X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
"זוהי הפרה בוטה של כל ההסכמים שנחתמו עם ירדן", כתבו 41 חברי פרלמנט ירדנים במזכר דחוף שהוגש ליו"ר הפרלמנט; בירדן מוטרדים מאוד מהרעיון, מחשש להשתלטות פלשתינית על הממלכה ההאשמית; שר החוץ יבקר בסוף החודש בירדן
▪  ▪  ▪

41 חברי פרלמנט ירדנים קוראים לממשלת ירדן לבטל את הסכם השלום עם ישראל ולגרש את שגריר ישראל ברבת עמון, בתגובה על הקריאות בישראל לספח שטחים מיהודה ושומרון לירדן. "ההצהרות הישראליות בדבר טרנספר הם הפרה בוטה של כל ההסכמים עם ירדן", כתבו חברי הפרלמנט במזכר דחוף שהגישו ליו"ר הפרלמנט הירדני.
זו האווירה אליה צפוי להגיע בהמשך החודש שר החוץ, סילבן שלום. שלום יגיע לירדן לקראת סוף החודש וינסה לשכנע את הבכירים הירדנים לבחון מחדש החזרת השגריר הירדני לישראל.
לאחרונה קרא חבר מרכז הליכוד וראש המכון למדיניות ואסטרטגיה במרכז הבין-תחומי הרצליה, ד"ר עוזי ארד, לספח את הגדה והמשולש לירדן. ארד ציין כי יש לחתור למדינה יהודית עם רוב יהודי, שלצידה מדינה פלשתינית שמרכז הכובד שלה יהיה ממזרח לירדן. "הפלשתינים מתרבים בקצב ענק", אמר ארד והוסיף, "אני תומך בכך שבמסגרת הסכם נמתח את קו הגבול העתידי מערבה מכפרי המשולש".
עבדאללה מלך ירדן התייחס לדברים והדגיש בתגובה, כי ירדן לא תהווה מולדת חלופית לאף גורם. שר החוץ הירדני, מרוואן אל-מועשר, היה מפורש יותר, כאשר אמר השבוע בריאד, שגדר ההפרדה מהווה איום ישיר על ירדן, שכן היא עלולה להוביל לדחיקת הפלשתינים לשטח ירדן.
"ההצהרות הללו משקפות את המצוקה בה שרויה ישראל", אמר סגן ראש הממשלה הירדני, מוחמד אל-חלאיקה. ראש הממשלה הירדני עצמו אמר כי ארצו תתנגד בתוקף לכל הצעה ישראלית, החותרת להפוך את ירדן למולדת חלופית של הפלשתינים.
בימים שלאחר התבטאותו של ארד, הופיעו בעיתונות הירדנית והרשמית כמה מאמרים חריפים אשר גינו את רעיון הסיפוח. המאמר הנחרץ ביותר התפרסם בעיתון "א-דוסתור" הירדני, וקבע "ירדן - מולדת לבניה בלבד".
בירדן מוטרדים מאוד מאפשרות של חזרת האופציה לסיפוח השטחים הפלשתינים לממלכה ההאשמית. החשש היסטורי בירדן מפני התגבשות תפיסות הרואות בממלכה ההאשמית מולדת חלופית של הפלשתינים, נובעת מהרצון למנוע מצב של השתלטות פלשתינית על הממלכה.
בירדן קיים כיום רוב של 2.8 מיליון פלשתינים המהווים רוב מוחלט באזור רבת עמון רבתי ובמשולש רבת עמון-זרקא-אירביד. הירדנים זוכרים היטב את אירועי 1970, "ספטמבר השחור", עת ניסה אש"ף להקים מדינה בתוך מדינה בירדן והתקומם כנגד השלטונות. ההתנגשויות עם השלטונות הירדניים עלו אז ביוקר לאש"ף, ואנשיו גורשו מירדן בכוח הזרוע.

תאריך:  13/01/2004   |   עודכן:  13/01/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גל ברגר
דיפלומטים אירופים: ישראל הציגה תנאיה למו"מ - לא מדובר בשיחות לכינון שלום אלא בשיחות להפסקת האיבה; ישראל דורשת מהסורים: שכנעו את הארגונים הפלשתינים בדמשק להסכים להודנא ממושכת
עמוס באר
מיצובישי שוב תנצח בגדול, אופנועי KTM בכל 10 המקומות הראשונים, ההפתעה - ב.מ.וו
עומר כרמון
הרמטכ"ל, רא"ל משה (בוגי) יעלון, חשף לפני כ-4 חודשים, כי ארגון אל-קאעידה ניסה לגייס לשורותיו טייסי F-15 סעודים, כדי לבצע התקפות טרור על ישראל; אלא שאז סעודיה הכחישה
רועי כוכבי
הבקשה מתייחסת לצו שהוציאה השופטת דורנר, על-פיו המדינה נדרשת להגדיר מהם התנאים המינימלים המאפשרים קיום בכבוד; הנימוק לבקשה - השלכות הדיון בשאלה על סוגיית הפרדת הרשויות
יואב יצחק
ספקטור התראיין לערוץ 2; בדיקת דבריו מגלה כי המסמכים נוגעים לגיוס כספים לחברת "שלום עם ירושלים" - גיוס שגבר נבדק על-ידי המבקר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il