X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הדחפור עסק בפינוי זירת המטענים שהניח חיזבאללה במקום, לפני כשבועיים, ונפגע מפגיעת טיל נ.ט.; בצה"ל מדגישים: לא חדרנו לשטח לבנון; אלוף פיקוד הצפון: מי שנמצא בצד השני צריך להיות מודאג; החייל ההרוג - רס"ל יאן רוצנסקי (21) מהרצליה
▪  ▪  ▪

שר הביטחון, שאול מופז, יקיים היום (יום ג', 20.1.04) הערכת מצב מיוחדת בנושא ההסלמה בצפון, לאחר שאמש נועד בנושא עם בכירים במערכת הביטחון. על-פי הערכות תימנע ישראל מהידרדרות בגבול הצפון.
חייל צה"ל רב-סמל יאן רוצנסקי, בן 21 מהרצליה נהרג, וחברו נפצע קשה, בעת שדחפור מסוג D-9 של צה"ל, שעסק בפינוי זירת מטענים שהטמינו אנשי החיזבאללה בגבול הצפון, נפגע מפגיעה ישירה של טיל נגד טנקים שירו לעברו אנשי חיזבאללה (יום ב', 19.1.04), בין מושב זרעית למוצב יקינטון, בגזרה המערבית של גבול הצפון.
החיילים שנפגעו בתקרית הם נגדים המשרתים באחת הסיירות של חיל ההנדסה. הודעה נמסרה למשפחת ההרוג ולמשפחת הפצוע.
למקום חשו כוחות צבא גדולים, אמבולנסים של הצבא ושל מד"א וכן מסוקים. שני החיילים פונו באמבולנסים לבית החולים בנהריה ומשם הועברו במסוקים לבית החולים רמב"ם בחיפה. אחד הפצועים נפטר בדרכו לבית החולים.
מתחקיר ראשוני עולה, כי מדובר בטיל כתף נגד טנקים שנורה לעבר הכלי. הדחפור הצבאי, ששימש בין היתר לפינוי בתים בג'נין, ניזוק באופן קשה.
תחנת הטלוויזיה של חיזבאללה, אל-מנאר, מיהרה לפרסם הודעה על נטילת האחריות לירי, בה נאמר כי "ההתנגדות פגעה ברכב צה"לי שחצה את הגבול".
בצה"ל הדגישו הערב, כי התקרית אירעה בתוך שטח ישראל, והכוח לא חצה את הגבול, כטענת החיזבאללה. כן מציניים, כי ניתן אישור לכך מנציגי יוניפי"ל באזור, שצפו בירי הטיל משטח לבנון לשטח ישראל.
צה"ל הגיש לאו"ם תלונה על ההפרה. גורמים בצה"ל אומרים, כי ממשלת לבנון ממשיכה להימנע מלהחיל את ריבונותה של דרום לבנון, ועל-פי החלטה 425 של האו"ם, היא מאפשרת בכך לחיזבאללה לבצע פעילות טרור נגד חיילי צה"ל משטח לבנון, כל זאת בהכוונה ומימון ישיר וגלוי של ממשלת סוריה.
גם לאחר התקרית, המשיכו הכוחות בשטח לפעול לסיים ניטרול המטענים, והאירוע כולו מצוי עדיין בשלבי התיחקור שלו.
מדובר, כאמור, בדחפור שעסק בפירוק זירת המטענים של חיזבאללה, שהתגלתה ב-4 לינואר על-ידי גדוד הסיור הדרוזי, בגזרה המערבית של גבול ישראל-לבנון. פירוק המטענים הרבים שהוטמנו במקום נדחה עד כה, בשל מזג האוויר הסוער והבוץ שהיה במקום, ורק היום החלו לפעול לפירוקם.
מדובר בזירת מטענים חמישית (!) שנחשפת בגבול הלבנוני, בחודשיים האחרונים.
אלוף פיקוד הצפון: מי שנמצא בצד השני
של הגדר צריך להיות מודאג
אלוף פיקוד הצפון, בני גנץ, אומר בעקבות התקרית, כי "התנהגות אנשי החיזבאללה מסכנת את תושבי דרום לבנון". לדבריו, חיזבאללה מניח זירות מטענים בגבול על-מנת לפגוע בחיילי צה"ל, והיום ניצל חיזבאללה אפשרות זו. מדובר באירוע "חמור ביותר", שביצע "ארגון טרור אשר פעילותו מתאפשרת למרות, או בגלל, המעטפת הסורית". האלוף גנץ הוסיף (יום ג'), כי לבנון אינה עושה מאומה כדי למנוע פעילות כזו והימנעותה נובעת מהנחיה מפורשת של סוריה - המאפשרת לחיזבאללה לפעול בחסותה.
האלוף גנץ הוסיף, כי מדובר בפעילות יזומה מצד ארגון החיזבאללה, שהוא ארגון טרור חי ושולט היטב בדרום לבנון, מבלי שהממשלה המקומית תנסה לרסנו. "הבהרנו לאו"ם, באמצעות יוניפי"ל, את חומרתם של האירועים האחרונים ואנו נפעל בהתאם. אנו שוקלים את התגובה המתאימה", אמר גנץ.
האלוף הגדיר את המצב בגבול הצפון כ"שקט, אך מתוח", ואמר כי "כמו תמיד, דבר לא השתנה". גנץ ציין, כי כל הסיכונים נלקחים בחשבון, ואמצעי הבטיחות הנדרשים מתקיימים.
לדברי אלוף פיקוד הצפון, סוגיית השבויים, שנידונה בימים אלה, היא סיבה נוספת להסלמה.
ביירות האשימה את ישראל בחדירה לגבולה
בתחילת השבוע, דיווחו גורמי ביטחון בביירות, כי "כוח קומנדו ישראלי חדר בימים האחרונים לעומק 5 ק"מ בשטח לבנון והתגלה על-ידי רועי צאן לבנונים". לדבריהם, "הכוח, שמנה 80 חיילים בליווי מסוקים, חדר לשטח לבנון באזור חוות שבעא בגזרה המזרחית של הגבול, הקים עמדה וביצע אימוני ירי - אשר הבריחו את רועי הצאן הלבנונים. מעל העמדה חגו כל העת מסוקי קרב".
מקורות בארגון החיזבאללה הזהירו באותו הדיווח, מפני המשך "התוקפנות הישראלית" ואמרו כי 'ההתנגדות הלבנונית' נותנת ליוניפי"ל הזדמנות לפתור את העניין. "ולא", מסר החזבאללה, "ניאלץ אנו להחזיר אותם (5 ק"מ אחורה) באמצעים צבאיים" [ראו קישורים].

תאריך:  19/01/2004   |   עודכן:  20/01/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
אופנת סקי וסנובורד 2004 בשיטת שלושת השכבות; איך מתלבשים נכון? ולמה צריך לשים לב?
עמוס באר
שדה התעופה באילת נסגר לחודש
רנית נחום-הלוי, מירב לוי
אסטרטגיית העבודה ומרצ: תקיפת ראש הממשלה וסיעת שינוי; ח"כ וילן: השחיתות לגיטימית והכל רקוב; ח"כ שוחט: ישראל אינה אור לגויים יותר; ח"כ רמון: שרון טועה באופן סדרתי טעויות מהותיות; צפוי רוב לתמיכת ראש הממשלה
עומר כרמון
אתר האינטרנט "Mail & Guardian Online": אשר קרני פוטר בשנה שעברה מעבודתו בחברה דרום אפריקנית, לאחר שהתגלה כי פנה ללקוחות החברה והציע להם לרכוש ממנו ציוד צבאי במחירים נמוכים יותר
ענבל אביב, יפעת גדות
לאדיסלב ניצננסקי בן ה-86, יועמד לדין במינכן על רצח 164 האזרחים במהלך מלחמת העולם השנייה - בהם גם 18 יהודים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il