X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
במפגש שנערך בסוף השבוע באיסטנבול, בידיעת ראש הממשלה, השתתפו בין היתר: יום טוב סמיה, ד"ר עוזי ארד, סגן ראש המחלקה לתכנון מדיני במשרד החוץ וישראלים נוספים; שליח מטעם ג'יבריל רג'וב נכח במפגש; "יצאנו בתחושת תסכול קשה - התחושה היא שאנו מתקדמים לסף תהום"
▪  ▪  ▪

חשיפה נוספת ב-Nfc: מפגש חשאי התקיים בסוף השבוע בין גורמים ישראלים לפלשתינים. המפגש התקיים באיסטנבול, טורקיה.
משתתפי המפגש חזרו לארץ עתה (יום א'), לאחר שלושה ימים בהם החליפו דעות בנוגע לדרכים למימוש וביצוע 'מפת הדרכים' האמריקנית, ובניסיון לגשר על הפערים בין הצדדים. חרף הניסיונות, לא יצא עשן לבן במפגש באיסטנבול, אשר הוכתר על-ידי הצד הישראלי: "מוטרדות ותסכול".
במפגש הישראלי-פלשתיני השתתפו 12 איש: 6 מכל צד. הוא נערך בידיעת ראש הממשלה, אריאל שרון, ובידיעת ראשי הרשות הפלשתינית. היו אמורים ליטול בו חלק ח"כ מגלי ווהבה (ליכוד) וח"כ אילן שלגי (שינוי), אולם הללו ביטלו את השתתפותם. גם שליח מטעמו של ג'יבריל רג'וב, היועץ לביטחון לאומי ברשות הפלשתינית, נשלח להשתתף במפגש החשאי.
מהצד הישראלי השתתפו: יום טוב סמיה, אלוף פיקוד דרום לשעבר והיום מנכ"ל בקבוצת ברן בע"מ; דניאל מוקאדי, סגן ראש המחלקה לתכנון מדיני במשרד החוץ; ד"ר עוזי ארד, ראש המכון למדיניות ואסטרטגיה במרכז הבינתחומי הרצליה; מוטי קריסטל - מתאם המו"מ לשעבר במנהלת השלום במשרד ראש הממשלה (בתקופת נתניהו וברק); ד"ר גרשון בסקין - ראש מכון IPCRI; ופרופ' עזרא סדן, מנכ"ל משרד האוצר לשעבר והיום איש עסקים.
מהצד הפלשתיני השתתפו: נאסר טהבוב - העוזר הראשי של שר האוצר הפלשתיני ושליח מטעמו של רג'וב; ראדי ג'ראי - סגן השר הפלשתיני לענייני אסירים; עו"ד לילה הלאל - היועצת המשפטית של מחלקת המו"מ באש"ף; ד"ר זכריה אל-קאק, ראש מכון IPCRI; חנא סניורה - עורך העיתון ג'רוזלם טיימס הפלשתיני; סגן שר פלשתיני נוסף אשר עזב את הפגש לאחר השעה הראשונה, מסיבות בריאותיות.
המפגש נערך בחסות מכון IPCRI (Israel/Palestine Center For Researches and Information), אשר נוסד בירושלים ב-1988. מדובר בצוות חשיבה ישראלי-פלשתיני משותף, הדן בסוגיות המהות של הסכסוך הישראלי פלשתיני, לרבות עתיד הסדר הקבע, סוגיית הגבולות, שאלת ירושלים וסוגיות נוספות, תוך ניסיונות למציאת פתרונות אלטרנטיביים.
"המפגש הכי קשה והכי מדכא שהיה עד כה"
צוות החשיבה קיים עד כה חמישה מפגשים, לא כולם בהרכב הנוכחי. בעבר התקיימו מפגשים דומים בים המלח ובשבדיה, ובחודש שעבר נערך פגש דומה בשטוקהולם. סלע המחלוקת במפגש באיסטנבול היה גדר ההפרדה ותכנית ההינתקות של שרון. אחד ממארגני המפגש אמר ל-Nfc, כי מדובר במפגש: "הכי קשה, הכי מדכא והכי עצוב מבין החמישה שהיו עד כה".
לדברי משתתפי הצד הישראלי, המפגש התנהל באווירה עכורה, המשקפת את המציאות הקשה בשטח. "יכולת המימוש של מפת הדרכים נראית קלושה מתמיד", אמר אחד המשתתפים. כאשר העלה הצד הישראלי מספר הצעות להכנסת שינויים במפת הדרכים, הפסיקו הפלשתינים את הדיון ועמדו על כך שיש לדבוק במפת הדרכים כמתווה היחיד להתקדמות במו"מ. לאחר שאחד הישראלים קרא לעברם: "אז תעשו את מה שהתחייבתם לעשות", השתררה בחדר שתיקה. זמן קצר לאחר מכן, חזרו הפלשתינים על התביעות הרגילות: לשחרר את ערפאת, לסגת מהשטחים וכו'.
הפלשתינים היו מאוד מוטרדים מהתרוצצות היוזמות המדיניות בימים האחרונים, אמר אחד המשתתפים הישראלים. "הפלשתינים בהלם קרב. הם רואים את המציאות של שרון נפערת לפניהם ומוטרדים מאוד מהיום שלאחר ההינתקות. יש תחושה בשני הצדדים, שאנו מתקדמים לסף תהום, ואם לא יהיה מישהו שיתעשת, אזי אנו עלולים להיכנס לספירלה של צעדים חד-צדדיים שיובילו לתוצאות הרסניות. צריך לנקוט בצעד דרסטי על-מנת למנוע את ההליכה לעבר התהום".
"הפלשתינים לא מסוגלים להתעלות על עצמם, אלא רק להידרדר"
לדברי גורם אחר בצד הישראלי, הפלשתינים סובלים מבעיה טרגית, שכן הם לא מסוגלים להתעלות על עצמם, אלא רק להידרדר. "המחדל העיקרי ומרכז הכובד של אי-יישום מפת הדרכים רובץ על הפלשתינים. הם בפירוש יכולים, אך לא רוצים. כמו תמיד, הם ממשיכים להציג את המעט שעשו על-מנת להוכיח שאכן עשו משהו. אולם בפועל, אם בוחנים זאת לעומק, הם לא עשו עד כה דבר וחצי דבר".
הגורמים סירבו להגיב על השאלה האם הוצגה יוזמה מדינית חדשה או רעיון חדש מצד שליחו של ג'יבריל רג'וב. גורמים בצד הפלשתיני לא הסכימו להתייחס לתוכן הפגש. בתום המפגש, נוסחה הצהרה משותפת בין הצדדים, שעיקריה:
- קריאה לשני ראשי הממשלות להיפגש על-מנת להתחיל ביישום מפת הדרכים;
- קריאה לשני הצדדים להניע את המנגנון לחידוש שיתוף הפעולה הביטחוני על-מנת לשים קץ לאלימות;
- קריאה לקוורטט לפעול לקידום יישום מפת הדרכים.

תאריך:  11/01/2004   |   עודכן:  11/01/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלונה קורן
נתניהו מתנגד נחרצות: ההחלטה עומדת בסתירה מוחלטת למדיניותה העקבית של הממשלה, ותפגע קשות בניסיונות לעידוד התעסוקה
יפעת גדות
מוחמד ח'תאמי: לאירן הזכות החוקית לפתח טכנולוגיה גרעינית לצרכי שלום, תחת הפיקוח של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית; ח'תאמי דוחה את הצעתה של ארה"ב לחדש את השיחות
נועם שרביט
באם דיווחה של רשת Fox האמריקנית נכון, הרי שזהו הנשק הכימי הראשון שנמצא בעירק; בשבת, נמצאו 36 פצמ"רים בקוטר 120 מ"מ בדרום המדינה
הדר פרבר
מטרדי הריח מרמת חובב - אינם מסוכנים לתושבי האיזור; הושלם בהצלחה הטיפול במטרדי ריח מבריכות האידוי; זיהום מי תהום ברמת חובב, אינו מתפשט ואינו מסכן מקורות מים; נדרשת תמיכת מדינה בפתרונות משלימים לטיפול בשפכים
גל ברגר
הרשות מקיימת התייעצויות לשם כינוס המועצה המרכזית של אש"ף; עיתון "אל-קבס" הכוויתי מדווח: ערפאת מנהל מגעים לגיבוש יוזמה מדינית חדשה בדמות ועידת מדריד; ג'יבריל רג'וב: בקרוב תתכנס בנושא המועצה המהפכנית בפת"ח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il