X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
תשלומים ראשונים החלו להתבצע בימים אלה בתום ארבעה חודשי עבודה רצופים; המענק יינתן להורים יחידים אשר הצליחו להגדיל את היקף משרתם בלפחות 1,200 ש"ח
▪  ▪  ▪

תשלומים ראשונים החלו להתבצע בימים אלה בתום ארבעה חודשי עבודה רצופים, הן להורים יחידים הזכאים, על-פי התוכנית לשילוב הורים יחידים מקבלי גמלת הבטחת הכנסה ומזונות, והן למעסיקים הורים יחידים.
2,830 הורים יחידים הושמו לעבודה על-ידי שירות התעסוקה מתחילת הפעלת התוכנית. שיעור ההשמות מגיע לכ-33% מסה"כ ההורים יחידים שהופנו לעבודה בלשכות שרות התעסוקה.
בימים אלה יקבלו גמלת הבטחת הכנסה ומזונות הורים יחידים הזכאים לתוכנית, אשר הגדילו את היקף משרתם בלפחות 1,200 ש"ח. כמו-כן, יקבלו את הגמלה מעסיקים הורים יחידים זכאים, אשר העסיקו בהיקף של לפחות שליש משרה. על-פי ההערכות, בשבועות הקרובים יגדל מאוד היקף ההורים היחידים והמעסיקים הפונים לקבלת התשלומים בתכנית.
תוכנית זו קובעת, כי את המענק יקבל משתתף שעמד בתנאי הזכאות מענק עד גובה של 9,600 ש"ח בגין שנת עבודה מלאה ומעסיקו יקבל עד 12,000 ש"ח לשנה או באופן יחסי כתלות בהיקף משרת העובד. בנוסף לכך, תשולם השתתפות בנסיעות בגין הגעה למקום העבודה עד סך של 3,600 ש"ח לשנה.
הרשות לתכנון כח אדם במשרד התמ"ת, המרכזת תפעולית ומנהלת מחקרית את התוכנית, עורכת בימים אלה מספר סקרי מעקב אחר הורים יחידים ומעסיקים.
מתוך סקר המעקב הראשון עולה, כי ישנו שיעור לא מבוטל, לפחות 30% מתוך ההורים היחידים הזכאים להיכלל בתוכנית לא יוכל למצות את זכאותו למענקים, למרות שעובד במסגרת התוכנית. חלק ניכר מעובדים אלה אינם מגיעים לסף הנדרש - 1,200 ש"ח ברוטו לחודש עבודה. הסיבות לכך נעוצות הן באופי המשרות המוצע, והן בקיומם של חסמים כגון מסגרות טיפול משלימות לילדים בגילאי גן חובה וכיתות נמוכות.
מנכ"ל משרד התמ"ת, רענן דינור, הנחה את הרשות לתכנון כח אדם לבצע בחינה של החסמים במטרה לצמצם את הפגיעה בהורים יחידים עובדים שלמרות רצונם אינם מגיעים לסף המינימום של תשלום המענק או שנזקקים לטפל בילדיהם בשעות הצהריים ואחר הצהריים. אי העמידה בתנאי הסף של הורים אלה מביאה לכך שיעדי התוכנית למתן פיצוי להורים יחידים עובדים על פגיעתם מקיצוץ גמלאות הבטחת הכנסה ומזונות אינם מיושמים במלואם.
מנהל הרשות לתכנון כח אדם, בני פפרמן, אמר כי הרשות בוחנת מתן מענק מופחת לעובדים במקצועות אשר אינם מאפשרים עמידה בתנאי הזכאות כמו למשל מקצועות בתחום הסיעוד, וכן פתרונות שונים להפעלה ותקצוב של מסגרות טיפול משלימות כמו למשל מועדוניות וצהרונים.

תאריך:  13/01/2004   |   עודכן:  13/01/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נועם שרביט
לנשיא ביהמ"ש העליון נמאס מהביקורת על בתי המשפט, ובמיוחד על בג"צ; "הכוח מחליף את שיקול הדעת. הכלים נשברים... בביקורת שלוחת רסן על פסק הדין"; יו"ר הכנסת בתגובה: גם ביהמ"ש אינו חסין מביקורת
רנית נחום-הלוי
יו"ר ועדת הכלכלה: יש קשר של שתיקה סביב תופעת עובדים ובכירים בשירות המדינה; "רה"מ זכאי בנוסף למשכורתו, גם פנסיה של אלוף"; ח"כ שמחון דורש לחשוף את המספרים והעלות לקופת המדינה המקבלים משכורת ופנסיה במקביל
רנית נחום-הלוי
ח"כ רן כהן לאלוף פרקש: אם לא המלצת לפתוח במו"מ עם סוריה זהו מחדל אישי שלך; הוסיף: זו הפעם הראשונה שהנשיא אסד מציע לחזור לגבול הבינלאומי ולא לקווי ה-4 ביוני
גלית יצחק
העסקה פותחת דלת להשלמת השקעה של IBM בנובל, בהיקף כספי של 50 מיליון דולר; יו"ר ומנכ"ל נובל: "לקוחות המעוניינים בהטמעת לינוקס, בין אם במרכז המחשבים או במחשב השולחני, יכולים עתה לקבל מנובל מה שהם צריכים"
עומר כרמון
אשר קרני, ישראלי המתגורר בדרום אפריקה, חשוד כי הזמין מחברה אמריקנית מיכשור האסור בייצוא לארצות המפתחות נשק גרעיני; קרני שלח את המכשור האסור מדרום אפריקה לפקיסטן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il