X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מכבסת המילים מקבלת גושפנקא רשמית, וישראל תיצמד למינוח זה גם כשתציג עמדתה לבית הדין בהאג, בסוף החודש; כך הוחלט בפגישת-הכנה בלשכת רה"מ
▪  ▪  ▪

מכבסת המילים בפוליטיקה הישראלית מגיעה גם לזירה הבינלאומית. "גדר ההפרדה", במינוחה השגרתי, ידועה גם כ"גדר הביטחון", "חומת האפרטהייד", "חומת ברלין", ושאר הכינויים לה זכתה. ואולם, כעת מתווסף (ד', 14.1.04) לגדר כינוי חדש ורשמי, שנועד לבטא טוב יותר את כוונת מקימי הגדר, קרי ממשלת ישראל: "הגדר למניעת טרור".
את השם החדש העניקו לגדר בלשכת ראש הממשלה, וכך היא תיקרא גם בעמדה שתגיש מדינת ישראל לבית הדין הבינלאומי בהאג, הצפוי לקיים בסוף פברואר דיון בנושא חוקיות הגדר והתוואי שלה, לאחר שעצרת האו"ם ביקשה ממנו חוות דעת בנושא.
בפגישת-הכנה לקראת המפגש שיתקיים בתחילת שבוע הבא, בראשות ראש הממשלה וצוות השרים שנקבע לכך, הציגו היום ראשי הצוותים, המכינים את עמדת ישראל, בפני ראש הממשלה תמונת מצב ועדכונים באשר לתחומי אחריותם, ובשבוע הבא יידונו הדברים בצוות שרים מצומצם יותר.
נציגי פרקליטות המדינה, בראשות עדנה ארבל, ראש ענף דין בינ"ל בפרקליטות המדינה והיועצים המשפטיים שגוייסו למערכה, הציגו לשרון את הצעתם לעמדה המשפטית בה יש לנקוט בבית הדין בהאג ובעתירות שהוגשו בישראל לבג"צ. היועץ המשפטי של משרד החוץ, אלן בייקר, עדכן על המגעים מול גורמי משפט בינלאומיים בנושא זה.
הצוות המדיני, בראשות מנכ"ל משרד החוץ, יואב בירן, הציג את תמונת המצב המדינית וההיערכות מול המערכת הבינלאומית. הצוות הביטחוני, בראשות מזכירו הצבאי של שר הביטחון, תא"ל מייק הרצוג, הציג את תמונת המצב הביטחונית והמודיעינית; וצוות ההסברה, בראשות סמנכ"ל משרד החוץ להסברה, גדעון מאיר, הציג את אסטרטגיית הפעולה התקשורתית וההסברתית עד למועד הדיון, במהלכו ולאחריו.
כן השתתפו בפגישה, בין היתר, ראש ועדת ההיגוי, מנהל לשכת ראש הממשלה, דב וייסגלס, ומזכיר הממשלה, עו"ד ישראל מימון.
לפי שעה נראה, כי הקו שישראל מעוניינת להציג הוא, שגדר ההפרדה הינה גדר ביטחון ואמצעי הגנה מפני הטרור ולא כלי להתוויית גבול בינה לבין הפלשתינים. כל מטרת הגדר, כך תטען ישראל, היא למניעת פיגועים בלבד, כזכותה של כל מדינה להגנה עצמית. במקביל, תטען ישראל כי אין לבית הדין סמכות לדון בעניין הגדר, שהוא נושא פוליטי בעיקרו.
ישראל תגיש עמדתה עד לסוף חודש ינואר
בשל המצב המורכב והרגיש ובשל הסיכון הרב לישראל אם חוות דעת של בית הדין תהא שלילית, עושים במשרד ראש הממשלה מאמץ מיוחד לגבש הגנה ראויה. על-פי החלטת בית הדין בהאג, הצדדים צריכים להביא את טיעוניהם עד יום 30.1.04. הדיון הראשון בנושא בבית הדין בהאג יהיה ביום 23.2.04.
בתקופה האחרונה, עשו בלשכתו של שרון מאמץ רציני לגייס את טובי המשפטנים הידועים בארץ ובעולם לטובת מטרה זו. בין המשפטנים שבצוות: פרופ' דניאל בית-לחם מאוניברסיטת קיימברידג', משפטן אנגלי שכבר ייצג את ישראל בעבר; ד"ר מאיר רוזן, מי שהיה שגריר ישראל בארה"ב והיועץ המשפטי של משרד החוץ; מנהלת המחלקה לעניינים בינלאומיים בפרקליטות המדינה, עו"ד עירית קהאן; ומנהלת היחידה להסכמים בינלאומיים בפרקליטות המדינה, ד"ר שביט מאטיאס.

תאריך:  15/01/2004   |   עודכן:  15/01/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גל ברגר
מזהיר: "אם הישראלים יוציאו איומיהם אל הפועל, שלא יצפו לביטחון ויציבות בשטחם - אירן תנקום ותגיב בנשק חדש"; גורם בכיר במשרד ראש הממשלה ל-Nfc: "האיומים אינם חדשים. האירנים כנראה בלחץ מהתפוררות ציר אירן-דמשק-חיזבאללה"
נועם שרביט
באופן נדיר יחסית, הצטרפו היום רבנים חרדים לפסק הלכה של רבני הציונות הדתית, הקורא להתנגד בכל תוקף לפינוי ישובים; סגן שר הביטחון הודיע: המכללה במאחז תפוח-מערב - תיהרס; המתנחלים: הממשלה לוקה בסכיזופרניה
נועם שרביט
הרש"פ תוכל לערער על קביעה של הרכב מיוחד בביהמ"ש המחוזי, לפיה ניתן להגיש נגדה תביעות פיצויים נזיקיות; השופטת דורנר ממליצה להרחיב הרכב המותב; היועמ"ש הנבחר יגיש עמדתו בנושא לבית המשפט
יואב יצחק
האזרח הבריטי - תום הורנדאל, נפגע באפריל 2003 ומת עתה מפצעיו (14.1.04); התביעה שוקלת עתה להאשים את החייל בהריגה; החייל נעצר עד תום ההליכים
מחלקה ראשונה
ניתוח מכון ממר"י מעלה: החלטתו של נשיא צרפת, ז'אק שיראק, לתמוך בחקיקה שתאסור ענידת "סמלים דתיים" - רעלה, כיפה וצלבים גדולים - בבתי הספר הממלכתיים, מעוררת ויכוח עז בעולם המוסלמי ובצרפת, שבה כ-5 מיליון מוסלמים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il