X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
עוד נמסר, כי מצרים הבהירה לח"כ והבה ולשליח של שרון שביקרו השבוע במצרים כי סוגיית עזאם עזאם אינה עומדת על הפרק; גורם מדיני ל-Nfc: שחרור עזאם - כבר בחודשים הקרובים
▪  ▪  ▪

המצרים שוב מסרבים: ח"כ מג'לי והבה (ליכוד), ששב שלשום מביקור בקהיר, העביר לשלטונות מצרים בקשה מראש הממשלה, אריאל שרון, לקיים פסגה בינו לבין נשיא מצרים, חוסני מובארק, בכל מקום שתבחר מצרים על-מנת ללבן את הסוגיות העומדות על הפרק בין שתי המדינות.
כך מוסרים (ד', 28.1.04) בכירים מצרים לעיתון "א-שרק אל-אווסט". המצרים מצדם הציבו תנאי לפגישה כזו: ששרון יוכיח את רצינותו ומחויבותו לפעול להרגעת המצב בשטחים ויחזור לשולחן המו"מ עם הסורים.
על-פי דיווחים ערביים, זוהי אינה הפעם הראשונה שמצרים דוחה את בקשת ראש הממשלה להיפגש עם הנשיא מובארק. כל הסירובים בעבר, כמו גם הפעם, נבעו לדברי המצרים מ"עיתוי לא מתאים". מלשכת ראש הממשלה טרם התקבלה תגובה לדברים.
עזאם עזאם - לא עומד על הפרק
עוד מסרו הבכירים המצרים, כי קהיר אינה מתכוונת להיענות לבקשת ישראל לפתוח לדיון את סוגיית שחרורו של האזרח הישראלי עזאם עזאם. עם זאת, גורם מדיני מסר ל-Nfc, כי קיימת נכונות בצד המצרי לשחרר את עזאם כבר בחודשים הקרובים. לצד ההתקדמות בסוגיית עזאם, אושר עוד, כי לתאו של עזאם הוכנסו מקרר ומיטה [ראו קישור].
ח"כ מגלי והבה נועד בביקורו בקהיר עם ראש המודיעין המצרי, עומר סולימאן, בעניינו של עזאם עזאם. ח"כ והבה אמר כי שמע לראשונה נכונות מצרית להגיע לפתרון בסוגיית עזאם. "קיים רצון לסגור את הגולל על פרק זה ביחסים בין שתי המדינות".
שר החוץ, סילבן שלום, אישר בראיון לקול ישראל כי ישנן התפתחויות במו"מ לשחרורו של עזאם עזאם ואמר כי ישראל מנהלת מו"מ שקט ואין ספק שחל שינוי במגעים בזמן האחרון.
הבכירים המצרים מכחישים דברי שר החוץ שלום וח"כ והבה. לדבריהם, קהיר הודיעה לראש הממשלה שרון באמצעות ח"כ והבה ושליח בכיר נוסף מטעמו של ראש הממשלה שהסוגיה אינה עומדת כעת על הפרק והבהירה כי לאיש אין זכות להתערב בענייניה המשפטיים הפנימיים של מצרים.
המשפחה: יש לעשות הכל לשחרורו
עוד נמסר בעיתון, כי עזאם עזאם לוקה לאחרונה בהתקפי זעם, לאחר שנוכח כי אינו כלול בעסקת השבויים בין ישראל לחיזבאללה ולאור העובדה שמצרים מתנגדת לכל המאמצים לשחררו. לאחרונה, ביקרו אותו הח"כים אופיר פינס-פז (העבודה) וגילה גמליאל (ליכוד) ומסרו שמצבו טוב והיחס אליו הוגן.
משפחתו של עזאם עזאם סירבה להתייחס לדברי גורמים בירושלים על נכונות מצרית לשחרר עזאם עזאם כבר בחודשים הקרובים, והסתפקה והביעה את שמחתה על כך שעזאם עזאם שורד. "אנחנו סומכים על מדינת ישראל, ראש הממשלה, שר החוץ, סילבן שלום, שר הבריאות, דני נוה, וחברי כנסת המטפלים בנושא. יש לעשות כל שאפשר לשחרורו. בינתיים עזאם שורד ואנחנו מודים לאלוקים על כך".
יו"ר השדולה לשחרור עזאם עזאם, ח"כ איוב קרא, אומר בעקבות הפרסומים לשחרור/אי שחרור הישראלי עזאם עזאם, "צר לי להודיע שאנחנו היינו בהצגה הזו מעל 7.5 שנים. אני לא מאמין במצרים ולא להזיות של מנהיגים בתוכנו התופסים כותרות מזיקות בעצם שחרורו של עזאם עזאם. אם לא תהיה התערבות אמריקנית בהקשר לשחרור עזאם בהקפאת סיוע הכספי למצרים בסך 2 מיליארד ש"ח, או לפחות איום בנושא, שחרור עזאם לא יקודם".
הישראלי עזאם עזאם כלוא מאז 97' בבית הכלא טרה בדרום קהיר באשמת ריגול לטובת המוסד. ישראל ניסתה להביא לשחרורו בכל דרך אפשרית, אם באמצעות המו"מ לחילופי שבויים עם החיזבאללה ואם במסגרת עסקה נפרדת, אולם עד כה עלו כל הניסיונות בתוהו.

תאריך:  28/01/2004   |   עודכן:  28/01/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
המלון היה מלא באורחים בזמן הפיצוץ; המלון נמצא בקרבת שגרירות ארה"ב לשעבר ובסמוך לתחנת משטרה
הדר פרבר
טוען כי בידיו עותק של הדוח אשר הודלף; בקרוב תיפתח חקירה חדשה: מי המדליף; קמפבל מכחיש כי הדליף
יפעת גדות
"אין תשובה מתא הטייס", אמרה פקחית הטיסות, בטי אונג, למרכז הבקרה של חברת American Airlines; אנחנו אפילו לא יכולים להגיע למחלקת עסקים כרגע, בגלל שאף אחד לא יכול לנשום"
רנית נחום-הלוי
את היוזמה העלה ח"כ פינס-פז; יו"ר הכנסת מתנגד לתת חסות לאירוע; יותר משר אחד מהליכוד צפוי להגיע, כמו-כן חברי כנסת מכל הקשת הפוליטית
רנית נחום-הלוי
המשלחת תחל בהליך זיהוי גופות החיילים, אביטן, אברהם וסוואעד; עם הזיהוי תימסר הודעה לביצוע העסקה; האזרח טננבאום יוחזר מחר דרך נתב"ג ולא יקח חלק בטקס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il