X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
את הדברים אמר הרמטכ"ל בוועדת חוץ וביטחון של הכנסת; המתווך הגרמני לטננבאום: בקרוב תשוחרר; ברגע האחרון: נסראללה מבקש לצרף אסירים ביטחוניים דרוזים לרשימת החנינות; ארגון נפגעי הטרור דורש לפרסם שמות הנפגעים לצד שמות המחבלים
▪  ▪  ▪

הרמטכ"ל, רב אלוף משה (בוגי) יעלון אמר (יום ג', 27.1.04) בוועדת חוץ וביטחון של הכנסת, כי סמיר קונטאר ישוחרר רק אם ישראל תקבל מידע ממשי בנוגע לנווט השבוי רון ארד.
"אם נקבל מידע ממשי ובו הוכחות ממשיות, סימן חיים לרון ארד, בדיקות DNA, או הוכחה אנתרופולוגית אחרת, אז ישוחרר סמיר קונטאר. אני מעריך ומקווה שהפרשה תסתיים תוך חודשיים".
בסקירתו בוועדת חוץ וביטחון עמד הרמטכ"ל על מצב ארגון החיזבאללה, אשר לדבריו עסקת חילופי השבויים מהווה עבורו פתרון ארעי להחזרת הלגיטימיות שלו. עוד אמר הרמטכ"ל, כי כל הגורמים מעוניינים לקדם את פתרון תעמולת רון ארד, אך אין הוא בטוח שאירן תפעל ליישם זאת.
"בעיני החיזבאללה עסקת השבויים היא ניצול שיווקי הנובעת ממצוקה אסטרטגית שלהם ולכן ההערכה היא שיהיה להם אינטרס להמשיך לחלק ב' של העסקה כדי לשמור על עצמם בתודעת הציבור. יש כאן אינטרס של כולם, האירנים, הגרמנים החיזבאללה, מימוש העסקה יכול להגביר את הסיכוי לפתרון תעלומת רון ארד".
"אני אומר זאת בזהירות רבה, בעסקת השבויים הונחו יסודות שלא היו קיימים קודם להביא מידע אמיתי והוכחות ממשיות על רון ארד. אינני בטוח שאירן תסכים לחצות את קו הרובריקון הזה, עד היום היא לא הסכימה. אני רואה את אירן אחראית על רון ארד. עד עכשיו הכחישה אירן את מעורבותה, לכן אינני בטוח שתסכים לחצות את הרובריקון".
הרמטכ"ל: עסקת השבויים -
פתרון הולם לחיזבאללה
לדברי הרמטכ"ל, כאמור, החיזבאללה היה זקוק להישג כדי לחדש את הלגיטימיות והרלבנטיות שלו בזירה הפנים-לבנונית ועל-כן נכנס לעסקה. "ברגע שהנושא הזה [עסקת חילופי השבויים] יעלם מהכותרות, ההישג של החיזבאללה יעלם".
"אני לא חושב שהחיזבאללה יתפתה להיכנס להרפתקאה חדשה של חטיפות חדשות, כי פעולה מסוג זה ותגובה שלנו יסכנו את הלגיטימיות של הארגון. החיזבאללה במצוקה אסטרטגית. הם מתמודדים עם שאלת הצורך בקיומם. הכיבוש הישראלי לא קיים, לגבי חוות שבעא - כולם יודעים את האמת, כל עסקת החטופים הלבנונים - נפטרת, יש להם בעיה".
על מדיניות החיזבאללה בגבול הצפון אמר הרמטכ"ל, כי הוראות הארגון (כגון הנחת מטענים בגבול הצפון) אינן מתקבלות מלמעלה אלא הן החלטות אסטרטגיות. הנחת העבודה היום, אמר הרמטכ"ל, היא לא להסלים את המצב בגבול הצפון. "אנו רואים שהחיזבאללה לא רוצים להסלים את הגזרה. אנו רואים למשל, כי גם ירי נ"מ שלהם נמשך עד היום אך אינו נופל בשטח ישראל".
בהמשך סקירתו בוועדה עמד הרמטכ"ל על השלכות פעולות החיזבאללה וישראל בגבול הצפון על חיי הלבנונים. "פעולות החיזבאללה גוררת תגובה מישראל מה שבהחלט משפיע על חיי הלבנונים כשמטוסי חיל האוויר טסים בחודש אוגוסט מעל ביירות זה פוגע בתיירות עצמה. הלבנונים שואלים, מדוע עלינו להיפגע רק משום שהחיזבאללה משחק באש". כל זה, כך לדברי הרמטכ"ל, מעלה את שאלת רלוונטיות הארגון.
הרמטכ"ל בפגישתו עם הנשיא:
העסקה מקרבת פתרון תעלומת רון ארד
קודם לכן אמר הרמטכ"ל בפגישתו עם נשיא המדינה, משה קצב, כי עסקת השבויים מקרבת את פתרון תעלומתו של הנווט השבוי רון ארד.
"אנחנו גם לא שוכחים את נעדרי סולטן-יעקוב ואת החייל הנעדר גיא חבר". הרמטכ"ל הביע את תקוותו, כי עד סוף השבוע "נממש את זכותנו המוסרית ונחזיר את החיילים ששלחנו למשימה לפני 40 חודשים".
הכנות לקראת יום חמישי
בלבנון, ישראל וגרמניה, גוברות ההכנות לקראת עסקת חילופי השבויים שצפויה להיערך ביום חמישי הקרוב. המתווך הגרמני בין ישראל לחיזבאללה בעסקת השבויים, הובל אתמול (יום ב') למקום המסתור של אלחנן טננבאום בלבנון ובישר לו כי בעוד מספר ימים יגיע הביתה.
טננבאום התרגש וחזר ואמר: "סוף סוף".
כל המיועדים לשחרור מהכלא הישראלי, ייאספו בבוקר יום חמישי וישוחררו לאחר שהעסקה תצא לפועל.
נסראללה: לשחרר גם אסירים ביטחוניים דרוזים
העיתון "אל-חיאת" המפורסם בלבנון, מדווח הבוקר (ג'), כי מזכ"ל החיזבאללה, חסן נסראללה, ביקש לצרף ברגע האחרון לעסקת חילופי השבויים עם ישראל רשימה של אסירים ביטחוניים דרוזים, בעלי אזרחות ישראלית.
על-פי הדיווח, נסראללה העביר את רשימת האסירים הדרוזים לידי המתווך הגרמני, ארנסט אורלאו.
ישוחררו גם אסירים עם דם על הידיים
שירות בתי הסוהר פרסם אתמול באתר האינטרנט רשימה של כל 436 האסירים המיועדים לשחרור, במסגרת עסקת חילופי השבויים. האסירים ישתחררו מבתי הכלא שקמה, נפחה, אשל, הדרים, שאטה ואשמורת.
שמות המשוחררים מופיעים באתר האינטרנט של השב"ס, על-מנת לאפשר הגשת התנגדויות ועתירות לבג"צ.
מתברר, כי בניגוד לרושם שיצרה מערכת הביטחון, ובניגוד למה שהובטח לשרי הממשלה, שאישרו את העסקה, הרי שבין המחבלים המשוחררים ישנם גם מחבלים "עם דם על הידיים". מדובר במיוחד באסירים לבנונים, שהרגו חיילים בצה"ל ובצד"ל, באזור דרום-לבנון.
נשיא המדינה, משה קצב, ובכירים בצה"ל יתחילו היום לחתום על צווים מיוחדים שיאפשרו את שחרורם של האסירים הביטחוניים.
ארגון נפגעי הטרור דורש משב"ס: פרסמו
שמות הנפגעים לצד שמות המחבלים המשתחררים
ארגון נפגעי הטרור - "אלמגור" פנה לשירות בתי הסוהר, בדרישה לפרסם את שמות נפגעי הטרור בצמוד לשמות המחבלים המשתחררים.
היועץ המשפטי של הארגון, עו"ד זאב דסברג, כותב בפנייה כי "מטרת פרסום שמות מועמדי השחרור היא ליידע את הנפגעים בדבר שחרורו הצפוי של מי שפגע בו, כדי לאפשר לנפגעים לעתור לבג"צ. פרסום השמות מעוגן בחוק זכויות נפגעי עבירה, בהחלטות ממשלה, בחוות דעת היועץ המשפטי לממשלה ובהחלטת בג"צ".
"דא עקא", כותב דסברג, "הפרסום בו נקטתם לוקה בחסר. בפרסום זה אין את תאריכי ביצוע העבירות ומיקומם ואת שמות הקורבנות. חסרים אלה אינם מאפשרים לנפגעים לבחון האם מועמדי השחרור הם אכן מי שפגעו בהם".
"לאור האמור, הינכם מתבקשים בכל תוקף להוסיף את המידע הנדרש בדבר תאריך ביצוע העבירות ומיקומם וכן את שמות נפגעי העבירה".
דיראני: לא מכרתי את רון ארד לאירנים
בתוך כך, העציר הלבנוני מוסטפא דיראני, שהחזיק בעבר ברון ארד, העיד היום - ברגע האחרון לפני שחרורו, בבית המשפט המחוזי בתל אביב, במסגרת תביעת הפיצויים אשר הגיש נגד מדינת ישראל.
דיראני תובע מהמדינה סכום של 6 מיליון ש"ח, בגין נזקי גוף שנגרמו לו מאז נעצר והובא לארץ. לדבריו, חוקר השב"כ הידוע לשמצה בכינויו "ג'ורג'" עינה אותו ואף ביצע בו מעשה סדום [ראו ידיעה נפרדת].
____________________
לאתר שירות בתי הסוהר:
[קישור]/

תאריך:  27/01/2004   |   עודכן:  27/01/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רנית נחום-הלוי
כך מסר דובר הכנסת ופורסם לראשונה ב-Nfc; היום יפגש יו"ר הכנסת עם חברי הכנסת חן ובריזון וידון איתם בעניין כניסת חברי מרכז לכנסת; תקנון הכנסת אוסר קיום ועדות פומביות - אלא אם כן יו"ר ועדה החליט אחרת
עומר כרמון
סקר שנערך בתשע מדינות במערב אירופה, העלה, כי 40% מהנשאלים, סבורים שליהודים חיבה מיוחד לכסף; 17% טוענים: "היהודים אינם נאמנים למדינתם"
אלונה קורן
אורלב: חתמתי על ההוראה למרות שאני תומך במיסוי ההון על חשבון מיסוי ההכנסות מעבודה
מירב לוי
פרקליטת המדינה ציטטה מפסיקות של בית המשפט העליון; הוסיפה: קיים חיבור מסוכן בין הון לשלטון; ח"כ ד"ר יובל שטייניץ: "ארבל מעלה לאחרונה בתפקידה הרם שלוש פעמים", עליה להתפטר
אלונה קורן
במהלך שנת 2003 כולה גייס הארגון סכום כולל של 1.35 מיליארד דולר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il