X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
עו"ד דרור שטרום הוציא מכתבי שימוע ליצרניות המעטפות גברעם, דפרון, אמקה ואורק; היקף שוק העטפות מוערך בכ-100 מיליון ש"ח בשנה
▪  ▪  ▪

הממונה על הגבלים עסקיים, עו"ד דרור שטרום, הודיע היום (א', 18.1.04) כי המחלקה המשפטית ברשות הגבלים עסקיים המליצה על הגשת כתב אישום בקשר לחשדות להסדרים כובלים בענף מעטפות הנייר.
החקירה בנושא הושלמה לפני כחודשיים, והיא התמקדה בפעילותן של החברות גברעם מעטפות איכות בע"מ, דפרון בע"מ, אמקה מעטפות 1994 בע"מ ואורק ייבוא, ייצור ושיווק נייר בע"מ.
תחילתה של החקירה בשנת 2002, במידע שנאסף על-ידי מחלקת החקירות של הרשות והצביע על חשדות לכאורה לקיומו של קרטל בין החברות, שעניינו תיאום מכרזים, חלוקת לקוחות, תיאום מחירים ומניעת יבוא.
ההיקף הכספי של שוק מעטפות הנייר בישראל מוערך בכ-100 מיליון ש"ח בשנה, והצרכנים הסופיים הם בעיקר לקוחות ממשלתיים, גופים עסקיים גדולים ובתי דפוס.
לאחר חקירה סמויה שנמשכה מספר חודשים, בוצעו באוקטובר 2002 חיפושים במקומות בהם, על-פי החשד, נשמרו והוסתרו מסמכים הקשורים לקרטל, ועוכבו לחקירה מנהלים ועובדים בכירים בארבע החברות ובחברות נוספות. ברשות ההגבלים אומרים, כי עם פתיחת החקירה הסמויה התברר שפעולת הרשות סיכלה מהלך של העלאת מחירים מתואמת שעליה הוחלט בין החברות זמן קצר לפני כן.
מהרשות נמסר, כי "ממכלול הראיות שנאספו על-ידי חוקרי הרשות, הן על-ידי תשאול חשודים ועדים והן ממסמכים שנתפשו והתקבלו ברשות, עולה כי חלק מן החברות האמורות החלו לשתף פעולה עוד בתחילת שנות ה-90', ומאז נהגו לתאם ביניהן את המכרזים ואת הצעות המחיר שהגישו".
"בחקירה התברר, כי החברות האמורות גם חילקו ביניהן את הלקוחות הגדולים במשק ונמנעו מלהתחרות ביניהן על לקוחות אלו. החברות גם תיאמו ביניהן העלאות מחירים ופרסום של מחירונים חדשים. החוקרים מצאו, כי מנהלי החברות החשודות קיימו ביניהם קשרים הדוקים וכן נהגו להיפגש בחשאי לפגישות תיאום מדי כמה חודשים".
החקירה גם העלתה, שארבע החברות מנעו יבוא מתחרה של מעטפות מחו"ל, על-ידי תשלום ליבואנית של מעטפות כדי שזו תימנע מייבוא ושיווק המעטפות בישראל.
מבדיקת המחירים שהציעו החברות במכרזים שנערכו לאחר הפתיחה בחקירה, לעומת המחירים שהיו בטרם חקירה, עולה שעקב פתיחת החקירה ירדו מחירי המעטפות במכרזים לגופים ציבוריים בעשרות אחוזים.
לאחר שהמחלקה המשפטית של הרשות בחנה מקרוב את מכלול הראיות, הודיע הממונה לחברות ולנושאי המשרה בהן כי פתוחה בפניהם האפשרות לערוך שימוע בפני היועצת המשפטית של הרשות, עו"ד מיכל הלפרין. למכתב ההזמנה לשימוע צרופה טיוטת כתב אישום, שנערכה על-ידי עו"ד ניבה לבנת ברג.

תאריך:  18/01/2004   |   עודכן:  18/01/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
התמיכה במדיניות בוש יורדת; המלחמה "לא היתה שווה את הקורבנות"
יפעת גדות
המדענים שפרסמו את המחקר החדש דיווחו כי אנשים הנוטלים תוספי מזון של ויטמין E רק עם נוזלים ועל בטן ריקה, "אינם משיגים דבר"
גלית יצחק
התארים הוצאו ע"י אוניברסיטת "יון קרנגה" מולדובה; המורים והמנהלים הגישו למשרד החינוך בקשות לקבלת אישור שקילות התואר לצרכי שכר; נעצר חשוד במכירת התארים, אשר בביתו נמצאו עשרות תעודות מזוייפות בעשרות אלפי דולרים
מירב לוי
האוצר: רשויות רבות צברו גירעונות כבדים עקב ניהול כושל; בכל פעם פנו לממשלה כדי שתפרע את החשבון ותוך זמן קצר שבו לגירעון
עומר כרמון
היה זה ביקור ראשון של אישיות בכירה במוקטעה מזה מספר חודשים; האמריקנים תובעים מהרשות הפלשתינית לעצור את האחראים להרג אנשי הביטחון האמריקנים ולא - ייפגעו תוכניות הסיוע האמריקניות בשטחים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il