X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
השרה לימור לבנת מותחת ביקורת עם פרקליטת המדינה עדנה ארבל - על שהכתימה את שרון בעבירת שוחד, מבלי להמתין למינויו של היועץ המשפטי לממשלה; מקורבי שרון: הוא לא יתפטר גם אם יוגש כתב אישום; השר עזרא: ארבל לא נהגה לפי "השכל הישר"
▪  ▪  ▪
מדוע הוגש בעיתוי זה

חטפה, הכתימה

יואב יצחק, רנית נחום-הלוי
שרון: אני לא מתפטר; פרקליטת המדינה: להגיש כתב אישום; שרון ייחקר שוב

נועם שרביט
אפל לשרון: גלעד צפוי "להרוויח כסף רב"

עד 2007. לפחות
ראש הממשלה, אריאל שרון, אמר בכנס נוער הליכוד שהתקיים במצודת זאב בתל אביב, כי בכוונתו להישאר בתפקיד עד 2007 לפחות. שרון ציין, כי בפני הליכוד משימות רבות ובכוונתו לבצען.
מקורבי שרון שהגיעו עימו למצודה, אמרו כי שרון לא יתפטר מראשות הממשלה, גם אם יוגש נגדו כתב אישום. הם ציינו, כי על-פי חוק יסוד: הממשלה, רק אם הורשע ראש הממשלה בעבירה שיש עימה קלון, רשאית הכנסת להתכנס ולהדיחו מתפקידו.
בהתבטאות פומבית ומוקלטת ראשונה, מאז שהוגש התיקון לכתב האישום נגד דוד אפל, אמר שרון, כי הוא הגיע כיושב-ראש תנועת הליכוד וכראש הממשלה, ובכוונתו למלא את התפקיד עוד שנים רבות - לפחות עד 2007. יש לפנינו משימות לא פשוטות, אמר שרון, "ואני מתכוון לבצע אותן במלואן"
שרון לא הוסיף מעבר לכך דבר, למרות בקשות העיתונאים והצלמים במקום, שהגיעו למצודה - אחרי תיאום מוקדם, כדי לשמוע את תגובתו של שרון לחשדות החמורים שהועלו נגדו. במערכת הפוליטית גוברת הביקורת, במיוחד על כך שטרם השיב פומבית-ציבורית על החשדות שהועלו נגדו.
ביקורת נגד ארבל
במערכת הפוליטית הולכת וגוברת הביקורת לא רק נגד שרון, אלא גם נגד פרקליטת המדינה, עדנה ארבל, המשמשת מ"מ היועץ המשפטי לממשלה. נטען נגד ארבל, כי היא ביצעה "מחטף" בניסיון לקבוע עובדות בשטח, כאשר הכתימה את שרון בחשד לעבירות שוחד - מבלי להגיש נגדו כתב אישום, ואף מבלי להמתין למינויו של היועץ המשפטי לממשלה הנכנס, שלו הסמכות להחליט בעבירות בהן חשוד ראש הממשלה עצמו.
לביקורת זו הצטרפה עתה שרת החינוך והתרבות, לימור לבנת. בראיון לרשת ב' העירה לבנת, כי יש לשאול מדוע הוגש התיקון לכתב האישום, בעיתוי זה, שלושה ימים לפני מינויו של היועץ המשפטי לממשלה החדש - מינוי העומד על סדר היום של מליאת הממשלה ביום א' הקרוב (25.1.04). לבנת הדגישה, כי במצב שיצרה ארבל, קיימת עננה מעל ראשו של שרון - בלא הכרעה משפטית, וזה מצב בלתי תקין, שכן ראש הממשלה צריך לנהל מדינה.
השר בלי תיק, גדעון עזרא, הצטרף גם הוא לימינו של שרון. עזרא מותח ביקורת על פרקליטת המדינה, עדנה ארבל, המשמשת במקביל מ"מ היועץ המשפטי לממשלה, על שהגישה - בעיתוי זה, את התיקון לכתב האישום נגד דוד אפל, וכרכה בו את ראש הממשלה אריאל שרון.
השר עזרא טען בראיון לרשת ב', כי במקרה זה לא פעל "השכל הישר". לדבריו, ארבל, שיושבת בישיבות הממשלה ורואה במה מתמודדת הממשלה בראשות שרון, היתה צריכה להבין שאין זה ראוי ונכון לעשות את שעשתה, מבלי להכריע גם בעניינו של שרון ומבלי להמתין לכניסת היועץ המשפטי לממשלה החדש שימונה ביום א'.
ח"כ חיים רמון קורא, לעומת זאת, לפרקליטות ולמשטרה, לגייס את כל הכוחות ולסיים מהר ככל האפשר את החקירה וההחלטות בפרשת שרון. בראיון לרשת ב' (יום ו') אמר רמון, כי במצב שנוצר - על שרון להתפטר ולאפשר מינוי ממלא-מקום, כדי שיוכל לטפל בעננה המרחפת מעל ראשו.
ח"כ אופיר פינס מבקר את השרים לימור לבנת וגדעון עזרא - שמתחו ביקורת על פרקליטת המדינה עדנה ארבל, ודורש מהם לחדול מייד לתקוף את הפרקליטות. לטענת פינס, לבנת ועזרא, שהעלו תמיהות נגד ארבל, בטענה על עיתוי הגשת התיקון לכתב האישום נגד אפל-שרון, עושים דה-לגיטימציה נגד הפרקליטות, במטרה לפגוע במיצוי הדין עם שרון.
אפל מגייס פרקליט נוסף להגנתו
דוד אפל מוסיף בימים אלה לחזק את צוות ההגנה שנועד להגן עליו מפני כתב האישום. אפל הודיע כי שכר להגנתו את שירותיו של פרופ' רון שפירא, דיקן הפקולטה למשפטים באוניברסיטת בר-אילן. שפירא מצטרף לצוות המרשים שגייס אפל: פרופ' אלן דרשוביץ, עו"ד משה ישראל, עו"ד אלדד יניב ויועץ התקשורת, טל זילברשטיין.
אפל מבקש במקביל לפסול את הרכב שופטי בית משפט השלום בתל אביב שידונו בעניינו. כך דיווח ערוץ 10. לטענת אפל, הוא חושש ממשוא פנים כלפיו. כזכור, משפטו של אפל מתנהל בפני מותב של 3 שופטים: יהודית אמסטרדם, דניאל בארי ומרדכי פלד, לאחר שבית המשפט קיבל את בקשת הפרקליטות, למנות הרכב מיוחד זה כדי לדון בכתב האישום המסועף, בשל ההשלכות המשפטיות והציבוריות שהוא עשוי להניב, וזאת עוד בטרם תוקן כתב האישום כך שהוא כולל את פרשת האי היווני.
בכוונת אפל לעתור כבר בשבוע-שבועיים הקרובים לבית המשפט העליון, כדי לסכל את השימוש שמבקשת הפרקליטות לעשות בהאזנות הסתר שבוצעו במשך כשלוש שנים. לטענת אפל, ההאזנות בוצעו שלא כדין, תוך עבירות על החוק ותוך הפרה שיטתית של צווי בית המשפט - שהגביל האזנות תמלולים, לעניינים הרלוונטיים לחקירה בלבד.

תאריך:  22/01/2004   |   עודכן:  23/01/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גל ברגר
זו השמועה החדשה המסתובבת בימים אלה בתימן - ישראלים עומדים לקנות מלון במרכז צנעא, בירת תימן בשווי 40 מיליון דולר; גורמים בצנעא: זהו ניצחון ללובי היהודי; עוד על-פי השמועה, שני עיתונאים ישראלים בעלי אזרחות אמריקנית ביקרו בשבוע שעבר בתימן
יואב יצחק
ההחלטה - בגלל עבירות בפרשת התזמורת הסימפונית ירושלים רשות השידור; עו"ד בייניש, בעלה של השופטת דורית בייניש, הצליח לסכל עד כה חקירה נגדו - בסיועם של ארבל ורובינשטיין
אלונה קורן
עד כה עסקה טבע בייצור ושיווק של תרופות גנריות הניתנות באמצעות כדורים; סיקור עוסקת בייצור תרופות גנריות הניתנות בהזרקה; העסקה צפויה להגדיל את הכנסותיה של טבע בכ-16%
מירב לוי
האב: רצחתי את בני כי שתה יותר מדיי אלכוהול
רועי כוכבי
היישוב דרג'את בנגב הוא היישוב הבלתי מוכר הראשון שזוכה להכרת מוסדות התכנון מאז קום המדינה - בעקבות התערבות האגודה לזכויות האזרח ועמותת "במקום - מתכננים למען זכויות תכנון"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il