ח לטווח ארוך וברמה של A2 לחובות מקומיים. כך נמסר בהודעה לעיתונות שהפיץ היום משרד האוצר.
הודעת מודיס נתקבלה בסיפוק, במיוחד לאחר הודעתה של חברת דן-אנד-ברדסטריט בשבוע הקודם, לפיו חלה הרעה במצב המשק. הודעה זו נדחתה בתוקף על-ידי האוצר, שאף האשים את מנהלי החברה בחוסר מקצועיות.
בהודעה נמסר, כי לאחר מספר שנים של מיתון התאפיינה שנת 2000 כאחת הטובות בעשור שחלף. הביצועים הטובים נרשמו בשל הגידול החד בהיקפי הייצוא הישראלי - בעיקר בתחומי ההיי-טק, חברות ההזנק ותיירות המילניום לישראל.
לטענת משרד האוצר, מנתוני חברת הדירוג מודיס נמצא כי גל האירועים הביטחוניים האחרונים אומנם פגע בענפי התיירות והבניה. ואולם, לפי הערכתה של מודיס, בטווח הבינוני יוחלפו העובדים הפלשתינים בעובדים זרים או ישראלים ודבר זה יביא במקביל לירידה בשיעורי האבטלה בישראל ולהאצה בצמיחה.
מודיס מציינת בהערכתה, כי קיימת חשיבות גבוהה לביצוע רפורמות בתחום המיסוי בישראל, באופן שיאפשר עידוד הקמת מיזמים בינלאומיים בישראל.
מודיס ממליצה, להתמקד בנקודות המרכזיות להן יש השפעה אפשרית על דירוגי האשראי של ישראל. ראשית, היא מציעה, יש לטפל בהצעות חוק פרטיות המונחות בכנסת, העלולות להביא לפריצת התקציב - ולפגוע בצמיחה במשק. שנית - ללכת להסדר שלום עם הפלשתינים, שיאפשר להם לנהל כלכלה יציבה.
ממשרד האוצר נמסר, כי שר האוצר אברהם (בייגה) שוחט קיבל את הודעת מודיס בסיפוק רב וציין את האמון שמביעה חברת הדירוג בכלכלה הישראלית ובביצועיה.
החשב הכללי באוצר, ניר גלעד, ציין גם הוא את הודעת החברה, ואמר כי היא מהווה איתות חיובי מאוד לקהילת המשקיעים והאנליסטים ברחבי העולם באשר לחוסנו של המשק וליכולת הממשלה לגייס הון בחו"ל בתנאים טובים - על-אף המצב הגיאופוליטי הנוכחי.

תאריך:  25/02/2001   |   עודכן:  25/02/2001
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
בחירת פרס תובא ביום ב' להצבעה במרכז העבודה; מרידור הוא המועמד המועדף בעיני שרון בממשלה צרה - אם לא תצטרף מפלגת העבודה לממשלת אחדות; כעס בליכוד על התעקשות שרון על ממשלת אחדות
נשיא בית המשפט העליון: עכשיו - לא הכל שפיט. ישנם עניינים שבית משפט נמנע מלהכריע בהם. למשל, סכסוכים בעלי אופי פוליטי-מוסדי; בעתיד, הוא קובע: "בית המשפט יצטרך, כפי שראינו, למלא את החסר, ולקבוע נורמה חדשה על-פיה יוכרע הסכסוך שהוא במהותו בעל אופי פוליטי"
יואב יצחק
גורם המקורב לברק אישר את הידיעה והוסיף: ברק נותן לשרון לנהל את העניינים; במשרד ראש הממשלה הודיעו רשמית: שרון לא קיבל את הניהול של צה"ל; מלישכת שרון נמסר: שרון יקבל אחריות על צה"ל רק לאחר השבעתו
- על המאבק הנמשך לכבודו של הזולת ולשמו הטוב;
מעניין לקרוא את רשימתו של היועץ המשפטי לממשלה - במיוחד
עקב הזילות בכבודם של אישי ציבור בכירים בחקירות המשטרתיות
יואב יצחק
ליפקין-שחק הוצע על-ידי שמעון פרס לכהונת שר הביטחון; כפי שמסרנו השבוע (18.2.01) החלה במקביל מפלגת המרכז בהליכי פירוק פורמליים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il