X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
טוענים: גביית כל חובות הארנונה היתה מספיקה לתשלום משכורות עובדי הרשויות למשך כשנתיים; בשלטון המקומי טוענים: הקשיים בגביית הארנונה נובעים מהמיתון הקשה שגרם האוצר בכבודו ובעצמו
▪  ▪  ▪
עדי אלדר, השלטון המקומי

"הרשויות המקומיות צוברות גירעונות כבדים עקב ניהול כושל. בכל פעם הן פונות לממשלה כדי שתפרע את החשבון - אולם תוך זמן קצר שבות לגירעון" - כך מאשימים במשרד האוצר.
הרשויות המקומיות סיימו את שנת 2002 בגירעון שוטף של כ-1.2 מיליארד ש"ח, המתווסף לגרעון נצבר שמתקרב ל-6 מיליארד שקל. באוצר מאשימים כי ההתנהלות הגירעונית של חלק מן הרשויות המקומיות פוגעת באפשרות מתן השירותים לתושבים, ומטילה עול כבד על תקציב המדינה.
החוב המצטבר של הרשויות המקומיות לשנת 2002 בשל אי גביית ארנונה מכלל התושבים עומד על כ-10.165 מיליארד שקל, והוצאות השכר ברשויות המקומיות עומדות על 5.5 מיליארד שקל.
"ניהול תקין של הרשויות, ואכיפה של גביית חובות הארנונה מכלל התושבים כחוק, היו מצמצמים ואף מונעים הצטברות של גירעון ברשויות המקומיות - ומאפשרים לרשויות לשלם את שכר העובדים. גביית כלל החוב המצטבר היתה מספיקה לתשלום משכורות עובדי הרשויות למשך כשנתיים", טוענים באוצר.
"הרשויות המקומיות בוחרות בדרך הקלה ונמנעות מלאכוף את תשלום הארנונה על כלל התושבים. לפיכך, רק חלק מהתושבים שמשלמים ארנונה כחוק מממנים את השירותים עבור כלל תושבי הרשות.
"מצב זה יוצר גירעונות ומביא את הרשויות לדרוש מהממשלה העברת תקציבים נוספים לכיסוי הגירעונות, תוך הטלת מיסים נוספים על כלל האזרחים בהם תושבי הרשות משלמי הארנונה", אומרים.
צוות המשימה לפתרון המשבר ברשויות המקומיות שמונה על-ידי שר האוצר, מגבש בימים אלו תוכנית הבראה כוללת שתקבע מסגרת כספית כוללת לפתרון המשבר, תוואי תוכניות הבראה לכל רשות ורשות, תוכניות התייעלות, ואופן השתתפות הרשות בתוכניות ההבראה תוך יצירת מקורות הכנסה לרשויות.
"תוכניות ההבראה שיגובשו יהוו תנאי להעברת מענקים כספיים לרשויות. זאת כדי להבטיח שכספי הסיוע אכן ישמשו להבראה, יקטינו את הגירעונות באופן יעיל עקבי ומתמשך ולא ירדו לטמיון, כפי שארע בעבר", אומרים באוצר.
יש לציין כי משרד האוצר העביר למשרד הפנים 50 מיליון שקל לצורך תשלום משכורות העובדים ומתן 'עזרה ראשונה' לרשויות המקומיות. סכום זה מתווסף ל-50 מיליון שקלים מתקציב משרד הפנים שכבר חולקו בין הרשויות.
דובר מרכז השלטון המקומי אמר בתגובה כי הגורמים ה'אמיתיים' לגירעונות ברשויות המקומיות נובעים מהמיתון במשק: "הגבייה הנמוכה בחלק מהרשויות נובעת מהמיתון שגרם האוצר בכבודו ובעצמו.
"הקשיים בגביית הארנונה ברשויות נובעים מפשיטות רגל של עסקים ומהמצב הכלכלי הקשה שנגרם לבתי האב. זאת כתוצאה ממדיניות האוצר ומהנחות שכפו עלינו משרדי הפנים והאוצר בחקיקה (הנחות בארנונה לקשישים, למובטלים, וכד').
"גם ההכנסות מגביית מס הכנסה שגובה משרד האוצר קטנו, בדיוק מאותן סיבות", טוענים בשלטון המקומי.

תאריך:  25/01/2004   |   עודכן:  25/01/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
המרפאה עוסקת בטיפול בהפרעות הליכה, רעד, טיקים, התכווצויות, הפרעות ומחלות נוירולוגיות שונות; תעניק טיפולים חדישים כגון: הזרקת בוטולינום טוקסין-בוטוקס
נועם שרביט
לאחר יותר משנתיים של עיכובים בשל לחצים פוליטיים וחקירת משטרה, אושר המינוי ברוב של 11 מול 6 מתנגדים ו-2 נמנעים; אירינאוס נחקר בשל קשריו עם ערפאת, ובחשד לניסיון שוחד; השר אורלב: "לא הוסרה העננה מעל ראשו"
גלית יצחק
ה-MultiClear יעיל גם בטיפול במחלות העור לאוקודרמה ואטופיק דרמטיטיס; המערכת מאפשרת בחירת קרינת UV באורך הגל האופטימלי למחלה המטופלת, בעוצמה ניכרת ותוך התמקדות באזור הנגע בלבד; זמן הטיפול הינו כ-5 דקות בלבד
רועי כוכבי
התביעה נגד הרשם שמעון רומי הוגשה בבית משפט השלום בהרצליה; התובע טוען כי רומי, שייצג אותו מול מינהל מקרקעי ישראל, לא העביר לידיו את הפיצויים עבור זכויותיו בקרקע שהופקעה
הדר פרבר
ממוצע הרייטינג למשחק היה 14%
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il