X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
חברי הכנסת דורשים לקיים ישיבת סיעה בדחיפות עם ראש הממשלה כדי להצביע על תוכניתו המדינית להינתקות ועקירת ישובים
▪  ▪  ▪

חברי כנסת מסיעת הליכוד קוראים לראש הממשלה לסגת מתוכנית ההינתקות החד-צדדית. במסר ברור לראש הממשלה הם מאיימים: נפעל נגדך בהצבעות.
כך בישיבה דחופה שקיימו היום בהשתתפות ראשי מועצת יש"ע בעקבות העסקה החסויה שנחשפה אמש בין מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אביגדור יצחקי למתנחלים, לעקירת שבעה ישובים [ראו קישור].
"אנו חברי הכנסת של תנועת הליכוד החרדים לביטחון מדינת ישראל ולגורל מפעל ההתיישבות ביש"ע, אותו טיפחה וביססה תנועת הליכוד במשך עשרות שנים, קוראים לראש הממשלה לנטוש את תוכנית ההינתקות החד-צדדית".
"...אנו מצהירים בזאת, כי נפעל בכל דרך העומדת לרשותנו כנציגי הליכוד בכנסת, לרבות בהצבעות, כדי למנוע את הפיכת תוכנית ההינתקות לתוכנית מעשית המחייבת את מדינת ישראל". ח"כ גילה גמליאל הציעה, כי יש לקיים ישיבת סיעה בדחיפות עם רה"מ כדי לדון עימו בתוכנית ההינתקות ועקירת הישובים ולהצביע בתום הדיון על תוכניתו. ההצעה התקבלה על רוב החברים.
בישיבה היום השתתפו 15 חברי כנסת בהם: השר עוזי לנדאו, סגן שר התמ"ת מיכאל רצון, יולי אדלשטיין, יחיאל חזן, מיכאל גורלובסקי, נעמי בלומנטל, אהוד יתום, לאה נס, גילה גמליאל, גלעד ארדן, דניאל בנלולו, משה כחלון. חברי הכנסת איוב קרא ודוד לוי נעדרו מהישיבה.
יו"ר השדולה למען יש"ע, ח"כ יחיאל חזן, ציין כי בשיחה שקיים היום עם ראש הממשלה, הבהיר לו שרון כי התוכנית הוצגה על-ידי אביגדור יצחקי בעצמו. "יצחקי הציג את תפיסת עמדתו. למנכ"ל תמיד יש את דעתו. לא אני שלחתי אותו", אמר חזן בשם רה"מ. התשובה לא ריצתה את הנוכחים שאמרו: "שרון לא שלח אך הסכים".
ההסכם החשאי
בישיבה שדנה היום בתוכנית ההינתקות ועקירת ישובים מיש"ע חשפו ראשי יש"ע לחברי הכנסת את התוכנית החשאית שנרקמה עם מנכ"ל משרד ראש הממשלה. בישיבה ניכר היה הניתוק המוחלט בין חברי הכנסת למשרד ראש הממשלה. ח"כ אהוד יתום אף אמר כי בשיחה שקיים בעבר עם שרון אמר לו בגלוי: "ראש הממשלה אתה שם עלינו פס".
לדברי יו"ר מועצת יש"ע, בנצי ליברמן, הוצע להם כי יעקרו מספר ישובים ובתמורה יועבר חוק ברוב של 75 ח"כים לפיו לא יפונו ישובים נוספים עד הסדר הקבע. ההתנחלויות שיפונו, כך על-פי התוכנית הם: שא-נור, גנים, חומש וגנים בשומרון, נצרים, כפר דרום ומורג שברצועת עזה.
עוד הוא ציין, כי במכתב שהעביר מנהל לשכת רה"מ, דב ויסגלס, ליועץ המשפטי לממשלה בחודש יוני, הוחלט על הקפאת תמריצים לישובי יש"ע, הקפאת הבניה וההקצאות. ליברמן: "ראש הממשלה סוגר עלינו כמו קורי עכביש. אין לנו אפשרות לבנות בתוך השטח המוניציפאלי בתוך הישוב, ואין מכרזים פומביים. שר ביטחון מחליט שאינו חותם, הוא מסביר לנו שזה לא עבר בממשלה וככה משך 4 חודשים אנחנו לא יושבים על תוכניות חדשות".

תאריך:  28/01/2004   |   עודכן:  28/01/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ענבל אביב
החברה מסרה, כי הפיצוי ניתן כסיוע מיידי למשפחות הסובלות מנזק כלכלי בעקבות אשפוז הילדים; ארבעה מהתינוקות עדיין מאושפזים בבתי החולים
אלונה קורן
קליין משבח את נתניהו: המדיניות הכלכלית הנוכחית היא מדיניות נכונה - אך אנו רק בתחילת הדרך
מירב לוי
הוחלט כי בתום חמש שנים מההחלטה יהיו 10% מעובדי המדינה מהמגזר הלא יהודי; התוכנית תגובש על-ידי נציבות שירות המדינה, בתיאום עם משרדי הממשלה ויחידות הסמך; משרד שלא יעמוד ביעד יידרש לתת הסבר המניח את הדעת לוועדה
מחלקה ראשונה
רשימת שיאני השכר ברשויות המקומיות מופיעה באתר האינטרנט של משרד האוצר
גלית יצחק
מחקר שנערך מצא, כי ה'מלרון' תרופה יעילה ובטוחה ב-30% מכל התרופות הניתנות כיום נגד המלריה; את ה'מלרון' צריך לקחת רק יום 1 לפני הנסיעה ו-7 ימים אחרי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il