X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
דוח של שב"ס: עורכי דין ערבים-ישראלים ופלשתינים מתאמים ומעבירים מסרים בין האסירים הביטחוניים; מרואן ברגותי למשל, זכה ל-68 ביקורים מ-18 פרקליטים; מרכז מוסאוא: זו גזענות והסתה, עוד יתברר שאין כלום מאחורי הדברים
▪  ▪  ▪

"עורכי דין ערבים-ישראלים ופלשתינים ממזרח ירושלים, חשודים בתיאום ובהעברת מסרים בין אסירים ביטחוניים, ובין הנהגות ארגוני הטרור בשטחים" - כך עולה מדוח שחובר בשירות בתי הסוהר, ונחשף היום (ב', 19.1.04) בגלי צה"ל.
החשדות נגד עורכי הדין התעוררו בשב"ס, לאחר שאסירים רבים זכו לעשרות ביקורים מפרקליטים, שבחלק גדול מהמקרים כלל לא ייצגו אותם לבסוף.
כך למשל ראש התנזים בגדה לשעבר, מרואן ברגותי, הנתון במעצר עד תום ההליכים נגדו, נפגש בשנה החולפת עם לא פחות מ-18 עורכי דין שונים, שביקרו אותו 68 פעמים. אחד מפרקליטיו, עו"ד ג'וואד בולוס, דוחה את ההאשמות העולות מהדוח: "אם ביקרו אותו עורכי דין, אז שייבושם להם. הוא פשוט לא זכה לשום ביקור. האיש הזה, שיכול להיות שיהיה המנהיג או בין המנהיגים של העם הפלשתיני, זרוק כבר 22 חודשים ללא כל ביקור".
ממצאי הדוח הוצגו בשבוע שעבר לשר לביטחון פנים, צחי הנגבי, בדיון שבו הוחלט לצמצם את כמות המפגשים בין אסירים ועורכי דינם, כדי למנוע הכוונת טרור מתוך בתי הכלא.
מרכז מוסאוא: הדוח גזעני ומסית
מרכז מוסאוא לזכויות האזרחים הערבים בישראל, דרש משירות בתי הסוהר להתנצל על הפרסום המסית לטענתם נגד עורכי הדין הערבים, שפורסם היום. במוסאוא טוענים, כי "ההאשמות חסרות שחר ודומות לאלה שהופצו בעבר נגד נבחרי ציבור ערבים".
דוברת מרכז מוסאוא, עביר קובטי, אמרה כי "החשדת ציבור שלם של עורכי דין ערבים, משליכה על כל הציבור הערבי ומהווה הסתה נגדו. יש להעמיד לדין את האחראים להדלפת המידע הגזעני והמסית. עוד יתברר, כי לפרסום לא היה על מה להתבסס".
במוסאוא מזכירים, כי ב-26 לנובמבר 2003, פורסמו בהרחבה ידיעות בהן נטען, כי חבר הכנסת עבד אלמאלכ דהאמשה מעביר מידע בין אסירים. כותרת אחד העיתונים היומיים (כוונתם למעריב; נ.ש.) אף זעקה "ח"כ בשירות המחבלים". מאז עברו כחודשיים, אומרים במוסאוא, ובינתיים ח"כ דהאמשה לא נחקר, לא הוגש נגדו כתב אישום ולא ננקטו נגדו צעדים כלשהם.

תאריך:  19/01/2004   |   עודכן:  19/01/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
אחד מהסרבנים: "אני לא פורש. אני רוצה להציג עוד עמדה שאולי לא שים לב אליה. בוא נחפש דרך שאולי יש בה עוד תקווה"
מירב לוי
ד"ר לריסה טרימבובלר הוסיפה: אני יודעת שהוא אסיר עולם ואני מוכנה לזה
רועי כוכבי
בעקבות המבוי הסתום אליו נקלעו המגעים בין האוצר לראשי השלטון המקומי הוחלט היום בישיבת מטה המאבק של מרכז השלטון המקומי על השבתת המערכת; חילוקי הדעות בין הצדדים - בשל הקיצוץ בתקציב החינוך של הרשויות המקומיות
מירב לוי
הדגיש: שאלת הלגיטימיות היא מאחורינו. השאלה היא שאלה של תבונה ועלות מול תועלת; הוסיף: יאסין מעורב בקביעת האסטרטגיה. הוא אישר את פיגוע ההתאבדות במסוף ארז
רנית נחום-הלוי
כך הציע יו"ר ועדת הכספים של הכנסת, ח"כ אברהם הירשזון; סך חובות הרשויות המקומיות מגיע ל-6.5 מיליארד ש"ח; יו"ר הוועדה הקים צוות מצומצם בן חמישה חברי כנסת שיעסוק במציאת פתרון מהיר למצוקת הרשויות המקומיות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il