X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מדובר בהשקעה כוללת של כ-21 מיליון שקל כולל הקצבת הטוטו; בשל קופתן המדוללת של הרשויות לא ינוצלו כל ההקצבות המיועדות להקמה ושיפור של מתקני ספורט שונים במהלך שנת 2004
▪  ▪  ▪

עקב מצבן הקשה של הרשויות המקומיות, לא ינוצלו בשנת 2004 כל ההקצבות למתקני ספורט, סכום העומד על כ-21 מיליון ש"ח. כך עולה מבדיקה שערכו הכלכלניות כינרת בלאט ומיכאלה אלרם מאוניברסיטת דרבי.
הקצבות המועצה להסדר ההימורים בספורט (טוטו) להקמת מתקני ספורט ורכישת ציוד בשנת 2004 יעמדו על 9.52 מיליון שקל. הקצבה זו מהווה 40% לכל היותר מההשקעה המתוכננת שכן אגודות הספורט שיקבלו הכספים מההקצבה חייבות לממן 60% מההשקעה הכוללת במתקן או בציוד מכספן. ברוב המקרים, הכסף אמור לבוא מכספי השלטון המקומי המצוי בגירעון תקציבי גדול וכאן מתחילה בעיה כלכלית שעלולה לדעת כלכלניות דרבי, למנוע את ביצוע ההשקעות במתקנים ובציוד.
בעיירה שלומי, כך קובעות כלכלניות דרבי, אמורים לקום מגרשי כדורגל, מגרש אימונים וכן אמורים לרכוש שם ציוד לחדר כושר בסך כולל של כ-3 מיליון שקל. מתוך סכום זה, תקציב המועצה להסדר ההימורים כ-1.3 מיליון שקל והיתרה חייבת להגיע מהמועצה המקומית.
בכפר סאג'ור אמורים להבנות מרכזי טניס בכשני מיליון שקל ויותר, כאשר המועצה להסדר ההימורים תקציב 900 אלף שקל לפרויקט. אנשי דרבי מציינים עוד, כי הפועל עכו - מחלקת סיוף תקבל מהטוטו 350,000 שקל אך תאלץ למצוא עוד 420,000 שקל מכספה כדי לקבל את הקצבת הטוטו הזו. מהבדיקה עולה שעיקר הפגיעה, איך לא, אמורה להיות במתקני הספורט בפריפריות.
בשיחה שקיימו אנשי דרבי עם טל סני, רכזת ההקצבות למתקני ספורט ועם ברוך דגון, דובר המועצה להסדר ההימורים בספורט, מתברר כי שעור ההקצבה של הטוטו הוא בין 10% עד 40% מסך ההשקעה הכוללת. השנה שעור ההקצבה של המועצה קרוב ל-40%. הקצבת הכספים נעשית כנגד חשבונית מס ובדיקה בשטח של ביצוע הפרויקט. התשלום הסופי נעשה כנגד טופס גמר פרויקט אשר מעיד על העלות ומאושר על-ידי 2 מורשי חתימה בצירוף חתימת מהנדס.
אנשי המועצה להסדר ההימורים בספורט ציינו, כי קיים פיקוח הדוק על התקצוב ולא מתבצעת הקצבה במידה ואין 60% כאמור. אנשי המועצה סירבו להתייחס לבעיות הכלכליות של מקבלי ההקצבות אף שציינו כי בהחלט יתכנו בעיות כאלה.
להזכיר, במועצה להסדר ההימורים בספורט חברים נציגי האוצר, מנהלי הספורט, עסקני ספורט כמו גברי לוי, צבי ורשביאק ונוספים. במועצה להסדר ההימורים מועסקים 80 עובדים.
כלכלניות דרבי מעריכות, כי במהלך 2004, בשל קשיים תקציביים ברשויות הסובלות כאמור מגירעונות כבדים, ההשקעות בהקמת מתקני ספורט יקטנו בשיעור של כ-50% בהעדר יכולת לממן את 60% הנדרשים מעבר להקצבת הטוטו.
תקציבים נוספים שעלולים להתעכב או להיפגע, להערכת כלכלניות דרבי, הם בראש העין (הקמת מתקן כדורסל), במועצה אזורית מרום הגליל (הקמת אולם כדורסל), האבקות וכדורסל נכים ויתכן שגם כדורת וכדורעף.
במידה וכן יימצא כסף אצל חלק מהרשויות, למרות המצב הכספי הרעוע, יימשך תהליך בניית המתקנים ברובדים התחרותיים והקהילתיים, אם כי הסיכויים לכך לדעת הכלכלניות נמוכים.
אנשי הטוטו מצדם מסרו כי במידת הצורך תתאפשר הארכת ביצוע הפרוייקטים לתוך 2005, במטרה לאפשר לרשויות המקומיות לעמוד במטלת גיוס 60% מההשקעה.

תאריך:  12/01/2004   |   עודכן:  12/01/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ענבל אביב
מעצרו של עופר שוורצבוים, נהג מונית מאורנית, הוארך ב-8 ימים; 4 צעירים נרצחו בפיגוע ב-25.12.03 כשמחבל-מתאבד פוצץ עצמו בתחנת האוטובוס
מיכאל דבורין
כך דורש דוד ארצי, יו"ר מטה כחול-לבן בהתאחדות התעשיינים, שמעריך כי החלטה שכזו להתנות, תאפשר ביצוע עבודות ורכישות מהתעשייה בארץ בכ-750 מליון דולר והעסקתם של כ-12,000 עובדים
ענבל אביב
פלד אחראי להשקה של קו מוצרים תחת שם המותג "ג'ננה", וההשקה של קוטג' 3%, באפריל 2003 בטרה
יפעת גדות
החברה תובעת את קומפיו-ווב בע"מ על כי העתיקה תכנים רבים מאתר האינטרנט שלה, והציבה אותם באתרה במספר עמודים.
יפעת גדות
הקרן לידידות תתרום את התקציבים הדרושים לשיפוץ הדירות בקיבוצי המועצה האזורית גליל עליון; בשנים האחרונות, העבירה הקרן לידידות למעלה מ-350 מיליון ש"ח, למימון כ-200 פרויקטים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il