X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
התנועה לאיכות השלטון דורשת מח"כ בר-און שלא להקפיא את הדיון בהסרת חסינותו של פרץ, עד לסיום הדיונים בהצעות החוק בעניין חסינות חברי הכנסת; פרץ חשוד כי ניסה להשיג תואר אקדמאי שלא כדין
▪  ▪  ▪

התנועה לאיכות השלטון עתרה היום (ג', 20.1.04) לבג"צ נגד החלטת יו"ר ועדת הכנסת, ח"כ רוני בר-און, להקפיא את הדיון בוועדת הכנסת, בבקשת היועץ המשפטי לממשלה להסיר את חסינותו של חבר הכנסת יאיר פרץ (ש"ס).
כזכור, בטרם עזיבתו את התפקיד, הודיע היועץ המשפטי לממשלה היוצא, אליקים רובינשטיין, על כוונתו להגיש כתב אישום נגד חבר הכנסת פרץ, בו מיוחסות לו עבירות חמורות של קבלת שוחד, הפרת אמונים, קבלת דבר במירמה וחשד לניסיון לקשירת קשר להשגת מטרה אסורה, כאשר ניסה להשיג תואר אקדמאי שלא כדין. כדי שניתן יהיה להגיש את כתב האישום, ביקש היועץ מוועדת הכנסת להסיר את חסינותו של פרץ.
הדיון הראשון בבקשת הסרת החסינות היה טכני, באשר פרץ ביקש לדחותו בשל העובדה שפרקליטו שוהה בחו"ל. ואולם, הדיון הבא כבר לא קויים, לאחר שיו"ר הוועדה החליט שאין מקום להמשיך הדיון, עד שלא יוברר מה יעלה בגורל הצעות חוק שנתקבלו בקריאה טרומית, העוסקות בשינוי ההליכים הנוגעים להסרת חסינות חברי כנסת, ובכלל זה העברת הסמכות לנטילת החסינות מוועדת הכנסת לידי ועדה חיצונית.
החלטתו של בר-און פוגעת באמינות הציבור בכנסת
בעתירה, שהוגשה באמצעות עורכי הדין אליעד שרגא וברק כלב, מבקשת התנועה מבג"צ להוציא צו על-תנאי, המורה לח"כ בר-און לנמק מדוע לא יבטל את החלטתו מ-1 בינואר השנה, להקפיא את דיוני הוועדה, וזאת למרות שהליכים אלו עשויים להימשך חודשים רבים, ומדוע לא יעלה לדיון את בקשת היועץ המשפטי לממשלה בפני ועדת הכנסת כבר בישיבתה הקרובה או בסמוך לכך.
התנועה טוענת, כי החלטתו של חבר הכנסת בר-און להקפיא את הדיונים, הינה בנסיבות העניין, מנוגדת ללשון החוק ומשוללת סמכות, נתקבלה מתוך שיקולים לא ענייניים, ונגועה בשרירות ובחוסר סבירות קיצוני.
התנועה מציינת בעתירתה, כי מעבר לפגיעה המצטברת כתוצאה מהפיכתה של הכנסת ל"עיר מקלט" לחשודים, ככל שמתמשך המצב הנוכחי, פגיעה אשר כבר הגיעה לכדי מסה קריטית מזיקה מאוד, יש במהלך מסוג זה מסר היוצר פיחות במעמד תוצרו החשוב ביותר של בית המחוקקים - החוק. עיכוב הדיונים בוועדת הכנסת, טוענת התנועה, עלול להביא לפגיעה בהליך המשפטי הצפוי להתקיים באם תוסר החסינות, ובעיקר בשל כך שמדובר בהליך פלילי, בו מוטל על התביעה נטל הוכחה כבד בהוכחת אשמת הנאשם, אשר חלוף הזמן פוגע ביכולת להרימו. כן פוגעת ההחלטה בעקרון השוויון והופכת את דינם של חברי הכנסת לשונה מדינם של שאר האזרחים.
זאת, כאשר בית המחוקקים אשר שם סייג, הלכה למעשה, לתחולת לשון החוק - ובמקרה זה, מדובר בחוק אשר מחייב להביא לדיון את בקשתו של היועץ המשפטי לממשלה להסרת החסינות, ללא עיכוב, בישיבה הראשונה של ועדת הכנסת, גורם במעשהו זה לפגיעה במעמדו של הדין במדינת ישראל.
גם פרקליטת המדינה פנתה לח"כ בר-און
בשבוע שעבר דיווחנו, כי ממלאת-מקום היועץ המשפטי לממשלה, פרקליטת המדינה עדנה ארבל, פנתה ליו"ר ועדת הכנסת, ח"כ רוני בר-און, בבקשה לקיים את הדיון בהסרת חסינותו של ח"כ פרץ כבר באחת הישיבות הקרובות של הוועדה.
במכתב ששלח לבר-און עו"ד רז ניזרי, עוזר ראשי ליועץ המשפטי לממשלה, בשמה של ארבל, נכתב: "אף אנו מסכימים כי הוראת סעיף 13(ג) לחוק החסינות אינה מחייבת קיום דיון רצוף בבקשה; ואולם, פרקליטת המדינה וממלאת-מקום היועץ המשפטי לממשלה סבורה, כי יש טעם לפגם בדחייה, שעל פניה אינה מוגבלת בזמן, של דיון מסוג זה, והדבר אינו תואם את רוח המחוקק שקבע בסעיף 13(ג) הנ"ל, כי הבקשה תעבור לוועדת הכנסת לדיון בישיבתה הקרובה".
בכך, מוסיף עו"ד נזרי בשמה של ארבל, "גילה [המחוקק] דעתו באשר לקדימות שיש לתת לדיונים בבקשות אלה. נודה, איפוא, על קביעת מועד להמשך הדיון בבקשה".
בג"צ 588/04 התנועה למען איכות השלטון בישראל נ' יו"ר ועדת הכנסת ואח'

תאריך:  20/01/2004   |   עודכן:  20/01/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלונה קורן
נציגי האוצר יצאו השבוע לארה"ב כדי לבחור חתמים להנפקות העצמאיות של הממשלה בשוקי חו"ל
ענבל אביב
דורש מהשר לביטחון פנים לגבש ולאשר את הנוהל לפינוי מאחזים, ולוודא שנוהל זה יופץ לכל השוטרים שיעסקו בפינוי, יתורגל ויופנם על-ידם
מירב לוי
השר אורלב קבע נהלים חדשים לטיפול, בהם: הוצאת הילד במצבי חירום עד 4 ימים בלבד; זכות הילד ששני הוריו יוזמנו לוועדה; הילד יביע את רצונו, דעותיו ועוד
מירב לוי
טוען: המו"מ עם האוצר נקלע למבוי סתום; הוסיף: לא נענו בחיוב על אף אחת מההצעות
יפעת גדות
פיגוע ההתאבדות שבוצע בשבוע שעבר על-ידי אם פלשתינית מעורר ביקורות בחברה הפלשתינית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il