נהג המרוצים הישראלי, איציק בריל, קיבל "הצעה שאי אפשר לסרב לה": מנהל קבוצת הספורט המוטורי של חברת ניסאן העולמית, הציע לבריל להשתלב בעונת 2004 הקרובה במסגרת קבוצת הספורט המוטורי הרישמית של היצרן היפאני.
על-פי ידיעות אלה, יצא בריל ב-22.1.04 לצרפת, לשם חתימה על חוזה העבודה. הוא ישתתף ב-12 ימי אימונים, העומדים להכשירו ל-5 המרוצים בליגת ה"ראלי רייד" של 2004, ובהם ראלי פורטוגל, ראלי אסטנבול, ראלי ארגנטינה וראלי ספרד.
מנהל קבוצת ניסאן עקב אחר בריל במהלך המירוץ, והתרשם מיכולתו המקצועית של הנהג הישראלי. העובדה כי כשל בשלב ה-7 של המירוץ ונאלץ לפרוש מהתחרות, לא פגמה בסיכויו לקבל את הצעת העבודה, לגביה ענה לשאלתי במסיבת העיתונאים שנערכה ערב צאתו לדאקאר, כי "היה מקבל הצעה להפוך לנהג מרוצים מקצועי - בכל רגע נתון".
בריל הנרגש ביקש להודות להלל סגל - הנווט המנוסה אשר ליווה אותו במירוץ, ולבועז המאירי שמתעד ללוות אותו במהלך הליגה העולמית, אף שלא העביר כמובטח תמונות וידאו בזמן אמת לאתר האינטרנט שהוקם במיוחד לשם תיעוד המירוץ.
ככל הנראה לא הועברו הצילומים על רקע קשיים טכניים, והעובדה כי הצוות הישראלי שינה את ייעודו המקורי במהלך המציאות הקשה מאוד של ראלי דאקאר 2004: כולם נירתמו לסייע לכך שנהג מכונית מספר 295, עידו כהן, יעלה על הפודיום שליד מלון מרידיאן בדאקאר - בירת סנגל, שעל חוף האוקיאנוס האטלנטי.
קבוצת ניסאן היתה אחת האכזבות הקשות של דאקאר 2004, עת כשלה בנסיונה להציב אתגר של ממש לקבוצת מיצובישי הניצחית. דווקא ב.מ.וו היתה זו שהעפילה למקומות המרשימים בפסגת הקבוצות המקצועיות, ובשנה הבאה שוקלת החברה הגרמנית לפתח ענף ספורט מוטורי זה בו לא היתה חזקה במיוחד עד-עתה.
לקבוצת ניסאן רביעיית נהגים מקצועית: ארי ואטאנן - נהג הראלי WRC הפיני שעבר הסבה לראלי רייד; קולין מק'ריי הבריטי - שהיה היחיד להציל את גאוות הקבוצה; הנהגת טינה טורנר ונהג פינלנדי נוסף, אליהם יצטרף עתה הרכש החדש - נהג החיזוק הישראלי איציק בריל.
יודגש, כי בריל נסע את כל 11,000 הקילומטרים מפריז לדאקאר, כשגבו חבוש בחגורה מיוחדת לקיבוע החולייה ששבר עת נפל אל תוך בור במירוץ ישראלי שנערך לפני מספר חודשים. מדובר בהתגברות על כאבים קשים, אשר לא הרתיעו את בריל מיציאה נמרצת למירוץ הנחשב לקשה בעולם.