X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
טרם נקבע ע"י "נוע תנוע", המפעילה שני קווים אחרים, באיזה מסלול ייסע "שבוס": בקרוב קו או שניים מראש העין למקומות הבילוי ולים, ואולי גם קו נוסף בחולון משרד התחבורה עשוי להשבית את הקווים
▪  ▪  ▪
תחנה ברמת גן עם מדבקה של נוע תנוע

אגודת "ואף על-פי כן", המפעילה את קווי השירות השיתופיים "נוע תנוע" לחופי הים בתל אביב בשבתות, הודיעה על כוונתה להרחיב את השירות. ההודעה פורסמה לפני שאוטובוס של "נוע תנוע" במסלול קו 18 הותקף (שבת, 13.5.17) באבנים בבת ים. איש לא נפגע. החשוד במעשה הצליח להימלט והמשטרה פתחה בחקירה.
לאחר שהצליחה לגייס, באמצעות מימון המונים, 338,540 שקלים, הודיעה האגודה כי מלבד קו במסלול 63 (רמת גן, גבעתיים-תל אביב) שהחל לפעול לפני שנתיים ומלבד קו במסלול 18 (בת ים-יפו-תל אביב) שהחל לפעול באחרונה (6.5.17), כי יש בכוונתה לפתוח קו נוסף כבר בקיץ הקרוב, באחד מחמשת המסלולים הבאים:
  • קו במסלול 55 (קרית אונו-תל אביב)
  • חולון-תל אביב.
  • ירושלים-תל אביב.
  • חיפה-תל אביב
  • קו במסלול 29 (כפר סבא-הרצליה)
לצד "נוע תנוע", אמור לפעול בקרוב קו שירות של שלוחת "שבוס" ירושלים בראש העין, שייסע בלילות שבת למקומות הבילוי בתל אביב שיעבור דרך צומת הכפר הירוק ויוכל לתת מענה לחברי אגודה מרמת השרון, ואולי עוד בקיץ הקרוב קו נוסף לים בשעות היום. האגודה הצליחה לגייס כ-53 אלף שקלים במימון המונים. קו "שבוס" נוסף בשבתות צפוי לפעול גם בחולון, שבה העירייה מפעילה מזה כמה שנים קו ללא תשלום למקומות הבילוי בלילות שבת. גורם בהנהגה העירונית בראש העין מתח ביקורת על עומר שכטר, חבר מועצת העיר מטעם סיעת מרצ, הנמנה עם ראשי היוזמים של "שבוס ראש העין" ואמר כי מדובר ב'גימיק' מצידו לאחר שהבין שטיפול בבעיות התחבורה הציבורית בעיר גדול למידותיו, ולכן בחר "ללכת בקטן" כלשונו. שכטר, מצידו, דוחה את ההאשמה.

שאלות ותשובות על תחבורה שיתופית בשבת

ש: האם מדובר בהפרת הסטטוס-קוו?
ת: לחלוטין לא. הסטטוס-קוו אינו עוסק במיזמים פרטיים אלא ביוזמות ציבוריות, כגון: רוב התחבורה הציבורית בשבת, או תחבורה עירונית המופעלת בידי הרשויות המקומיות שאסורות לעומת מוניות שמותרות. כאן, לעומת זאת, מדובר במיזמים של יחידים המאוגדים באגודות שיתופיות, ולא בתחבורה ציבורית.
ש: האם הפעלת קווי התחבורה השיתופית נועדה להתגרות בציבור הדתי?
ת: לא, היא נועדה כדי לספק צורך של חילוניים להתנייד בשבת, וכדי לא לפגוע ברגשות הותאמו מסלולי הקווים כך שלא יעברו בשכונות דתיות ומסורתיות.
ש: מדוע אפוא שמענו לאחרונה התנגדות מצד נציגי ציבור דתיים?
ת: משום שיש ביוזמה משום התרסה על העיקרון לפיו לא אמורה להיות תחבורה ציבורית בשבת. כלומר, היוזמים מבקשים להביא למצב בו לא יצטרכו להפעיל קווים והדבר ייעשה באמצעות המדינה - דבר שכיום מנוגד לחוק. למרות שפעילות הקווים מתנהלת כשנתיים התעוררו אישי ציבור דתיים רק כעת, לנוכח ההד התקשורתי.
ש: ומה הסיכוי שהחוק אכן ישונה? שמענו הצעות חוק בעניין העברת הסמכות לרשויות המקומיות, שהועלו מכיוונן של כמה מפלגות בהן: מרצ, יש עתיד, ישראל ביתנו, כולנו, המחנה הציוני ואפילו ע"י אחד הח"כים בליכוד.
ת: סיכוי אפסי. מדובר בהצהרות חוק שייבלמו בשל מחויבות הממשלות לדורותיהן בהסכמים הקואליציוניים לשמר את הסטטוס-קוו.
ש: אם כך, האם פעילות קווי התחבורה השיתופיים בשבתות, הפועלים בהתאם לחוק, צפויה להתרחב?
ת: ככל שלא תימצא מניעה חוקית להפעלתם הם עשויים להתרחב. אולם חוקיותם מוטלת בספק. בעוד שראשי "נוע תנוע" ו"שבוס" טוענים שמדובר בפעילות חוקית, שכן השירות ניתן רק לחברי האגודה המשלמים עליו ולא לנוסעים מזדמנים; נוטים במשרד התחבורה שלא לאמץ פרשנות זו, לעצור את הפעלת הקווים ואולי אף להגיש כתבי אישום הן נגד מזמיני השירות והן נגד החברות המסיעות בגין עבירה על איסור הסעת נוסעים בשכר. עבירה זו נוהגת לא רק בשבת אלא גם ביתר ימי החול, ולאחרונה פשטו חוקרים סמויים של משרד התחבורה על כמה צוותאיות (מיזמי קארפול) דוגמת "ווייז ריידר", "מוביט" כאשר חוד החנית של המאבק יהיו המיזמים של "אובר". בקרוב יוחלט במשרד כיצד יש לפעול מול מיזמי התחבורה השיתופית בשבתות שלדעת המשרד מפירים את תקנות התעבורה.

תאריך:  13/05/2017   |   עודכן:  13/05/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
איתי חיים
אין זה מתפקידה של תחבורה ציבורית, המקיימת שרות בשגרה עבור יוממים, לתת מענה לאירועי ענק כהילולה במירון וגם לא לקווי תלמידים
עידן יוסף
בלעדי: המנהיג החרדי הישיש אומר כי מי שקורא לנסוע לרשב"י צריך להכיר בכך שעשרות רבות של אוטובוסים ונהגים יצטרכו לנסוע בשבת ולמנוע את המכשלה    בשלטון המקומי שוקלים הגשת בקשה לצווי מניעה נגד החלטת מנכ"ל משרד התחבורה לגרוע קווי תלמידים
עידן יוסף
בניגוד לטענות משרד התחבורה כאילו לא תהיה פגיעה בשירות מגלה בדיקת News1 פגיעה משמעותית בנוסעים בכל רחבי הארץ בימי ההילולה    עיקר הפגיעה - ביום ראשון הקרוב    מבקר המדינה שוקל פתיחה בבדיקה
עידן יוסף
בכירים במשרד התחבורה מזהירים מפני תוהו ובוהו תחבורתי במירון שיגרום לפקקים גם בשאר המדינה    חשש ממשי לבטיחות הנוסעים והנהגים ולפגיעה בציבור המשתמשים ביתר הארץ    ועדת הפנים מטילה את האחריות על המשרד לשירותי דת    כעת מתברר שאירוע ההילולה לא קיבל אישור מהמשטרה
עידן יוסף
15 דקות: משרד התחבורה משאיר נוסעים מול שוקת שבורה ללא מידע    ח"כ חנין: דרוש רפרנט יעודי לאירועים המוניים    התאחדות הכדורגל: האוהד הישראלי יעדיף רכב פרטי על פני נסיעה באוטובוס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il