X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מדוח שפרסם האוצר עולה כי חברות הביטוח השיגו תשואה ריאלית גבוהה יותר מקופות הגמל; ואולם, מכיוון ששיעור דמי הניהול שנגבו השנה בחברות הביטוח גבוה יותר - אין שינוי בתשואה נטו
▪  ▪  ▪

בשנת 2003 השיגו קופות הגמל את התשואה הגבוהה ביותר בעשור האחרון: שיעור תשואה ריאלי ברוטו (לפני ניכוי דמי ניהול) של 18.7%. כך עולה מנתוני אגף שוק ההון במשרד האוצר.
מנתוני כלל קופות הגמל (תגמולים, פיצויים וקרנות השתלמות) עולה כי היקף הנכסים, בשנת 2003, עומד על 189 מיליארד שקל - לעומת 167 מיליארד שקל בשנת 2002 (במחירים שוטפים).
העלייה בהיקף הנכסים מוסברת מחד גיסא, נוכח התשואה החיובית שהשיגו מנהלי קופות הגמל על השקעותיהם במהלך השנה ומאידך גיסא, נוכח התמתנות הצבירה נטו השלילית (משיכות בניכוי הפקדות) בקופות.
בשנה זו התמתנה המגמה של משיכות כספים ע"י עמיתים שאפיינה את קופות הגמל בשנים האחרונות - כך שהצבירה נטו (משיכות בניכוי הפקדות) השלילית בשנת 2003 הסתכמה בכ-1.8 מיליארד שקל לעומת כ-4.0 מיליארד שקל בשנת 2002.
באוצר מציינים כי הסיבות שהשפיעו על הירידה בצבירה השלילית היו תשואות חיוביות שהשיגו מנהלי הקופות וכן השפעת הרפורמה במס (מרבית הרווחים שנצברו פטורים ממס).
שיעור דמי הניהול הממוצע שגבו מנהלי קופות הגמל מנכסי עמיתיהן עומד על 0.57%, שיעור הנמוך מדמי הניהול בשנה הקודמת ומשקף את עליית משקלו של פרמטר זה כפרמטר תחרותי.
מהשוואת תשואות קופות הגמל לתשואות חברות הביטוח עולה כי מנהלי ההשקעות בחברות הביטוח השיגו תשואה ריאלית גבוהה יותר ממנהלי ההשקעות בקופות הגמל, אך כיוון ששיעור דמי הניהול שנגבו השנה בחברות הביטוח גבוה יותר (דמי הניהול בחברות ביטוח נגזרים מתשואת החברה) ניתן לראות שאין שינוי בתשואה נטו.
מהנתונים עולה כי התשואה (ברוטו ונטו) שהושגה ע"י הגופים הפרטיים גבוהה באופן משמעותי מהתשואה שהושגה ע"י הגופים האחרים, במיוחד ע"י התאגידים הבנקאיים אשר מרכזים בנוסף לטיפול בקופות הבנקאיות את הטיפול בכ-65% מההשקעות של הקופות המפעליות והסקטוריאליות.
קיימת עליה ניכרת בנכסי קופות התגמולים והאישית לפיצויים מכ - 103 מיליארד שקל בשנת 2002 לכ-116 מיליארד שקל בשנת 2003, בקרנות השתלמות מכ-47 מיליארד שקל בשנת 2002 לכ-55 מיליארד שקל בשנת 2003 ובקופות מרכזיות לפיצויים מ-15.5 מיליארד שקל בשנת 2002 ל-17.3 מיליארד שקל בשנת 2003, וזאת מהסיבות שפורטו לעיל.
עם זאת, לגבי הצבירה נטו ניתן לזהות 3 מגמות שונות:
בקופות לתגמולים אנו עדים לקיטון בצבירה נטו השלילית (צבירה שלילית של 2.2 מיליארד שקל לעומת 3.1 מיליארד שקל בשנת 2002). זאת הן מתשואה החיובית בקופות והן מכך שמרבית הכספים בקופות פטורים ממס (רווחים על הפקדות לפני 2002).
בקרנות ההשתלמות הייתה השנה צבירה חיובית. הדבר מהווה שינוי מגמה משנת 2002 (בה הייתה צבירה שלילית של כ-0.8 מיליארד שקל), וחזרה למגמת הצבירה החיובית שאפיינה את הקרנות בשנים האחרונות. הסיבה לכך נובעת מהתשואה החיובית שהשיגו מנהלי הקרנות והפטור ממס הקיים על מרבית הרווחים שנצברו.
בקופות מרכזיות לפיצויים מגמת הצבירה השלילית נטו שאפיינה את השנים האחרונות המשיכה ואף התחזקה, כך שבשנת 2003 הצבירה השלילית נטו היא הגבוהה ביותר בשנים האחרונות. סיבה לכך ניתן למצוא נוכח מצבו של שוק העבודה בישראל.
נתונים מפורטים על היקף נכסי הקופות, שיעורי התשואה ושיעורי דמי הניהול לכלל קופות הגמל, מפורסמים באתר האינטרנט של משרד האוצר שכתובתו:
tsuotgemelwww.mof.gov.il
או:
www.mof.gov.il/hon

תאריך:  28/01/2004   |   עודכן:  28/01/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רועי כוכבי, נועם שרביט
ארגוני נפגעי הטרור נט"ע ו"אלמגור" טענו: ההחלטה על שחרור מאות מחבלים "בלתי סבירה באופן קיצוני" ותעמיד את תושבי ישראל בסכנה; הנימוקים לדחיה יינתנו במועד אחר; בג"צ כבר קבע בעבר: שחרור אסירים הוא סוגיה מדינית, לא נתערב בה
עומר כרמון
עיתון הודי מוסר, כי רפא"ל ומשרד ההגנה ההודי, קרובים מאוד לחתימה על הסכמים לייצור מערכות נשק ישראליות בהודו
רועי כוכבי
האגודה לזכויות האזרח ו-8 ארגונים נוספים עתרו היום לבג"צ בדרישה להותיר את שיטת המצרף לקבלה לאוניברסיטאות; העותרים טוענים כי ביטול שיטת המצרף נועד להקטין את מספר הסטודנטים הערבים באוניברסיטאות
יפעת גדות
אריה שרון נבחר למועצה האזורית אלונה; למועצה האזורית גוש עציון נבחר שאול גולדשטיין
רועי כוכבי
בית הדין האזורי לעבודה דחה את בקשת החברה לצווי מניעה נגד צעדים ארגוניים שנוקטים העובדים, בין היתר בשל טענת חוסר סמכות מקומית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il