X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הרולד שיפמן בן ה-58, רצח בימי חייו 215 בני אדם במשך תקופה של 23 שנים; גופתו נמצאה הבוקר בבית הכלא אייקפילד באנגליה, שם ריצה עונש של מאסר עולם בעבור פשעיו
▪  ▪  ▪

אחד הרוצחים הסדרתיים הגדולים והידועים ביותר בהיסטוריה האנושית ובוודאי המבוגר שבהם, נמצא מת אמש בתאו שבבית הכלא אייקפילד באנגליה, שם ריצה עונש של מאסר עולם בגין 15 רציחות של מטופליו.
ד"ר הרולד שיפמן, שלימים כונה גם ד"ר מוות (58), תלה את עצמו אור ליום ג' (13.1.04) בתאו. מהנהלת בית הכלא לא נמסר, כי שיפמן סבל מדכאונות כלשהם בעת האחרונה, אולם נמסר, כי עקב התחצפויות חוזרות ונישנות של הרוצח כלפי הסוהרים וכלפי אסירים אחרים, נשללו ממנו לאחרונה מספר פריבילגיות שנהנה מהן, וייתכן כי דווקא זו הסיבה שבגללה שם הוא קץ לחייו.
רופא המשפחה הזה, שהוכתר כגדול הרוצחים הסדרתיים בבריטניה מאז ומעולם, הורשע אמנם בבית המשפט ברצח של 15 בני אדם בלבד, כולם מטופליו, אולם לימים התברר, כי היקף הרציחות שביצע, גדול בהרבה ומגיע ללא פחות מאשר 215 בני אדם במהלך 23 שנים.
171 מתוכם נשים, ועוד 44 גברים. האשה הכי מבוגרת שרצח הייתה בת 93 במותה, לעומת זאת הגבר הצעיר ביותר שרצח היה בן 41 במותו. מרבית הרציחות התרחשו באותו האופן של הזרקת כמות מוגדלת וקטלנית של סם הרדמה לחלק מהמטופלים, והזרקת רעל למטופלים אחרים.
שיפמן הורשע בשנת 2000, ונגזרו עליו בסה"כ 15 מאסרי עולם מצטברים, בגין כל אחת מהרציחות שהואשם בהן ואשר אותן הצליחה המשטרה להוכיח. בשנת 2001, החליט בית המשפט העליון בבריטניה לחדש את ההליכים בתיק וזאת לאור ממצאים חדשים של החוקרים המשטרתיים שהצביעו על כך שמספרם של אלו שנרצחו על-ידי הרופא, גדול בהרבה ממה שחשבה המשטרה עד לאותו הרגע כ-215 בני אדם כאמור, ומתפרס כרונולוגית על טווח זמן של קרוב לרבע מאה, משנת 1975 ועד שנת 1998.
חוקרי המשטרה בחנו בסה"כ 888 מקרים של מוות "חשודים", שאירעו בכל התקופה הנ"ל ומצאו, כי "רק" ב-394 מקרים מתוכם לא הייתה לשיפמן כל מעורבות שהיא בטיפול בחולים. לא מן הנמנע לפיכך, כי מספר קורבנותיו של "ד"ר מוות" גדול הרבה יותר, אם כי כאמור, עד עתה, החוקרים ידעו להצביע על מעורבותו הישירה של שיפמן במותם של 215 מתוך 494 המקרים שבהם היה מעורב.
החוקרים מספרים, כי שיפמן הצליח לבצע את זממו במשך כל כך הרבה שנים מבלי שיתגלה, בשל תדמיתו המכובדת והרצינית כרופא משפחה, תדמית אותה יצר וטיפח במשך שנים רבות. הרוצח מעולם לא חשף את מניעיו למסע ההרג הזה, אולם החוקרים מעריכים כי לא מן הנמנע שגם בצע כסף היה מעורב כאן, שכן לפחות בחלק מהמקרים שיפמן זייף או שינה את צוואותיהם של מטופליו לטובתו.
כעת עם מותו, יורד המסך על גדול הרוצחים הסדרתיים בבריטניה ואחד הגדולים שידעה ההסטוריה האנושית. ספק רב אם יימצא מישהו שיצטער על מוות זו, מותו של ד"ר מוות.

תאריך:  13/01/2004   |   עודכן:  13/01/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ענבל אביב
קצב הופיע ברשת הטלוויזיה אלג'זירה ואמר, כי הוא מזמין את אסד לישראל, על-מנת לבדוק אם הכוונות הסוריות רציניות; אתמול, דחתה דמשק את הזמנתו של קצב
רנית נחום-הלוי
ועדת האתיקה רואה בכך משום הפרת ההחלטה בדבר אישור מראש של הוועדה לנסיעה לחו"ל; תנזוף בחברי הכנסת, בורג, מצנע, אורון, גלאון ומח'ול
אלונה קורן
צים תפוצל לשתי חברות: האחת תפעל בישראל והשנייה בחו"ל; רשות החברות הממשלתיות: חיכינו ליום זה 15 שנה; נתניהו: זוהי אבן דרך נוספת בתהליך ההפרטה שמבצעת הממשלה
רנית נחום-הלוי
עד לחודש אוגוסט יהיה בכל אחד מ-105 החברות הממשלתיות דירקטור ערבי אחד לפחות; הוראת רה"מ ניתנה היום בוועדת המינויים לענייני המגזר הלא יהודי
גלית יצחק
לאחר בדיקה רפואית התברר כי החשוד, בן 23, הדביק את הקטין במחלת מין כתוצאה מהאונס; מחר יוגש נגדו כתב אישום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il