X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
עלול להתקל בבעיות בעוברו בשכונות הפשע והסמים ברמלה
▪  ▪  ▪

4 קבוצות יתמודדו על סלילת כביש 431 העתידי. ועדת המכרזים הבינמשרדית להקמת הכביש הודיעה היום (ב', 26.1.04) לכל ארבעת המתמודדים שהגישו הצעות למכרז המיון המוקדם, כי הם עברו את שלב המיון המוקדם ולפיכך יוזמנו להגיש הצעה למכרז שבכוונת הוועדה לפרסם בשבועות הקרובים. הקבוצות מורכבות מהחברות הבאות: שפיר מבנים וגמול אנרגיה; אשטרום, סולל בונה ושיכון ובינוי; ארנסון, רמט והאחים רויכמן שומרון תשתיות; דניה סיבוס ו-AECON.
בעקבות התערבותם של שר התחבורה, אביגדור ליברמן, והחשב הכללי, ד"ר ירון זליכה, סוכמו באחרונה מספר נקודות שנותרו שנויות במחלוקת בין משרד האוצר ומשרד התחבורה וניתן אור ירוק לוועדה לחדש את פעילותה תוך הנחייה לעבוד בקצב מוגבר במטרה להשלים העבודה ולהפיץ את המכרז למתמודדים בתוך זמן קצר.
כביש 431 הוא אחד מכבישי הרוחב לכביש חוצה ישראל, ומהווה את ציר התנועה הדרומי של כביש הטבעת סביב מטרופולין גוש דן הכולל את נתיבי איילון במערב, כביש חוצה ישאל במזרח וכביש 531 בצפון. הכביש עובר מראשון לציון במערב ועד מודיעין במזרח. הוא יגשר בין כביש מספר 1 לרשל"צ, אורכו כ-20 ק"מ והוא מתוכנן לכלול למעלה מ-10 מחלפים.
הפרויקט יבוצע בשיתוף עם המגזר הפרטי, ובהתאם לתנאי ה-BOT ידרש הזוכה להקים, לתפעל ולתחזק אותו לתקופה כוללת של 25 שנה. בתמורה יקבל הזוכה במכרז מענק הקמה ותשלומים חצי שנתיים קבועים. כמו כן יקבל הזוכה מהמדינה 'אגרת צל' - תשלום עבור כל רכב שיסע בכביש.
שר התחבורה אמר, כי מע"צ עושה מאמצים רבים כדי לקדם את הפרויקט מתוך מטרה לקצר את לוחות הזמנים הכוללים עד להשלמת הקמתו, ובכלל זה, עבודות של קידום התכנון, פינויים, הפקעות והסטת תשתיות. עוד אמר השר, כי מע"צ רואה בפרויקט זה פרויקט שיוכל להוות דוגמא לפעילות מע"צ במסגרתה החדשה כחברה ממשלתית.
החשב הכללי, ד"ר ירון זליכה, אמר כי המכרז מהווה נדבך נוסף במדיניות בה נוקט משרד האוצר להגביר את היקף ההפרטות במשק והפרויקטים המבוצעים בשיתוף עם המגזר הפרטי, זאת במטרה להאיץ את הצמיחה במשק, לעודד תחרות ולהגביר את יעילות מתן השירותים הציבוריים.
לדבריו במסגרת פרויקט זה מוטמעים הלקחים שנלמדו בפרויקטים האחרים שכבר בוצעו בשיטה זו, מתוך מטרה לבצעו ביעילות, במהירות ובמחיר כדאי.
אלא שהכל עדיין תלוי באופן בו יקבלו תושבי רמלה את סלילת הכביש האמור לנוע במרכז שכונתם. האזור ידוע כאחד ממרכזי הפשע והסמים הקשים במדינה, ואף במהלך סיור מקדים שנערך בו לפני כשנה, נזהרו האורחים שלא להפריע את שלוות התושבים. האורחים כללו את חברי ועדת המכרזים, את הקבוצות המתמודדות, ואת כותב שורות אלה.
במהלך הסיור נישאל דוד גרשונוביץ, יו"ר ועדת המכרזים הממשלתית, וסגן בכיר לחשב הכללי במשרד האוצר, כיצד בדעת המדינה לבצע את הפרויקט בלא סיועם של עובדים זרים: "מול המחסור בעובדים מקומיים מיומנים, כיצד בדעתכם לאכוף את דרישת החוק האוסר על העסקת עובדים זרים בפרוייקטים לאומיים?" תמהו זכייני הפרויקט.
עו"ד יוסי לוי, היוע"מ לפרויקט, הזהיר את הקבלנים כי העסקת עובדים זרים מהווה הפרה יסודית של הסכם ההתקשרות עם המדינה, דבר שעלול לגרום לסנקציות חמורות. עו"ד לוי רמז בעדינות כי הוא מקווה למה שהגדיר כ"קריאטיביות משפטית בפרשנות החוק...", ואילו גרשונוביץ היה נועז יותר באומרו: "אנו נגייס עובדים זרים לאכיפת החוק כנגד עבודה זרה..."
חברי ועדת המכרזים: יו"ר הוועדה - צביקה חלמיש - סגן בכיר לחשב הכללי במשרד האוצר, אבי גבאי - סגן בכיר לחשב הכללי, אופיר קרני רכז תחבורה באגף התקציבים, עו"ד נטע רביב דורפמן ממשרד האוצר, אלכס ויזניצ'ר - מנכ"ל מע"צ, צ'ארלי סולומון - סמנ"ל תכנון וכלכלה במשרד התחבורה, אלכס לנגר - סמנכ"ל בכיר יבשה משרד התחבורה ועו"ד עדה וייס, סגנית היועצת המשפטית למשרד התחבורה.

תאריך:  26/01/2004   |   עודכן:  26/01/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלונה קורן
לדבריו, חריגות שכר שקולות לגניבת כסף מקופה ציבורית
יפעת גדות
בין הקורבנות היה גם היימן טורשין (76), שסיפר כי לא אמר דבר במשך שנים על ניסויי העיקור אותם חווה באושוויץ, אך המוטיבציה לספר על-כך באה בעקבות אלו הטוענים לאחרונה, כי השואה מעולם לא היתה
הדר פרבר
"לא אמרנו לאזרח הישראלי הממוצע כי פיגועי התאבדות נוגדים את המוסר"
עמוס באר
בישראל החליטו לעת עתה רק על העיצוב החיצוני
גלית יצחק
בביתו נמצאו מספר רב של קלטות המתעדות את ביצוע המעשים; בן 64 נעצר בחשד לביצוע מעשים מגונים במשך 3 שנים בנכדתה של רעייתו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il