X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ועדת העיצומים לתאגידים בנקאיים העבירה התראות לארבעה תאגידים, בשל הפרת הוראות לעניין איסור הלבנת הון; הוועדה מוסמכת להטיל על תאגיד בנקאי עיצום כספי בסך של כ-2 מיליון ש"ח; הפיקוח על הבנקים מבצע בחודשים האחרונים ביקורות מקיפות במערכת הבנקאית
▪  ▪  ▪

האכיפה של חוק איסור הלבנת הון נכנסת להילוך גבוה: ועדת העיצומים לתאגידים בנקאיים מפרסמת היום (ג', 20.1.04), כי עד כה היא קבלה החלטה בעניינם של שלושה בנקים - בנק הפועלים, בנק המזרחי ובנק אינווסטק, וחברה אחת לנאמנות בנקאית - החברה לנאמנות של בנק אינווסטק, ומצאה כי אלה הפרו הוראות מסויימות לעניין איסור הלבנת הון.
למרות זאת, הסתפקה הוועדה במשלוח התראה בכתב, ולא הטילה עיצום כספי, בנימוק שההפרות באו סמוך לכניסתם לתוקף של הוראות חוק איסור הלבנת הון, תקנותיו והצווים שניתנו על-פיו, ובפרט בתוך תקופת המעבר שנקבעה בחוק, בה אין להטיל עיצום כספי אלא להתרות בלבד.
כמו כן, מצאה הוועדה כי תאגידים אלה פעלו לתיקון מהיר של הליקויים שנתגלו במהלך הביקורת. הפיקוח על הבנקים ביצע ביקורות בארבעת התאגידים, עוד במהלך שנת 2002. ההפרות והליקויים העיקריים שנמצאו בהם, נגעו להפרות בגין הליכי זיהוי ואימות בעת פתיחת חשבון, לרבות קבלת הצהרה על נהנה ובעל שליטה, ושמירה על מסמכי הזיהוי. כמו כן, נמצאו ליקויים בהליכי העברת הדיווחים לרשות לאיסור הלבנת הון, בדיווח על-פי גודל הפעולה ובדיווח על פעולות בלתי רגילות.
ועדת העיצומים לתאגידים בנקאיים היא ועדה שהוקמה מכוח חוק איסור הלבנת הון, ושבסמכותה, כחלק מאמצעי האכיפה בכל הנוגע לאיסור הלבנת הון, להטיל קנסות ("עיצומים כספיים") על תאגידים בנקאיים, בגין הפרות של החוק, צווים ותקנות שהוצאו מכוחו. בראשות הוועדה יושב המפקח על הבנקים, יואב להמן, ולצידו מכהנים בה היועץ המשפטי של הרשות לאיסור הלבנת הון, עו"ד שמשון אלבק, והממונה על איסור הלבנת הון בפיקוח על הבנקים, דודו זקן.
תפקיד הוועדה הוא לדון בהפרות לכאורה של הוראות החקיקה לעניין איסור הלבנת הון, ולהחליט, לאחר ששמעה את טענות התאגיד הבנקאי, אם אכן הפר הוראות אלו. אם החליטה הוועדה כי התאגיד הפר הוראה, היא רשאית הוועדה לשלוח לו התראה בכתב, או להטיל עליו עיצום כספי עד לגובה של כ-2 מיליון ש"ח.
בחודשים האחרונים, ביצעו צוותי ביקורת של הפיקוח על הבנקים ביקורות מקיפות בכל המערכת הבנקאית בישראל. הצוותים בחנו את יישום הוראות החקיקה לעניין איסור הלבנת הון. ממצאים ראשוניים של הביקורת מעלים, כי המערכת הבנקאית, ככלל, פעלה ליישום אימוץ הסטנדרטים הבינלאומיים שנקבעו בחקיקה.
בין השאר, בוצעה היערכות רחבת היקף בכל הרבדים בבנקים, שכללה תיאום ושיתוף פעולה בין מחלקות שונות, שינוי תפישה ומודעות בקרב אלפי עובדים, שנדרשים מעתה בנוסף למתן שירות ללקוח, גם לסייע למלחמה בהלבנת הון.
יחד עם זאת, ולמרות מאמצי הבנקים והאמצעים שהם השקיעו ליישום הוראות החקיקה בעניין איסור הלבנת הון, התגלו בביקורות שערך הפיקוח על הבנקים ליקויים והפרות, ובחלק מהבנקים אף הפרות מהותיות, המטופלות כעת במסגרת ועדת העיצומים.

תאריך:  20/01/2004   |   עודכן:  20/01/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רועי כוכבי
המועצה הורשעה בכך שאיפשרה הגלשת שפכים בלתי מטופלים, ממתקן לטיהור שפכים ביישוב לפיד לכיוון נחל מודיעין
ענבל אביב
המהומות פרצו בצידו הפלשתיני של המעבר בשל התורים הארוכים; כל הנפגעים קיבלו טיפול בצד הישראלי של המעבר, והועברו לעזה להמשך טיפול בהם
רנית נחום-הלוי
חברי הכנסת יורשו להיכנס לשטח A מתוקף תפקידם; על ניסוח הנוהל יופקדו חברי הכנסת מיכאל איתן ודני יתום; יו"ר ועדת הכנסת מציע להקים ועדת ערעורים להחלטות ועדת האתיקה
גלית יצחק
מיועד לגילאי שנתיים ועד עשרים הסובלים ממחלת האסטמה; סדנת הלימוד נמשכת יומיים והיא מתבצעת במהלך האשפוז ובביקורות שלאחר האשפוז; בית הספר מלמד את הילדים ובני משפחותיהם לשלוט באסטמה ואף למנוע מהמחלה לשלוט באורח חייהם
יפעת גדות
כנשאל אם סכום הכסף העירקי עומד סביב 3 מיליארד דולר, כפי שנטען בדיווחי העיתונות וכן על-ידי וושינגטון, ענה "לא, כ-200 מיליון דולר"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il