X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בין הקורבנות היה גם היימן טורשין (76), שסיפר כי לא אמר דבר במשך שנים על ניסויי העיקור אותם חווה באושוויץ, אך המוטיבציה לספר על-כך באה בעקבות אלו הטוענים לאחרונה, כי השואה מעולם לא היתה
▪  ▪  ▪

אליזבת פרייד מספרת, כי שרדה 8 חודשים בהיותה נתונה בידי ד"ר יוזף מנגלה וחבורת הנאצים שלו. זריקות שניתנו לה, דם שנלקח ממנה, כשזה נגמר, מספרת, היא היתה עקרה.
פרייד, כעת בת 88, היא אחת מכ-1,800 יהודים שמתייחסים וכותבים, זו הפעם הראשונה על היותם חיות ניסויים במהלך מלחמת העולם השנייה.
הגארדיאן הלונדוני דיווח, כי סיפוריהם של הקורבנות, שהועברו לקבוצות יהודיות המטפלות בכספים המוחזרים מהסדרים משפטיים בנושאי השואה, מוכיחים כי אלפי יהודים, הרבה יותר ממה שהיה ידוע עד כה, עונו תחת מסווה של מחקרים מדעיים.
חלק מהעדויות הכתובות שנשלחו לוועידת התביעות בשנה שעברה, יפורסמו היום (ב', 26.1.04), אומר גדעון טיילור, סגן נשיא ועדת התביעות.
עד כה, 1,778 קרבנות יהודיים של הניסויים הרפואיים אותם ביצעו הנאצים, מ-33 מדינות, הגיבו. "בוודאי שלא ציפינו למספרים כאלו", אמר טיילור בהתייחס למספר המגיבים הגדול. רבים מהם ציינו, כי הם פחות מתעניינים בפיצויים, בסך 5,400 דולר שיחלו לקבל השבוע, אלא יותר בהבאת סיפוריהם לידיעת הציבור.
טיילור אמר, כי מספר רב כל כך של אנשים שהגיבו, מצביע על-כך שהיו אלפי אנשים שאין אנו יודעים עליהם, שמתו במהלך הניסויים או שנפטרו שנים לאחר מכן. "הידע שלנו גדל באופן משמעותי", אמר.
מהנתונים שנאספו מהתובעים עולה, כי היו כ-178 סוגים שונים של ניסויים רפואיים שבוצעו ביותר מ-30 מחנות וגיטאות. חלק מהקורבנות לא היו יהודים, בהם גם קבוצה של נזירות פולניות, אמר טיילור.
"זוהי הצצה חטופה לאחד מהחלקים המזעזעים ביותר של השואה", אמר. "אתה רק קורא את העדויות הללו - זה מחייב אותך להאמין בלא יאומן. האנשים האלו עברו גיהנום. אין דרך אחרת לתאר זאת". עוד הוסיף ואמר, כי המעשים היו "קרובים יותר לעינוי מאשר לכל דבר אותו ניתן לכנות רפואי".
במטרה לעדכן את הדרך בה מתארים ספרי ההיסטוריה את אחת מהזוועות הנוראיות ביותר של השואה, הסכימו הקורבנות ששרדו לפרסם את שמותיהם.
בין הקורבנות היה גם היימן טורשין (76), יליד פולין ואזרח אמריקני, שסיפר כי לא אמר דבר במשך שנים על ניסויי העיקור אותם חווה באושוויץ, בשנת 1944, אך המוטיבציה לספר על-כך באה בעקבות אלו הטוענים לאחרונה כי השואה מעולם לא היתה.
הצהרותיהם של טורשין ואחרים, הנשמעות כעת בקול רם, יימסרו למוסדות המטפלים בנושאי השואה, בהם המוזיאון להנצחת השואה בוושינגטון.
"כל יום כשאני הולך לרחוץ את פני או להתגלח, אני מביט למטה למספר המקועקע על זרועי ואני נזכר בכל מה שהיה", סיפר טורשין. "הפיצויים אינם חשובים עבורי. במקום זאת, סיפורינו חייבים להפוך לחלק מההיסטוריה הכתובה", אמר.
פרייד סיפרה, כי מנגלה כלל אותה בניסויו במשך 8 חודשים, בשנת 1944, מאחר והיתה אחת מתאומות. עוד סיפרה, כי הניסויים גרמו לה שלא תוכל ללדת לעולם. "ד"ר מנגלה לקח ממני דם לעיתים קרובות, והזריק לי זריקות. הוא מעולם לא הסתכל בעיניי. הייתי גם חייבת לנקות ולבשל עבורו מאחר והייתי המשרתת שלו", כתבה.
קורבנות אחרים ביקשו להשאר בעילום שם. אחד הקורבנות (82), תיאר ניסוי, בו הנאצים שחררו כלבים עם רעל על שיניהם כדי שירדפו אחריו ואחר אדם נוסף, ויקרעו חתיכות בשר מרגליהם. קרבן נוסף (76), תיאר כיצד שוב ושוב נחתך על-ידי רופא נאצי ואחות בעזרת מכשירים שלא חוטאו, כדי שיוכלו לבדוק כיצד פצעים וחתכים מגיבים לקרמים מסויימים ולנוזלים.
סיפור נוסף של קורבן, אישה בת 73, שסיפרה כי מנגלה שלף אותה מתוך שורה של אנשים שהיו בדרכם לתאי הגזים באושוויץ, כדי לקחת אותה למעבדתו, היכן שהוזרקו לה סמים וכימיקלים וכן על-פי דבריה, "עשו חתכים בגופי ועזבו את הפצעים והחתכים פתוחים כדי שיוכלו לחקור אותם".
"השתמשו בי כחיית ניסוי לניסויים הרפואיים שלהם", היא כותבת. בנקודה מסויימת אמרה, "עד כמה שהניסויים היו נוראיים, בלעדיהם לא הייתי פה היום כותבת זאת".

תאריך:  26/01/2004   |   עודכן:  26/01/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
"לא אמרנו לאזרח הישראלי הממוצע כי פיגועי התאבדות נוגדים את המוסר"
עמוס באר
בישראל החליטו לעת עתה רק על העיצוב החיצוני
גלית יצחק
בביתו נמצאו מספר רב של קלטות המתעדות את ביצוע המעשים; בן 64 נעצר בחשד לביצוע מעשים מגונים במשך 3 שנים בנכדתה של רעייתו
עומר כרמון
הרב האמריקני, שמואל בוטח, מי שהיה ידידו הקרוב של כוכב הפופ, מייקל ג'קסון, ומורו הרוחני, פנה בהתרגשות לג'קסון, ביקש ממנו כי יגדל את שני ילדיו הבכורים כיהודים וירחיקם מאנשי "אומת האיסלם"
מחלקה ראשונה
בין הארגונים עימם חתמה החברה ברבעון האחרון: אמדוקס, בנק לאומי, נייס, רפאל ועוד; במסגרת החוזים יהנו הארגונים משדרוג גרסאות, תמיכה חינם לשרתים, שעות הדרכה ועוד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il