X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מטרדי הריח מרמת חובב - אינם מסוכנים לתושבי האיזור; הושלם בהצלחה הטיפול במטרדי ריח מבריכות האידוי; זיהום מי תהום ברמת חובב, אינו מתפשט ואינו מסכן מקורות מים; נדרשת תמיכת מדינה בפתרונות משלימים לטיפול בשפכים
▪  ▪  ▪

ממצאי מדידות איכות האוויר שנערכו באיזור רמת חובב וביישובי הסביבה, מוכיחים כי מטרדי הריח שמקורם ברמת חובב, אינם מסכנים את תושבי האיזור. כך מוסרת (יום א', 11.1.04) מועצת רמת חובב, במסגרת מסיבת עיתונאים מיוחדת שערכה היום.
המסיבה אורגנה בשיתוף וסיוע תלמידי המגמה לתקשורת שיווקית במכללת ספיר, כחלק מפעילות המועצה לשיתוף קהילתי.
עוד דיווח המועצה, כי ההשקעות וההוצאות שלה בשנת 2003, לכל הקשור בנושאי איכות הסביבה, הגיעו לסך של 48,963 ש"ח - מעל ומעבר לתקציב שתוכנן תחילה, בשל השקעות בלתי צפויות לטיפול בשפכים ולמניעת מטרדי ריח. יש לציין, כי המועצה אינה נתמכת מכספי מדינה.
סקרים הידרוגיאולוגים, לבחינת זיהום הקרקע ומי התהום, מצביעים בוודאות על הגבלת התפשטות המזהמים למרחב רמת חובב בלבד ודעיכתו כתוצאה מפעילויות המועצה, זיהום הנחלים, אשר הוליכו בעבר שפכי תעשיה גולמיים, נמצא בדעיכה. המלחת בריכות האידוי הושלמה והצליחה, ונראה כי לא צפויים מטרדי ריח בקיץ הקרוב.
מ"מ ראש המועצה המקומית-תעשייתית רמת חובב, אבי הלר, מסר כי שנת 2003 היוותה שנת מהפך ואבן דרך בתולדות אזור התעשיה. בשנה זו נקבעו ועודכנו רשיונות עסק חדשים למועצה התעשייתית ולמפעלים שבתחומה, מטרת רישיונות העסק להסדיר את נושאי השמירה על איכות האויר והטיפול בשפכים.
בשנה זו הצליחה המועצה לדכא את פליטת מימן גופרי (H2S) מבריכות האידוי, באמצעות 300 אלף טונות של מלח, בהשקעה חריגה של כ-14 מיליון ש"ח.
עוד נמסר, כי בשנת 2003, בעזרת מומחים מישראל ומהעולם, הציגה המועצה למשרד איכות הסביבה פתרונות שונים לטיפול בשפכים - כתחליף לשיטת בריכות-האידוי, בהשלמה להחלטה האסטרטגית של מליאת המועצה מאוגוסט 2002, להפסיק בשנת 2005 את הזרמת השפכים לבריכות האידוי.
במבט לעתיד, ההחלטות לטיפול המשלים בשפכים, ישפיעו על עתיד אזור התעשיה ואיכות הסביבה בעשורים הבאים.
יוסי זיו, מנכ"ל מועצת רמת חובב, מסר כי הטיפול בשפכי רמת חובב, התאפיין בהחלטות אשר התבססו על הטכנולוגיות שהיו ידועות באותן שנים. חלקן התבררו כנכונות וחלקן כושלות. בריכות האידוי, שהיום נתפסות כבעיה, הצליחו למנוע את זיהום הקרקע ומי התהום, בעשורים האחרונים.
במהלך המסיבה, הוצגו בפני העיתונאים צילומים המתעדים את פעולות המועצה בהמלחת בריכות האידוי, בטיפול בניקוז ושיקום נחלים וכן צילומים של מקורות מטרדי ריח הסמוכים לריכוזי אוכלוסיה הסמוכים לרמת חובב, ובתוכם מערכת טיהור שפכים של עיריית באר שבע ונחל באר שבע, המזרים שפכים גולמיים, הפולטים ריכוזים גבוהים של מימן גופרי ומטרידים את תושבי שכונות העיר, מדרום וממערב ותושבי קיבוץ חצרים.
מנכ"ל המועצה הוסיף, כי במהלך השנים האחרונות, השקיעה המועצה סכומי עתק, בטיפול בזיהום הקרקע והנחלים, שנגרמו בטרם קום המועצה.
השנה המשיכה המועצה, במשותף עם רשות הניקוז, להשקיע בניקוי והעמקת ערוצי הנחלים, הצבת נקזים לשאיבת מי נגר והקמת מאגרים, כדי למנוע הסעת מזהמים, במורד הנחלים, אל מחוץ לתחומי המועצה.
ארז בדש, גזבר המועצה, מסר כי תקציב המועצה לשנת 2004 עומד על סך של 44,280 מיליון ש"ח. עקב השקעות בלתי צפויות לטיפול בשפכים, מניעת מטרדי ריח ועדכון הכרחי בתקציבים בלתי רגילים, שונה תקציב 2003 במחצית השנה האחרונה, והוגדל בכ-6.5 מיליון ש"ח, על חשבון עודפים משנים קודמות, כדי לבצע פרויקטים אלה.
המועצה מתכננת השקעה של כ-50 מיליון ש"ח נוספים, במהלך השנתיים הבאות, מעבר לתקציב השוטף, שעיקרם לטיפול משלים בשפכים, ביצוע סקרים ושידרוג מערך ניטור האוויר.
ד"ר צור גלין, מנהל היחידה הסביבתית של המועצה, אמר כי מערך ניטור האוויר של המועצה - מהמפותחים והמתקדמים בארץ, עומד בפני שדרוג משמעותי באמצעות תוספת אמצעי ניטור ובכלל זה נגרר לניטור אוויר, אותו ניתן להציב על-פי הצורך, מחוץ לגבולות המועצה.
אינג' מאיר חזוט, מנהל אגף התפעול במועצה, אמר כי רמת חובב הפכה להיות המעבדה העיקרית והחשובה בארץ, למציאת, פתרונות לטיפול בשפכים תעשייתיים.
בשנה האחרונה בוצעו ניסויים רבים, מעבדתיים ובמתקני חלוץ (פיילוט), לבחינת פתרונות חדשניים לטיפול בשפכים, אשר ישפיעו על עתיד התעשיה הכימית בארץ בכלל וברמת חובב בפרט.

תאריך:  11/01/2004   |   עודכן:  11/01/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גל ברגר
הרשות מקיימת התייעצויות לשם כינוס המועצה המרכזית של אש"ף; עיתון "אל-קבס" הכוויתי מדווח: ערפאת מנהל מגעים לגיבוש יוזמה מדינית חדשה בדמות ועידת מדריד; ג'יבריל רג'וב: בקרוב תתכנס בנושא המועצה המהפכנית בפת"ח
נועם שרביט
מדובר בפרסומת ששודרה כבר עשרות פעמים בערוצים 2, 10 ו-24; האם המשפט "לא כל תאילנדית חמה ומוכנה בתוך 4 דקות" פוגע ברגשות, בטעם הטוב ובכבוד האישה?; על יהודל'ה, נודל'ה, תאילנדיות חמות ופולניות פריג'ידיות
הדר פרבר
זאת בעקבות דרישתה של ארה"ב כי הונג קונג תהיה "יותר דמוקרטית"
רועי כוכבי
התאחדות התעשיינים ואיגוד לשכות המסחר הגישו את הבקשה לבית הדין הארצי לעבודה; מבקשות להורות על איסור שביתה מוחלט בנמלים ועל הפסקת העיצומים שהחלו בנמל אשדוד, ביום ה' האחרון
גלית יצחק
היקף חובות בתי החולים נאמדים ב-350-400 מיליוני ש"ח; לין לשר האוצר: סירובו של החשב הכללי להתייחס לחובות בתי החולים הינה תמוהה ובלתי מובנת; חוששים כי לספקים לא תהיה אפשרות לחדש את מלאי הציוד בבי"ח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il