X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
סרבני מטכ''ל, הטייסים ותנועת 'האומץ לסרב' התאחדו:

הסרבנים לחיילים בכיסופים: "זה לא ייגמר אם לא נסרב"

הסרבנים באו לשכנע את החיילים בכיסופים לתמוך ביציאה מעזה; אנשי גוש קטיף, שהפגינו ממול, יגישו תלונה נגד יו"ר תנועת הסרבנים, שאמר: "אלימות עד ירי היא דבר שלא זר למתנחלים"
▪  ▪  ▪



עשרות אנשי שמאל קיצוני, תומכי תנועות סרבנות שונות, הפגינו (יום ו', 16.1.04) במחסום כיסופים שבכניסה לגוש קטיף, תחת הסיסמא: "לחימתכם מזיקה לישראל", ו"זה לא ייגמר אם לא נסרב".
בהפגנה הודיעה תנועת 'האומץ לסרב' (חותמי מכתב הקצינים והחיילים), על איחודה עם תנועת "הסרבנים החדשים" - חותמי מכתב הטייסים הסרבנים וסרבני סיירת מטכ"ל. סרבנים אלה מדגישים, כי בשונה מתנועת "יש גבול", הם מתנגדים לשירות בשטחים בלבד, ולא לגיוס לצה"ל בכלל.
המפגינים, אליהם התלוו צוותי תקשורת רבים מהעולם, ניסו להשפיע על החיילים במקום לתמוך בנסיגה מעזה. כתגובת נגד, הגיעו למקום גם כמה עשרות מתושבי גוש קטיף, והתמקמו סמוך להפגנת הסרבנים. המתיישבים נשאו שלטים: "בנצרים - ישראל תנצח", ו-"עקירת יישובים קורעת את העם". לא נרשמו עימותים מיוחדים.
"צעקותיהם של אנשי השמאל הנעזרים באמצעי הגברה רבים שהביאו ממרכז הארץ, ומסתייעים בסיוע כספי של מדינות אירופה, לא מצליחים להתגבר על קולותיהם האמיתיים של מתיישבי גוש קטיף", אמר אחד מתושבי הגוש. סמוך לשעה 14:00, עזבו תושבי הגוש את המקום, בשל השבת הממשמשת ובאה.
אחד המפגינים אמר: "אנחנו לא קוראים לחיילים לצאת מגוש קטיף. אנחנו קוראים לכל מי ששולח היום חיילים להיהרג סתם בשטחים ובעיקר ברצועת עזה, שעל זה אין היום כמעט חיילים שחושבים שמגנים על מדינת ישראל שם. אנחנו קוראים לכולם להתעשת, ובעיקר למתנחלים, ולהוציא את 3,000 המתנחלים שיושבים פה בלב של מיליון וחצי איש בלי שום היגיון. לא מגנים על המדינה, לא שומרים על שום דבר, אלא רק מגנים על 3,000 איש שמרבית העם רוצים שהם ייצאו מפה - ומייד".
דובר המועצה האזורית חוף עזה, ערן שטרנברג, הודיע כי בכוונתו להגיש תלונה במשטרה נגד סגן (במיל.) דוד זונשיין, יו"ר תנועת 'האומץ לסרב', בגין דברים שאמר לעיתון 'מעריב'. בין היתר, אמר זונשיין: "אנחנו לא חוששים מהחיילים אלא מהמתנחלים, כי אלימות עד ירי היא דבר שלא זר להם. אם תהיה אלימות, גם אנחנו יודעים. לא נבוא חמושים, אבל נבוא עשרות עד מאות אנשים שעברו שירות קרבי, ואנחנו לא פראיירים. לא נתקפל כשהלווינגר התורן ירים את היד שלו. הוא לא יפחיד אותנו".
בתגובה, אמר שטרנברג כי "אלה דברים איומים ונוראים, לא היה ולא נברא. אנחנו קוראים לעם ישראל להקיא מתוכו את הגרורה הסרטנית הזו. אנחנו חושבים שאם ממשלת ישראל לא היתה נכנעת לאנשים השפלים הללו, ומטילה על השייח' יאסין פצצה של טון ולא רבע טון, היו היום עוד 4 ישראלים חיים איתנו ולא מתפוצצים על-ידי המחבלת-המתאבדת בארז, שנשלחה על-ידי השייח' יאסין, אותו אחד שחי בזכותם. מעשי הסרבנים מעודדים רצח".
דוברי המפגינים אמרו, כי הם חוששים שבדומה להפגנה שבה נפצע גיל נעמתי, גם הפעם החיילים יפתחו עליהם באש. "החשש הזה יושב לכולם, אבל להערכתי החיילים לא יירו בנו - כי אנחנו החברים שלהם. רק לפני שנים בודדות היינו, אני וחבריי, בצד שלהם", אמר סגן (במיל.) זונשיין. לשמע הדברים, שאל אחד החיילים במחסום את חברו: "האם עם כאלה קציני צה"ל אני צריך לשרת?". שאלתו נותרה מיותמת.

תאריך:  16/01/2004   |   עודכן:  16/01/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גל ברגר
גורמים בחיזבאללה: 20 בינואר - "חזרה בתשובה" של ישראל או פיצוץ העסקה; המתווך הגרמני ביקר בבירות וקיים שורת פגישות עם בכירים בחיזבאללה; סלע המחלוקת - שחרור רוצח משפחת הרן
עמוס באר
שמואל הרשקוביץ הופקד על יישום פרויקט מאות מצלמות שהיה 'תקוע' עד כה
עומר כרמון
כך חשפה אם הילדים - דבי רואו; רואו מסרה כי היא חוששת כי חברי הכת הקיצונית,"אומת האיסלם", השומרים על הילדים, ינסו לאסלם אותם
רנית נחום-הלוי
הפגישה עם האפיפיור תימשך 20 דקות; במוקד הפגישה יועלה נושא האנטישמיות והטרור בעולם; לאחר מכן ילקחו הרבנים לסיור בספריית הוותיקן - שם יוצגו להם כתבי יד יהודים בני מאות שנה
עמוס באר
"קרואטיה הקטנה" ממושב חגור ליובלי הירקון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il