X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
20% מהבריטים אינם מעוניינים בראש ממשלה יהודי
▪  ▪  ▪

אחד מכל 7 בריטים מאמין כי תיאור השואה הוא מוגזם. כך עולה מסקר דעת קהל שנערך בבריטניה (יום ו', 23.1.04).
קרוב ל-20% מהנשאלים - שהם 1 מכל 5, אמרו גם כי ראש ממשלה יהודי יהיה פחות מקובל מאשר ראש ממשלה מכל דת אחרת. מייקל האוורד, איש המפלגה הטורית, הוא המנהיג היהודי הראשון של מפלגה גדולה בשנים האחרונות.
הסקר הוזמן לציון יום הזכרון לשואה שיתקיים ביום שלישי.
לדברי העורך: "אכן עשינו כברת דרך בשנים האחרונות לכיוון הקמתה של חברה המבוססת על קבלה, חברה שאינה חוששת מקבלת השונה. אך הדרך עדיין ארוכה. הפרס בו זכינו, של חברה מודרנית ורבת תרבויות, הוא רב-ערך, לא רק ליהודי בריטניה אלא לבריטים מכל הדתות והצבעים".
ב-Guardian דווח כי מן הסקר, שבוצע על-ידי חברת ICM, ושנערך בקרב 1,007 בוגרים באנגליה, סקוטלנד ובוולס, עולה, כי 37% מהנשאלים מסכימים כי היהודים תורמים תרומה חיובית לחיי הפוליטיקה במדינה, לחברה ולתרבות. 20% לא הסכימו עם קביעה זו.
יחס דומה נמצא בתשובה לשאלה האם ליהודים השפעה רבה מדי, 18% הסכימו לקביעה, 47% השיבו בשלילה. על השאלה האם יהודי בריטי יהיה מקובל כראש ממשלה כמו כל חבר בעל דת אחרת, ענו 53% בחיוב ו-18% בשלילה, 11% ענו בהתנגדות נחרצת.
בשאלה האחרונה נשאלו המשתתפים באם תיאור מאורעות השואה מוגזם. 15% ענו כי התיאור מוגזם, 10% אף טענו כי התיאור מופרז ביותר ו-70% לא הסכימו לקביעה.
לדברי בלנקט, מזכיר ה-Jewish Chronicle שעבורו נערך הסקר, "הממצאים מצביעים על כך שאנשים מוכנים להשליך הצידה לא רק את הראיות, אלא גם הרגשות הנלווים לכך. הם מוליכים את עצמם שולל אחרי האמונה שהנאצים אינם מי שאנו יודעים שהם והדבר מאד מתסכל".
אף על-פי כן, מציינים אקדמאים יהודים כי הממצאים מצביעים על-כך שהאנטישמיות בבריטניה נמוכה מאשר בארצות הברית או בחלקים אחרים באירופה.
פרופ' רוברט וויסטריץ', ראש מרכז וידאל ששון, שבאוניברסיטה העברית מהמחקר לאנטישמיות, אמר כי "זו תוצאה טובה יותר מזו שציפו לה יהודים בריטים רבים".
עוד עולה מן הסקר, כי דעות קדומות רווחות ביותר בין הפנסיונרים ממעמד הפועלים. למעלה מרבע מהם מאמינים כי ליהודים השפעה רבה מדי, אך גם בקרב צעירים בגילאי 18-24, וזאת למרות החינוך בנושא השואה שקיבלו. כ-19% מבוגרי בתי הספר מאמינים כי תיאור השואה מופרז.
דובר מהמפלגה הטורית אמר לעיתון, כי "יש לשפוט פוליטיקאים רק על-סמך מדיניותם ודעות מפלגתם, דת אינה רלוונטית לחלוטין.
ג'ים מרפי, חבר פרלמנט ממפלגת הלייבור וחבר במועצת חברי ישראל של הלייבור, אמר כי "היינו רוצים להאמין כי דעות אלו מאפיינות רק מיעוט של הימין הקיצוני אך לא זה מה שעולה מן הסקר".

תאריך:  23/01/2004   |   עודכן:  23/01/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נועם שרביט
שגרירות שבדיה הבטיחה לסייע במציאת אכסניה למיצגים של נפגעי הטרור; תחת אבטחה כבדה, תיפתח השבוע בשבדיה תערוכה בנושא השמדת-עם; ארגון אלמגור: הגיע הזמן להילחם בתופעה בה משווים בין הקורבן לרוצח
מיכאל דבורין
ילדה בת 11 באוקראינה הפכה, ככל הנראה, לאם הצעירה ביותר בתולדות המדינה, לאחר שילדה בן בריא במשקל 3.8 ק"ג; הורי הילדה סירבו לעצור את ההריון
מיכאל דבורין
מבחנו של סקאשווילי יהיה לייצב את המצב הפוליטי והכלכלי במדינה, בעקבות הטלטלות שעברה בזמן האחרון ובראשן הדחתו הדרמטית של שווארנדזה; משימה נוספת הממתינה לו: הסדרת היחסים הרעועים עם רוסיה
רנית נחום-הלוי
כך אישרה הוועדה הציבורית, בראשות השופט (בדימ.) שאול אלוני; הוועדה לא אישרה החזר הוצאות משפטיות ליו"ר הכנסת לשעבר, דן תיכון
מיכאל דבורין
המשטרה חשבה בתחילה כי המדובר במוות טבעי, אולם בהמשך נתגלו ראיות שהצביעו על-כך שהאם, שהיתה אלכוהוליסטית, נרצחה על-ידי בנותיה בנות ה-15 וה-16 בדם קר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il