X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
גובר החשש כי המגיפה תהפוך למגיפה הפוגעת בבני אדם; אלפי עופות נשחטים בכדי לנסות ולמנוע את התפשטות המחלה; אסיה הפכה לאזור בסיכון בריאותי גבוה ביום שבת
▪  ▪  ▪

כשמספר הנפטרים מגיע ל-6 בני אדם, דיווחים מגיעים על חולים נוספים שנדבקו בה, ומיליוני עופות נגועים ב-6 מדינות באסיה, גובר החשש כי שפעת העופות עלולה לעבור מוטציה, ולהפוך למגיפה הפוגעת בבני אדם.
ראש ממשלת תאילנד, ת'סקסין שינוואטה, הכחיש בשבת (24.1.04) את ההאשמות כי ממשלתו מנסה "לטייח" את הידיעות בדבר התפרצות שפעת העופות, שהחשד הוא כי גרמה למותו של אדם אחד ולהרס תעשיית העופות של תאילנד הנמדדת במיליארדי דולרים.
"נשמעים הרבה דיבורים על כך שהממשלה מנסה "לטייח" את זה", אמר ת'קסין ברדיו. "העובדה שלא אמרנו דבר אינה מצביעה על כך שאנו לא מטפלים בזה. אנו עובדים קשה מאד".
במקביל להתעוררות החוזרת של מגיפת ה-SARS, הפכה אסיה לאזור בסיכון בריאותי גבוה ביום שבת. ממשלות החלו להורות על שחיטת עופות, כשהן נאבקות לעצור את ההתפרצות המחלה.
תאילנד, נכון לעכשיו, היא המדינה השנייה בה בני אדם, ולא רק עופות, נדבקו במחלה. אדם קשיש שגידל תרנגולות קרב, והיה חשד כי הוא נושא את וירוס שפעת העופות, נפטר ביום שישי. המחלה גבתה 5 קרבנות נוספים בויטנאם.
עד כה, נראה כי כל חמשת הנפטרים נדבקו במחלה מעופות. אך ארגון הבריאות העולמי חושש כי שפעת העופות 'מסתגלת מהר' ויכולה להפוך לזן, שיחד עם וירוס השפעת הפוגע בבני אדם, יצור סוג מסוכן של וירוס.
לפי דרישת ארגון הבריאות העולמי, כל אדם החשוד כי הוא נושא את המחלה, יש להשימו בבידוד וכמו-כן יש למנוע ממנו לבוא במגע עם אנשים החולים בשפעת (שפעת של בני אדם, י.ג.), מאחר ווירוס היבריד (זן הנוצר משני סוגים של ווירוסים, י.ג.) יכול להאיץ את התפשטות המחלה.
שפעת העופות פגעה בקמבודיה, טייוואן, יפן, דרום קוריאה, ויטנאם ותאילנד, היכן ששני ילדים בגילאים 6 ו-7, מאושפזים במצב קשה ושני חולים נוספים חשודים כי גם הם נחשפו לווירוס.
שחיטה של עופות בהיקף רחב מתבצעת בכדי לנסות ולעצור את התפשטות המחלה אך למבצע סיכונים משלו - ארגון הבריאות העולמי הזהיר כי האנשים העובדים בשחיטה עלולים להדבק במחלה.
במקביל, מבקש מנהיג תאילנד להסביר את תגובתה האיטית של הממשלה, ואומר כי עליו לאזן את הטיפול בבעיות בריאות הציבור יחד עם הדאגות הכלכליות שהתעוררו כתוצאה מהמגיפה.
"אם היינו יוצאים ואומרים כי מדובר בשפעת העופות, ללא תוצאות המעבדה, הדבר היה גורם לבהלה גדולה יותר בציבור", אמר. "הממשלה טיפלה בנושא כשהיא יוצאת מנקודת הנחה שמדובר בשפעת העופות".

תאריך:  24/01/2004   |   עודכן:  24/01/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלונה קורן
ברבעון הרביעי של השנה צמחה כלכלת בריטניה בקצב המהיר ביותר מזה כמעט 4 שנים
גל ברגר
תנאים נוספים שהציבה ישראל לחידוש המו"מ: מידע על רון ארד ונעדרי סולטן-יעקוב וכן הוצאת משמרות המהפכה האירניות
גל ברגר
"החיים תחת הכיבוש בלתי נסבלים... אילו הייתי פלשתינית, קרוב לוודאי שהייתי חושבת להפוך למתאבדת", אמרה חברת הפרלמנט מטעם מפלגת הליברל דמוקרטים ועוררה גל מחאה מצד כל הקשת הפוליטית בבריטניה; מפלגתו של טוני בלייר: עליה לחזור בה לאלתר מההתבטאות
גל ברגר
חברי פרלמנט ירדנים מטעם האחים המוסלמים: 'מה ציפית, שהפלשתינים יישבו בחיבוק ידיים?!'; "שר החוץ הירדני נמנה על אויבי האומה", קרא אחד מחברי הפרלמנט; שר החוץ הירדני בתגובה: "ההתנגדות היא זכות לגיטימית, אולם אנו מתנגדים להרג אזרחים"
גל ברגר
הנאשם - עו"ד וליד אחמד לוטפי האשם (29) יצר קשר עם שגרירות ישראל במצרים והציע להעביר מידע חיוני תמורת 2,500 דולר; הוא נעצר ב-23 באוקטובר 2003; העונש המרבי הצפוי לו - 15 שנות מאסר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il