X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ערפאת חותר לכינוס ועידת שלום בדמות ועידת מדריד

מאמצים ברשות הפלשתינית לגיבוש יוזמה מדינית

הרשות מקיימת התייעצויות לשם כינוס המועצה המרכזית של אש"ף; עיתון "אל-קבס" הכוויתי מדווח: ערפאת מנהל מגעים לגיבוש יוזמה מדינית חדשה בדמות ועידת מדריד; ג'יבריל רג'וב: בקרוב תתכנס בנושא המועצה המהפכנית בפת"ח
▪  ▪  ▪

ניסיון נואש להיחלץ מהמצוקה: הרשות הפלשתינית מקיימת בעשרת הימים האחרונים מגעים והתייעצויות לשם כינוס המועצה המרכזית של אש"ף ברמאללה. כך מאשר (11.1.04) חבר הוועד הפועל של אש"ף, חנא עמירה, בראיון לעיתון "אל-ווטן" הסעודי. ההחלטה נפלה במהלך כינוס הוועד הפועל בסוף השבוע בראשות יו"ר הרשות הפלשתינית, יאסר ערפאת.
המועצה המרכזית הפלשתינית היא גוף הביניים של אש"ף, בין הגוף המנהל - הוועד הפועל, לגוף המחוקק - המועצה הלאומית הפלשתינית (מל"פ). בסמכותה להעניק לגיטימציה לסוגיות מהות, אולם החלטותיה טעונות אישור הוועד הפועל.
מטרת כינוס המועצה המרכזית - ניסוח תוכנית מדינית לקראת הצגתה באופן רשמי בפסגה הערבית, שתתכנס בתוניס בחודש מרס. גורמים פלשתינים מסרו היום, כי ערפאת מקיים התייעצויות עם מקורבים ובכירים בהנהגה הפלשתינית, במטרה לגבש יוזמה מדינית חדשה. במסגרת היוזמה, אומרים הגורמים לעיתון "אל-קבס" הכוויתי, תקרא הרשות הפלשתינית לכינוס ועידה בינלאומית, בדומה לוועידת מדריד, קרי ניהול שיחות לכינון הסדר קבע והפסקת האלימות משני הצדדים.
המשבר העמוק בתוך הפת"ח ובצמרת ההנהגה הפלשתינית נותן אותותיו ומקרין על הרחוב הפלשתיני, שמפעיל לחצים כבדים: "אג'נדה, כאן ועכשיו!". זהו ההסבר למטח היוזמות המדיניות בימים האחרונים מצד הרשות הפלשתינית - החל בקריאתו של ראש הממשלה הפלשתיני, אבו עלא, להקמת מדינה דו-לאומית וכלה באיומים הישנים-חדשים של אש"ף בדבר הכרזה חד-צדדית על הקמת מדינה פלשתינית בגבולות 67'.
ריבוי היוזמות, חלקן סותרות, מעורר מבוכה רבה ברשות הפלשתינית. בחמאס מזהים את המצוקה בה שרויה ההנהגה הפלשתינית הנוכחית, ומנהיג התנועה, השייח' יאסין, ניצל זאת היטב ושרטט אג'נדה משלו: הכרזה על מדינה פלשתינית בגבולות 67' והשארת האדמות האחרות להיסטוריה, כלשונו.
בעקבות הלחצים מתוך הפת"ח ובמסגרת הניסיונות להשתיק את המבקרים מבית, החליטה ההנהגה הפלשתינית לכנס בקרוב את המועצה המהפכנית בפת"ח. גורמים בפת"ח השמיעו לאחרונה ביקורת חריפה נגד חברי הוועד המרכזי של הפת"ח, בשל אי כינוס הוועידה הכללית של התנועה ועריכת בחירות במוסדותיה. המועצה המהפכנית תתכנס איפוא במקום הוועידה הכללית.
לדברי ג'יבריל רג'וב, היועץ לביטחון לאומי של עראפת, תדון המועצה המהפכנית בסוגיות הפלשתיניות החשובות העומדות על הפרק, לרבות התוויית הדרך של הרשות הפלשתינית בשלב הבא בנוגע לגבולות המדינה הפלשתינית העתידית והגדרת האמצעים להשגת מטרותיה, וכן היחסים עם ישראל ועם הפלגים הפלשתיניים. רג'וב אמר את הדברים בסוף השבוע, בראיון לשבועון המצרי "אל-אהראם אל-ערבי". הוא הוסיף כי בכוונת הרשות לקיים בחירות כלליות במהלך 2005, אז "יבחר העם הפלשתיני את הדרך וההנהגה", לדבריו.

תאריך:  11/01/2004   |   עודכן:  11/01/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נועם שרביט
מדובר בפרסומת ששודרה כבר עשרות פעמים בערוצים 2, 10 ו-24; האם המשפט "לא כל תאילנדית חמה ומוכנה בתוך 4 דקות" פוגע ברגשות, בטעם הטוב ובכבוד האישה?; על יהודל'ה, נודל'ה, תאילנדיות חמות ופולניות פריג'ידיות
הדר פרבר
זאת בעקבות דרישתה של ארה"ב כי הונג קונג תהיה "יותר דמוקרטית"
רועי כוכבי
התאחדות התעשיינים ואיגוד לשכות המסחר הגישו את הבקשה לבית הדין הארצי לעבודה; מבקשות להורות על איסור שביתה מוחלט בנמלים ועל הפסקת העיצומים שהחלו בנמל אשדוד, ביום ה' האחרון
גלית יצחק
היקף חובות בתי החולים נאמדים ב-350-400 מיליוני ש"ח; לין לשר האוצר: סירובו של החשב הכללי להתייחס לחובות בתי החולים הינה תמוהה ובלתי מובנת; חוששים כי לספקים לא תהיה אפשרות לחדש את מלאי הציוד בבי"ח
יפעת גדות
לדברי זיו מנדל, מנכ"ל משותף בחברת ג'ון ברייס הדרכה: "במהלך 10 השנים האחרונות חלה מהמפכה אמיתית גם בתחום המכירות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il