X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
במסגרת "ועידת האמריקות" מנסה בוש להשיג תמיכה מצד מדינות מהן התעלם כמעט לחלוטין במשך שנתיים; הנשיא נתקל באופוזיציה מצד כמה מדינות אשר אינן מסכימות עם המדיניות של וושינגטון
▪  ▪  ▪

הנשיא האמריקני, ג'ורג' בוש, אמר למנהיגי המדינות הלטיניות אתמול (יום ב', 12.1.04), כי יש להם "זכות שניתנה מאלוהים" לחופש, זאת כתגובה לדבריו של פידל קסטרו בקובה ושל יריבים אחרים באזור, בו תחושות קשות נגד ארה"ב מורגשות בימים האחרונים.
סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה, כי בוש מצליח, ככל הנראה, להשיב את יחסיו עם נשיא מקסיקו, וינסנט פוקס, למסלולם החיובי, זאת לאשר כשנה של מחלוקות בין שני הצדדים בנושא המלחמה בעירק.
את דבריו אמר הנשיא במסגרת ועידת 34 האומות האמריקניות שמתקיימת במונטריי, שבצפון מקסיקו. בפסגה, שתימשך יומיים, ישתתפו 33 ראשי מדינות ובהם נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש. בפסגה ידונו בשורה של נושאים ובעיקר סחר חופשי, מאבק בטרור הבינלאומי, הגירה, עוני, דמוקרטיה ושחיתות.
אנחנו חייבים לעמוד מאחורי העם בקובה, אמר הנשיא בוש, אשר עמד במשך זמן רב במשטר של דיכוי. לדיקטטורה אין מקום באמריקה, הוסיף בוש, "כולנו חייבים לעבוד ביחד", למען תזוזה לכיוון דמוקרטיה בדרך של שלום בקובה, כך הוסיף.
"בשנים האחרונות, מנהיגים בצד השמאלי של המפה נבחרו בברזיל, ארגנטינה וונצואלה. כל שלוש המדינות ביססו קשרים ידידותיים עם קסטרו, אשר החזיק בכוח במשך 45 שנים, למרות מאמציה של ארה"ב להדיחו ולבודדו".
התמיכה בדמוקרטיה, אומר בוש, "נותנת תקווה וחיזוק לאלה אשר נאבקים לשמור על זכויותיהם שניתנו מאלוהים". את דבריו הפנה בוש בעיקר לוונצואלה ולהאיטי - דווח על-ידי רויטרס.
הנשיא האמריקני התעלם מאמריקה הלטינית בשנתיים האחרות, בהן היה עסוק במלחמה בטרור, זאת מאז התקפות ה-11 בספטמבר, באפגניסטן ובמלחמה בעירק. כעת, מנסה הנשיא לקבל תמיכה ממצביעים היספנים, לקראת הבחירות הקריבות ובאות, ומנסה לזכות בחזרה בכמה מבני בריתו באזור. אך נראה, כי מדובר במשימה לא קלה: כמה ממדינות אמריקה הלטינית מתנגדות לוושינגטון, בכל הנוגע לעניינים כמו סחר ועד לנושאים של סוג האמצעים בהם יש לנקוט כדי להלחם בטרור.
קנדה ומקסיקו מזהירות
עוד בטרם נפתחה ועידת האמריקות, הזהירו מנהיגי קנדה ומקסיקו את הנשיא בוש, כי אמצעי הביטחון המחמירים בארה"ב עלולים לפגוע בתנועה החופשית של סחורות ובני אדם לאורך צפון אמריקה. כזכור, מדובר באמצעים במסגרתם יאלצו נוסעים ממדינות מסוימות, בהן ברזיל, להצטלם ולהשאיר טביעות אצבעות בכניסה לארה"ב.
זמן קצר לפני הפתיחה, קיימו המנהיגים פגישות פרטיות, בניסיון לגשר על הפערים ביניהם לפני פתיחת השיחות הרשמיות. כמה מדינות, ובכללן קנדה ומקסיקו, גיבשו חזית אחידה בסוגיות שבהן יש להן אינטרס משותף, בעיקר נגד ההחמרה בביקורת על כניסת סחורות לארה"ב.

תאריך:  13/01/2004   |   עודכן:  31/12/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גל ברגר
זאת במסגרת מאמצי המצרים לחדש השיחות להפסקת אש; שר החוץ המצרי ייפגש היום עם ברנס ויבקש ממנו ללחוץ על ישראל לנקוט בצעדים ליצירת אווירה שתאפשר את חידוש השיחות; בקרוב - מפגשים דומים עם כל הפלגים הפלשתיניים
הדר פרבר
פלשתינים פתחו באש לעבר מוצב של צה"ל באזור גוש קטיף; אין נפגעים
הדר פרבר
שגריר אלג'יריה במועצת הביטחון קרא לחשוף את שמותיהם של המדינות שאינן משתפות פעולה
גל ברגר
האב לא מגנה את עצם המעשה אלא מלין על העיתוי בלבד: המשפחה איבדה לפני כשבוע בן נוסף במהלך חילופי אש עם צה"ל בשכם; "הם לא הביאו בחשבון את רגשות האם והמשפחה ושלחו אותו לבצע פיגוע שעה שעיר מכותרת מכל עבר... אנחנו כועסים מאוד מאוד"
גל ברגר
מוחמד השישי יגיע היום למצרים וייוועד עם הנשיא מובארק; השיחות תתמקדנה בסוגייה הפלשתינית, ב'מפת הדרכים', בהתפתחויות בעירק ובדרכים לקידום העשייה הערבית המשותפת, לקראת כינוס הפסגה הערבית בתוניס בחודש מרס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il