X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
תמונות חדשות של סדאם חוסיין, ביום בו נלכד 'מסתובבות' באינטרנט; אין אימות לאמינות מקור התמונות, אך הן נראות אמיתיות ומקוריות, על-פי גורם ממשלתי אמריקני בכיר
▪  ▪  ▪

תמונות חדשות של סדאם חוסיין, ביום בו נלכד על-ידי כוחות ארה"ב מופצות באתרי אינטרנט, חודש בלבד לאחר שהמנהיג העירקי המודח נמצא בבור צר מתחת לאדמה.
ב-CNN דווח כי באחת התמונות נראה סדאם זמן קצר לאחר שנמשך מה"בור הידוע לשמצה" (ב-13 בחודש דצמבר). אדם שנראה כחייל אמריקני, מתורגמן או אזרח נוסף העובד עם כוחות ארה"ב, נראה מחזיק בסדאם כשהוא מוצמד לקרקע.
מספר אנשים ציינו, כי סדאם נראה כשהוא מדמם מפיו, אך בחינה מדוקדקת של התמונה אינה מאשרת את הדברים. גורמים רשמיים מהפנטגון לא פרסמו את התמונות ולא אשרו את אמינותם. לא נמסרה כל תגובה מגורמים אלו.
נראה כי התמונות צולמו על-ידי אדם המשרת בצבא ארה"ב, או אדם העובד עם כוחות הצבא, כשהכוחות תפסו את סדאם באזור. חיילים סיפרו כי לאחר שתפסו את סדאם, אמר הנשיא המודח באנגלית: "אני סדאם חוסיין. אני נשיא עירק. אני רוצה לשאת ולתת". החיילים ענו: "הנשיר בוש שולח את ברכתו".
דזמונד ביילי, שהוביל את צוות הביטחון, כחלק ממבצע "זריחה אדומה", זוכר כי באותו זמן "התחושה לא היתה תחושה של תהילה כפי שציפינו". באחת מהתמונות החדשות נראים עשרות אנשי צבא המתאספים סביב, כשסדאם מובל לאחד מארמונותיו בבגדד, ארמון המשמש כעת כמטה צבא ארה"ב.
למרות ש-CNN לא אימתה באופן עצמאי את אמינות מקור התמונות, הן נראות אמיתיות ומקוריות, כך על-פי גורם ממשלתי אמריקני בכיר.
מספר פרטים הידועים על האירוע תואמים לאלו הנראים בתמונות. לדוגמא, סדאם נראה בתמונה כשהוא לובש את אותם בגדים, ועם אותו זקן, כפי שנראה בתמונות הרשמיות שפורסמו על-ידי צבא ארצות הברית.
תמונה חדשה נוספת, של קופסת הכסף שנמצאה עם סדאם, תואמת לתיבה הירוקה עם 750,000 דולר שהוצגה על-ידי צבא ארה"ב לאחר לכידת סדאם. עוד תמונה חדשה, של מפקד חטיבה 1 של דיוויזיית חיל הרגלים, ג'יימס היקלי, שהוביל את 600 החיילים שלקחו חלק במבצע הלכידה תואמת גם היא לתמונות אחרות של היקלי.
התמונות אינן מספקות מידע נוסף על מבצע "זריחה אדומה", שמטרתו היתה לתפוס או להרוג את סדאם, אך הן מספקות מבט נוסף על הדרך בה טופל סדאם בשעות שלאחר לכידתו. הפנטגון אינו שבע רצון מפרסום התמונות.
נראה כי למרות חוסר שביעות הרצון של הפנטגון מפרסום התמונות, לא ימצא מי שינזף על כך מאחר וחיילים רבים נשאו עימם מצלמות כיס בעירק, ולא סביר להניח כי מי שצילם את התמונות יזדהה בשמו.

תאריך:  16/01/2004   |   עודכן:  16/01/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
החומרים הכימיקלים דלפו מחבית שהכילה גז רעיל והשארה ללא שנאטמה; הממשלה עוקבת אחר התפזרות הגזים באוויר שבאזור
גל ברגר
עבדאללה מלך ירדן יגיע בימים הקרובים לדמשק וינסה לשכנע את אסד להיענות בחיוב להצעה הישראלית; אמיר קטר עשוי לערוך ביקור פתע בדמשק ולהעביר לאסד איגרת מישראל
גל ברגר
המטרה: עקירת האחיזה של החמאס והג'יהאד האיסלמי במסגדים וגיוס ציבור המתפללים למען האג'נדה של הרשות; מוביל המהלך - מפכ"ל המשטרה הפלשתינית; בתוכנית: הקמת "נוער המסגדים של הפת"ח", הגברת נוכחות הפת"ח במסגדים והחלפת הנפשות הפועלות
גל ברגר
שלושה אחים, פעילי פת"ח משכם, נאשמים בהעברת קרוב למיליון ש"ח מאירן וחיזבאללה לגורמי טרור בשטחים; הכספים שימשו בין השאר למימון הוצאות הפיגוע בתחנת הרכבת בכפר סבא באפריל 2003
נועם שרביט
לטענת העמותה, בישראל מוחזקים כ-650 פלשתינים וישראלי אחד (נעם פדרמן) במעצר מינהלי; יבקשו מנשיא הצלב האדום ללחוץ על חברי ממשלה בכירים בישראל להפסיק השימוש במעצר המינהלי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il