X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
"הוועדה להעברת כלואים" תדון הבוקר באפשרות להעביר את חמשת סרבני הגיוס מכלא 6 לכלא אזרחי; לטענת הורי הסרבנים, חוששים שלטונות צה"ל מהשפעת הסרבנים על החיילים הכלואים; החמישה ערערו אמש על הרשעתם ועל חומרת העונש
▪  ▪  ▪

הבוקר (יום ג', 20.1.04) מתכנסת בקריה בתל אביב "הוועדה להעברת כלואים" של צה"ל כדי לדון בהעברתם של חמשת סרבני הגיוס חגי מטר, מתן קמינר, שימרי צמרת, אדם מאור ונועם בהט, מכלא 6 הצבאי לכלא אזרחי.
תוכניות הצבא להעביר את הסרבנים לכלא אזרחי הן יוצאות דופן, שכן בדרך כלל מועברים אסירים מכלא צבאי לאזרחי רק לאחר תקופת מאסר ממושכת ורק כאשר גזר הדין הוא סופי ואין עוד אפשרות ערעור עליו. האגודה לזכויות האזרח מייצגת את החמישה בנושא זה, באמצעות עו"ד אבנר פינצ'וק.
סניגורם של החמישה, עו"ד ד"ר דב חנין, אומר כי "השלטונות דחו על הסף את הרעיון, כי עדיף היה לשפוט את החמישה בבית משפט אזרחי, שכן בית דין צבאי אינו המקום המתאים לדון בשאלות של חופש המצפון והתנגדות לכיבוש. במשך שנה של משפט צבאי מפרך, חזר התובע הצבאי וטען כי שלטונות צה"ל מתכוונים להפוך את החמישה לחיילים לכל דבר בצה"ל, גם בכח ונגד רצונם, ואף מסר כי בכוונת השלטונות להציג להם צווי גיוס נוספים לאחר שיסיימו לרצות את שנת המאסר שגזרה עליהם. והנה, רק הצליחו שלטונות הצבא להכניס אותם בכפיה אל תוך מסגרת צבאית שנקראת כלא 6, וכבר ממהרים להוציא אותם משם כאילו היו גחלת בוערת. התנהגות מוזרה מאוד".
"האם יתכן ששלטונות הצבא נבהלו מן הכבוד והיחס האוהד לו זכו החמישה מן החיילים הכלואים עימם בכלא 6?", תוהים הורי הסרבנים. "אם כן, פתוחה בפני צה"ל דרך המלך להיפטר מן 'האיום' הזה, והיא לשחררם מהכלא ומהצבא ולאפשר להם לשרת שירות אזרחי כפי שביקשו".
במהלך תקופות המאסר והמעצר שכבר עברו החמישה, מאז שנת 2002, הם נפגשו פעמים רבות עם חיילים כלואים אשר שירתו בגדה וברצועה ועברו שם, לטענת הסרבנים, חוויות קשות. כמה מחמשת הסרבנים אף ציטטו חיילים אלה במהלך עדויותיהם בפני שופטי בית הדין.
אתמול הגיש עו"ד חנין ערעור בשמם של החמישה לבית הדין הצבאי לערעורים, הן על עצם הרשעתם של החמישה והן על גזר הדין החמור, לדעתם, שנגזר עליהם. אם יידחה הערעור בערכאה זו, פתוחה בפניהם האפשרות לערער לבית המשפט העליון.
בינתיים, הולכות ומתרבות התגובות ברחבי העולם לגזר הדין שהוטל על החמישה. בארה"ב ובמדינות רבות באירופה נשלחו, לטענת הורי הסרבנים, אלפי מכתבי מחאה לשגרירויות וקונסוליות ישראליות. ארגון אמנסטי אינטרנשיונל הכיר בהם כאסירי מצפון וקרא לממשלת ישראל לשחררם מייד, וכך עשתה גם הפדרציה הבינלאומית לזכויות האדם, שמרכזה בפריס.
ועדת האו"ם העוסקת במאסרים שרירותיים דנה בעניינם של החמישה וקבעה כי לא זכו למשפט הוגן, שכן הועמדו לדין שוב ושוב על אותה עבירה, וכי בכך הפרה ישראל את האמנה הבינלאומית לזכויות פוליטיות ואזרחיות.

תאריך:  20/01/2004   |   עודכן:  20/01/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נועם שרביט
מנהל מחלקת ניתוחי לב לשעבר באיכילוב הורשע גם בקבלת שוחד, גניבה, סחיטה באיומים, וב-8 אישומים של מעשה פזיזות ורשלנות, וזוכה רק מאישום אחד של מעשה פזיזות ורשלנות; העונש המירבי בגין העבירות: 20 שנות מאסר
מירב לוי
מפקד עוצבת הגליל: הדחפור היה בחלקו מעבר לקו הגבול הבינלאומי; החיזבאללה: הירי היה לגיטימי; צה"ל: ממשלת לבנון ממשיכה להימנע מלהחיל ריבונותה על דרום לבנון
יפעת גדות
4 מתוך כל 10 אמריקנים עדיין מאמינים כי הכלכלה נמצאת בשפל; מספר האנשים המסתייגים באופן נמרץ מנשיאותו של בוש עומד על 30%, האחוז הגבוה ביותר מאז נכנס בוש לתפקידו בחודש ינואר 2001
הדר פרבר
בין החברות שהצטרפו: שילב, טויס אר אס, פג ישראל, דוקטור בייבי, ליטף, ט.ל. רהיטי תינוקות ועוד; יפעלו במשותף לקידום עמידה בתקנים, איכות המוצרים והתחרות ההוגנת בתחום
הדר פרבר
קוד זדוני זה, אשר הגיע כבר אף לישראל, מפיץ עצמו במהירות באמצעות הדואר האלקטרוני וכבר הספיק לפגוע במחשבים רבים ברחבי העולם; פנדה מציעה כלי ניקוי לזיהוי והסרה - חינם; מק'אפי מזהירה מפני וירוס שמטרתו "הטרדה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il