X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
תפקיד הוועדה - להציע מודל להנפקת אג"ח המגובות בנכסים המניבים תזרים מזומנים משירותי הבריאות
▪  ▪  ▪
משה טרי

יו"ר הרשות לניירות ערך, משה טרי, סמנכ"ל לענייני קופות חולים במשרד הבריאות, עו"ד ורו"ח מיכל עבאדי-בויאנג'ו, הודיעו (יום ב', 12.1.04) על הקמת ועדה משותפת לבחינת ההיבטים של הנפקת אג"ח בידי קופות החולים.
בוועדה יהיו חברים, בין השאר, נציגים של ארבע קופות החולים הגדולות. תפקידה יהיה להציע מודל להנפקת אגרות חוב המגובות בנכסים המניבים תזרים מזומנים משירותי בריאות.
קופות החולים פועלות על-פי חוק ביטוח בריאות ממלכתי, ומכוח חוק זה מעבירה להן המדינה 22 מיליארד שקלים, מדי שנה. בשנה הבאה יתחילו הקופות ליישם את המלצות הוועדה להסדרת הדיווח הפיננסי של קופות החולים, ולפרסם דוחות כספיים מלאים בהתאם לתקן חשבונאות מספר 18 של המוסד לתקינה בחשבונאות.
השינויים הנ"ל במשטר הדיווח של הקופות, כך מקווים בהנהלות קופות החולים כמו גם במשרד הבריאות, יתרמו להגברת השקיפות והאמינות של הדיווח הכספי שלהן וישקפו את מצב העסקים שלהם בצורה נאמנה ואיכותית יותר מאשר עד היום.
בכתב המינוי של הוועדה שעליו חתמו טרי עבאדי-בויאנג'ו, נכתב בין השאר, כי "נוכח מעבר קופות החולים לדיווח כספי המבטיח יצירת סביבה של שקיפות, בשלה העת לבחון מקורות מימון חלופיים לקופות החולים". לפיכך מתבקשת הוועדה על-פי כתב מינוי זה להציע מודל להנפקת אגרות חוב המגובות בנכסים המניבים תזרים מזומנים משרותי בריאות.
"מודל מוצע זה יכלול, בין השאר, גם התייחסות להיבטי חוק ביטוח בריאות, המבנה המשפטי המתאים ליישום המודל ולדרישות הגילוי הנאות לפי חוק ניירות ערך. כן הנכם מתבקשים להמליץ לנו על התיקונים הנדרשים בחקיקה לצורך ביצוע מודל זה", נאמר בכתב המינוי.
חשוב לומר כי אין מדובר בהנפקת אג"ח על-ידי הקופות עצמן, אלא על-ידי חברות-בנות שיוקמו למטרה מיוחדת זו, ופעילותן הבלעדית תהיה החזקה בנכס שיניב את תזרימי המזומנים המיועדים להחזר התשלומים לבעלי האג"ח.
הוועדה שהוקמה עתה תיבחן אלו שירותים או פרויקטים בתחום הבריאות ראויים לביצוע באמצעות חברת-בת ייעודית של קופות החולים שתנפיק את אגרות החוב לציבור.
יו"ר הוועדה יהיה נציב מס הכנסה לשעבר, עו"ד דורון לוי, שהוא גם רו"ח במקצועו. בין החברים בוועדה ניתן למנות את: רו"ח צחי חבושה, שכיום משמש כאחראי פיקוח ובקרה על קופות חולים במשרד הבריאות;
עו"ד נתן סמוך מהלשכה המשפטית במשרד הבריאות; עו"ד לייזה חיימוביץ', שהינה יועצת בכירה ליו"ר הרשות לניירות ערך; עו"ד איריס ציבולסקי, סגנית מנהל מחלקת תאגידים ברשות לניירות ערך; עו"ד ורו"ח ערן סער ממחלקת תאגידים ברשות לניירות ערך; רו"ח צביקה חלמיש, סגן בכיר לחשב הכללי במשרד האוצר;
רביב סובל, רכז הבריאות באגף התקציבים במשרד האוצר; זאב וורמברנד, מנכ"ל שירותי בריאות כללית; פרופ' יהושע שמר, מנכ"ל מכבי שרותי בריאות; עו"ד עוזי סלנט מנכ"ל קופת חולים מאוחדת; ומיכאל צולר, יו"ר קופת חולים לאומית.
הוועדה נתבקשה להגיש את המלצותיה עד 30 באפריל 2004, ועשוייה להביא בשורה כלכלית של ממש לקופות החולים ולציבור צרכניהם.

תאריך:  12/01/2004   |   עודכן:  12/01/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ענבל אביב
היקף תקציב הפרסום לשנת 2004: כ-6 מיליון ש"ח; תהליך המכרז צפוי להימשך מספר חודשים, בשל היקפי הפעילות הגדולים של הכללית; מדובר במכרז סגור, בו נעשתה פניה אל 7 משרדים
נועם שרביט
בעקבות פסיקת ביהמ"ש העליון, מסר שרון 15 ארגזי מסמכים לא רלוונטיים; השופטת שריזלי קבעה: שינמק בפני החוקרים מדוע אינם בידיו
ענבל אביב
הרקטה נחתה על לול העופות של הקיבוץ, והלול ניזוק, אין נפגעים; צה"ל עצר בביר-זית 9 פלשתינים מבוקשים; ירי לעבר עמדת צה"ל בציר קרני-נצרים, ללא נפגעים
יפעת גדות
מסקר שנתי עולה כי המועמד היהודי היחיד כיום, ג'ו ליברמן, יביס את הרפובליקני בוש ברוב גדול, 71% לעומת 25%; למעלה ממחצית מהממשתפים בסקר זיהו עצמם כדמוקרטים
יפעת גדות
משפחה עירקית 'השתלטה' על החדרים הריקים של בנין שגרירות סין הנטוש; ביולי 2003 נישאו במקום אם ואב המשפחה; אם המשפחה: "הודות למלחמה, אני העירקית היחידה שהתחתנה בשגרירות זרה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il