X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
עריקאת: לא נסכים שהמסלול הסורי יבוא על חשבון המסלול הפלשתיני

מפגש חשאי בקהיר בין משלחת מהחמאס ובכירים מצרים

זאת במסגרת מאמצי המצרים לחדש השיחות להפסקת אש; שר החוץ המצרי ייפגש היום עם ברנס ויבקש ממנו ללחוץ על ישראל לנקוט בצעדים ליצירת אווירה שתאפשר את חידוש השיחות; בקרוב - מפגשים דומים עם כל הפלגים הפלשתיניים
▪  ▪  ▪

אמש נערך מפגש חשאי בקהיר בין בכירים מצרים לבין משלחת מ'החזית העממית לשחרור פלשתין' ומשלחת מהחמאס, ובראשה חבר הלשכה המדינית של התנועה, מוחמד ניזאל, כהכנה לחידוש השיחות להפסקת אש בין הפלגים הפלשתיניים. כך מדווח הבוקר (ג', 13.1.04) העיתון "אל-ווטן" הסעודי.
מנהיג החמאס, השייח' אחמד יאסין, הכחיש בסוף השבוע כי תנועתה מקיימת מגעים לחידוש ההודנא והוסיף כי סירב להצעה אמריקנית להכריז על הודנא למשך שנה. הוא אמר בראיון לסוכנות הידיעות 'רויטרס' כי במידה וישראל תסכים להודנא, אזי תסכים החמאס להקמת מדינה פלשתינית בגבולות 67' בנוסף למימוש זכות השיבה. "אשר לאדמות האחרות - נשאיר אותן להיסטוריה", אמר יאסין.
גורמים המקורבים לשיחות אומרים, כי תוצאות המפגש החשאי עדיין לא מאפשרות סבב נוסף של שיחות להפסקת אש. ואולם, לדבריהם, בתקופה הקרובה יתקיימו פגישות דומות עם כל הפלגים הפלשתינים.
ניזאל, שהגיע שלשום לביקור תנחומים במצרים, בעקבות מותו הפתאומי של המדריך הכללי של האחים המוסלמים, מא'מון אל-הדיב, נמנע מלהיכנס לפרטי המפגש החשאי וחזר על עמדת התנועה: לא נוותר על אופציית ההתנגדות לכיבוש.
לאחרונה ביקרו בשטחים הן המשלחת הביטחונית המצרית, שכללה קציני מודיעין בכירים, והן יועצו המדיני של הנשיא מובארק, אוסאמה אלבאז, אשר דנו עם הבכירים הפלשתינים בדרכים לחידוש השיחות. ראש המודיעין המצרי, עומר סולימאן, שאמור היה להגיע לשטחים בעקבותיו, דחה את ביקורו מסיבות לא ידועות.
היום יתקיימו שיחות בקהיר בין שר החוץ המצרי, אחמד מאהר, לבין עוזר מזכיר המדינה האמריקני לענייני המזרח התיכון, וויליאם ברנס, שיעסקו בתוצאות התיווך המצרי לחידוש השיחות בין הפלגים הפלשתיניים. מאהר יבקש מברנס שהממשל יתערב אצל ישראל, על-מנת שזו תנקוט בצעדים הדרושים ליצירת אווירה שתאפשר את חידוש השיחות.
בתוך כך, אומר היום (ג') השר לענייני המו"מ ברשות הפלשתינית, סאיב עריקאת, כי הפלשתינים לא יסכימו למצב שבו התקדמות המו"מ במסלול הסורי תבוא על חשבון המסלול הפלשתיני. גורמים פלשתיניים אמרו לעיתון "אל-ווטן" הסעודי כי הם סבורים שההסלמה בטון הישראלי לגבי חידוש המו"מ במסלול הסורי, נועדה להפעיל לחץ על הצד הפלשתיני המסרב להיפגש עם הצד הישראלי ללא התחייבויות מוקדמות.

תאריך:  13/01/2004   |   עודכן:  13/01/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
פלשתינים פתחו באש לעבר מוצב של צה"ל באזור גוש קטיף; אין נפגעים
הדר פרבר
שגריר אלג'יריה במועצת הביטחון קרא לחשוף את שמותיהם של המדינות שאינן משתפות פעולה
גל ברגר
האב לא מגנה את עצם המעשה אלא מלין על העיתוי בלבד: המשפחה איבדה לפני כשבוע בן נוסף במהלך חילופי אש עם צה"ל בשכם; "הם לא הביאו בחשבון את רגשות האם והמשפחה ושלחו אותו לבצע פיגוע שעה שעיר מכותרת מכל עבר... אנחנו כועסים מאוד מאוד"
גל ברגר
מוחמד השישי יגיע היום למצרים וייוועד עם הנשיא מובארק; השיחות תתמקדנה בסוגייה הפלשתינית, ב'מפת הדרכים', בהתפתחויות בעירק ובדרכים לקידום העשייה הערבית המשותפת, לקראת כינוס הפסגה הערבית בתוניס בחודש מרס
גל ברגר
המשבר - מועצת המהפכה האירנית שבשליטת הזרם השמרני, פסלה מועמדותם של מאות רפורמיסטים לבחירות שייערכו בחודש הבא; חברי פרלמנט מכהנים שהופיעו ברשימת הפסולים פתחו בשביתת שבת בבניין הפרלמנט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il