X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
לאחר יותר משנתיים של עיכובים בשל לחצים פוליטיים וחקירת משטרה, אושר המינוי ברוב של 11 מול 6 מתנגדים ו-2 נמנעים; אירינאוס נחקר בשל קשריו עם ערפאת, ובחשד לניסיון שוחד; השר אורלב: "לא הוסרה העננה מעל ראשו"
▪  ▪  ▪
עננה כבדה, אורלב [צילום: בוצ'צ'ו]

לא להתערב לנוצרים, לפיד [צילום: בוצ'צ'ו]

התנגד והתחרט, שטרית

ניסיון שוחד? סער

נועם שרביט
ועדת שרים ממליצה למנות את הפטריארך אירינאוס לראש הכנסייה

נועם שרביט
מי זייף את חתימת הפטריארך היווני וניסה להפלילו?

   מירב לוי
הדיון במינוי הפטריארך יתקיים בפורום שרים רחב; מונתה ועדה לענייני שב"כ

   יואב יצחק
המטרופוליט בלי עו"ד נאמן

   יואב יצחק
חלם בבית נשיא המדינה משה קצב

   יואב יצחק
כיצד מצפצץ אירינאוס על ממשלת ישראל

לאחר עיכובים רבים ומחלוקות פוליטיות, אישרה הבוקר (יום א', 25.1.04) הממשלה את מינויו של הפטריארך המטרופוליט אירינאוס הראשון, לראש הכנסייה היוונית-אורתודוקסית בישראל.
המינוי אושר ברוב של 11 שרים תומכים מול 6 מתנגדים ו-2 נמנעים. בין המתנגדים היה גם שר הרווחה, זבולון אורלב (מפד"ל), שחזר על דברים שאמר בעבר, לפיהם "לא הוסרה העננה השחורה שעיכבה את מינוי אירינאוס לתפקיד. לכנסיה היוונית אורתודוקסית יש נכסים רבים מאוד. הם בעלי הקרקעות הגדולים ביותר אחרי קרן הקיימת לישראל. לכן, יש משמעות רבה לשאלה מי שולט בכנסיה".
שר המשפטים, יוסף (טומי) לפיד, שתמך במינוי, אמר כי "אנו כה רגישים לאנטישמיות, עד שעלינו להיות ערים גם לרגישות הנוצרים לכך שיהודים מתערבים להם במינוי ראשי הכנסיות".
מחלוקת גם בוועדת השרים המיוחדת
בכך, קיבלה הממשלה את המלצת ועדת השרים למנות את אירינאוס לתפקיד. גם בוועדת השרים היתה מחלוקת, וההמלצה התקבלה ברוב של 3 מול 2: התומכים במינוי היו שר המשפטים, יוסף (טומי) לפיד; השר במשרד האוצר, מאיר שיטרית [שהתנגד למינוי בעבר; נ.ש.] ויו"ר הוועדה - שר החוץ, סילבן שלום. התנגדו למינוי: השר לענייני ירושלים, נתן שרנסקי ושר הרווחה, זבולון אורלב.
אישור המינוי עוכב במשך כמעט שנתיים, בעקבות חשד כי אירינאוס מקורב לערפאת וכי עמד מאחורי מכתב בעל נימה אנטישמית שנשלח לערפאת.
הפרקליטות תסגור כנראה את תיק החקירה נגד אירינאוס
כזכור, בראשית החודש הודיעה היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) כי סיימה את חקירתה בעניינו של אירינאוס, אז גם הוסר צו איסור הפרסום על הפרשה. על-פי החשד, בחודש ספטמבר 2002, קיבל עו"ד גדעון סער - אז מזכיר הממשלה והיום ח"כ מטעם הליכוד, זר פרחים שצורפה לו מעטפה עם אלף דולרים, כניסיון שוחד, עם חתימה לכאורה של הפטריארך אירינאוס.
סער מיהר להתלונן במשטרה, שפתחה בחקירה. סמוך לתקופה זו, פורסם מכתב תמיכה שכתב כביכול הפטריארך אירינאוס ליו"ר הרשות הפלשתינית, יאסר ערפאת. בגין הפרסום, הוגשו תלונות במשטרה נגד הפטריארך, בגין תמיכתו של אירינאוס ביו"ר הרשות הפלשתינית, והוא מצידו הגיש תלונות בגין זיוף חתימתו, במסגרת מאבקי הכוח בתוך הפטריארכיה, כנראה על-ידי אחד מאלה שהתמודדו מולו על תפקיד הפטריארך של ירושלים.
בתום החקירה הוברר, כי כנראה חתימתו של הפטריארך אכן זויפה. המשטרה העבירה את התיק לעיון ולהחלטת הפרקליטות, מבלי שצירפה את המלצתה להגיש כתב אישום בפרשה.
לפני כשנה וחצי, סמוך למועד הבחירות שנערכו בכנסיה, פסל שר המשפטים דאז, מאיר שטרית, את מועמדותם של 5 מהמתמודדים - ובהם גם אירינאוס, משיקולי ביטחון. אירינאוס נתפס כמי שקשריו הקרובים עם הרשות הפלשתינית עלולים לסכן את השליטה בקרקעות הכנסיה, הנמצאות כאמור במקומות מרכזיים בבירה.
ואולם מייד אחר כך, ובעקבות עתירה לבג"צ ולחצים מדיניים מכיוונים שונים, חזרה בה המדינה מן הפסילה. אירינאוס התמודד ונבחר, אולם כניסתו הרשמית לתפקיד נמנעה בהיעדר אישורה של ממשלת ישראל, כפי שמתחייב בחוק. חשיפת המכתב האמור לערפאת, בעיתון 'מעריב' הביאה ללחץ שגרם לשרון להשעות את ההחלטה על המינוי, ואולם שרון הזדרז לפני הבחירות לאשר את המינוי, כנדרש.
לקלחת הפוליטית שעמדה מאחורי המינוי של אירינאוס, ראו קישורים.

תאריך:  25/01/2004   |   עודכן:  25/01/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
ה-MultiClear יעיל גם בטיפול במחלות העור לאוקודרמה ואטופיק דרמטיטיס; המערכת מאפשרת בחירת קרינת UV באורך הגל האופטימלי למחלה המטופלת, בעוצמה ניכרת ותוך התמקדות באזור הנגע בלבד; זמן הטיפול הינו כ-5 דקות בלבד
רועי כוכבי
התביעה נגד הרשם שמעון רומי הוגשה בבית משפט השלום בהרצליה; התובע טוען כי רומי, שייצג אותו מול מינהל מקרקעי ישראל, לא העביר לידיו את הפיצויים עבור זכויותיו בקרקע שהופקעה
הדר פרבר
ממוצע הרייטינג למשחק היה 14%
הדר פרבר
מינהלת ההשקעות במשרד החקלאות תממן מענק בשיעור של 30% מעלות כיסוי המטעים והכרמים ואילו ענף הפירות במועצה הצמחית יוסיף הלוואה באותו שיעור שתפרע במשך שלוש שנים; החקלאי יצטרך לממן 40% בלבד עם ביצוע הפרויקט
גלית יצחק
אושרו 142 הלוואות בסך של 45 מיליון ש"ח, לעומת 100 הלוואות ב-20 מיליון ש"ח ב-14 חודשי פעילותה של הקרן הקודמת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il