X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שרון זועם: אנשים רואים מיקרופון וישר מתחילים לדבר

שרון ומופז חתמו על צווים לפינוי עוד שלושה מאחזים בלתי חוקיים

המאחזים המאויישים הבלתי חוקיים שיפונו: גבעת הפריון, יצהר דרום וגבעת הרווקים; המתנחלים: שרון מנסה להסית את תשומת הלב מהחקירות במשטרה; שרון יכנס את הקבינט המדיני לדון בשינוי תוואי הגדר
▪  ▪  ▪

ראש הממשלה, אריאל שרון ושר הביטחון, שאול מופז חתמו הבוקר (יום א', 18.1.04) על צווים לפינוי 3 מאחזים מאויישים בלתי חוקיים. המאחזים הם גבעת הפריון, הידועה גם בשם גבעת הרועה, יצהר דרום וגבעת הרווקים.
שלושת המאחזים מצטרפים לשישה נוספים אותם הורו לפנות בשבועות האחרונים. בתאריך 28.12.03 אישרו שרון ומופז פינוי של ארבעה מאחזים מאוכלסים בלתי חוקיים בהליך מזורז. המאחזים הם: גינות אריה, דרומית-מזרחית לעפרה; חוות שקד שליד יצהר, דרומית לשכם; מגן דוד שבדרום הר חברון; ובת-עין מערב שבין בית לחם לחברון. עוד אמורים להתפנות המאחזים המאוישים טל בנימין וחוות מעון. [לידיעה המלאה ראו קישור]
שרון: האלוף איילנד נכנס לתפקידו החדש
במהלך ישיבת הממשלה הודיע שרון, כי ראש המועצה לביטחון לאומי, האלוף גיורא איילנד החל לשמש בתפקידו החדש כמרכז צוות ההכנה להיערכות ביטחונית ישראלית חדשה. הצוות יכלול נציגים ממשרד הביטחון, משרד החוץ, משרד המשפטים, צה"ל והשב"כ. במסגרת הצוות ירכז מנכ"ל משרד המשפטים, אהרון אברמוביץ', את ההיבטים המשפטיים והכלכליים הכרוכים בהיערכות הביטחונית החדשה.
הקבינט המדיני ידון בשינוי תוואי הגדר
במהלך היום יכנס שרון את הקבינט המדיני לדון בשינויים של תוואי גדר ההפרדה. השינויים הנשקלים ייערכו בשלושה אזורים: שלוש מובלעות באזור ירושלים; מובלעת אריאל-אלפי מנשה ומובלעת אחת באזור נתב"ג. השינויים ייערכו בשיתוף אנשי הפרקליטות, וזאת נוכח העתירה התלויה ועומדת בבית המשפט העליון, שהתבקש בעתירה להורות למדינה להפסיק בניית הגדר בכמה אזורים.
מחרתיים יתקיים בבג"צ הדיון בעתירה נגד הגדר, וממלאת מקום היועץ המשפטי ופרקליטת המדינה, עדנה ארבל, הציעה לשרון לשקול מחדש את הקמת הגדר באזורים בעייתיים מעבר לקו הירוק. לדבריה, שינוי תוואי הגדר יסייע לישראל להתמודד בבית המשפט הבינלאומי בהאג.
במהלך הדיון בסוגיית הגדר נזף ראש הממשלה, אריאל שרון, בחומרה בשר המשפטים, טומי לפיד, בעקבות התבטאויותיו בעניין תוואי גדר ההפרדה, על כך שהשר אמר כי לישראל יהיה קשה להגן על התוואי בפורומים בינלאומיים. "זה בלתי אפשרי. ההתבטאויות האחרונות גורמות נזק חמור ובלתי הפיך למדינה", גער שרון בשר לפיד.
"אנשים רואים מיקרופון וישר מתחילים לדבר... זה מקשה על העבודה, גורם נזק בעל יתואר ומכניס אותנו למאבקים מיותרים", הוסיף.
שר הבריאות, דני נווה, תקף בישיבת הממשלה את השרים שהעלו באחרונה את האפשרות של הזזת גדר ההפרדה לקראת הדיון בהאג. לדבריו, "הדיון המחודש בנושא הגדר הוא רע מבחינה משפטית, ביטחונית, מדינית והסברתית. אם נתקפל מדרישה בינלאומית להזיז את הגדר לקווי 97' זאת תהיה הכרה בעמדה הערבית שאף ממשלה לא קיבלה עד כה", אמר.
בעקבות הערת ראש הממשלה לשר לפיד בעניין הנזק מהתבטאויותיו אומר יו"ר סיעת ש"ס, אלי ישי: "סוף סוף מתחילים להבין את הנזק המדיני, החברתי והכלכלי ששרי שינוי ובראשם לפיד גורמים. הדיון הפומבי שמוביל לפיד בעניין הגדר הוא התרפסות מפני הפריץ, דבר שמפקיד יהודים. הגדר הינה הוכחה להצלת חיים", אומר ח"כ ישי.
המתנחלים אמרו בתגובה להחלטת שרון ומופז על הפינוי כי "הצוים החדשים עליהם חתם שרון לפינוי שלושה מאחזים נוספים מוכיחים כי הוא שוב מנסה להכות במתנחלים על מנת להסיח את תשומת הלב מחקירות במשטרה בענייניו.
הצוים הם צווי "האדמה החרוכה": הם מתחמים וירטואלית אזור מסוים על המפה וכל אדם הנמצא באותו אזור מגורש ממנו וכל הרכוש הנמצא באזור המתוחם, נהרס או מוחרם, כולל בעלי חיים. הצוים מטרנספרים אך ורק יהודים, ואילו פלשתינים יכולים להכנס לאזור "האדמה החרוכה" ולבזוז את בתי המתנחלים באין מפריע".

תאריך:  18/01/2004   |   עודכן:  18/01/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
טיפים בנוגע לזכויות העובד והתמודדות במצבים שונים בעבודה: מה חייב המעביד? איך מתמודדים עם ביטוח לאומי במקרה של תאונת עבודה?
יפעת גדות
הרשעתו בשנת 1983, באשמת אונס ורצח של אשה מפילדלפיה, "התהפכה" בקיץ האחרון, כשבדיקות DNA שלא היו זמינות בשנות ה-80 הוכיחו כי החומר הגנטי שנמצא תחת ציפורני הקרבן שייכות לאדם אחר
מירב לוי
ניכוי הוצאות השהייה עד לסכום של מחצית מהשכר היומי או 270 ש"ח; המשמעות היא שכל עובד ידרש לשלם למעלה מ-4,000 ש"ח מס הכנסה בשנה
הדר פרבר
כ-1,000 יפנים אשר יעשו מאמץ לטהר את מי השתייה של העירקים, לבנות מחדש את בתי הספר ולספק עזרה רפואית בדרום עירק, צפויים להגיע למדינה במהלך חודש מרס
הדר פרבר
הפרס הוענק על פרויקט סקר הוראה ממוחשב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il