X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
עמי איילון רמז שיש לטפל במתנחלים שלא יסכימו להתפנות, כמו שטיפלו באנשי "אלטלנה"; הפרקליטות מסרבת להורות על פתיחה בחקירה
▪  ▪  ▪

במכתב שקיבלו ראשי תנועת "נשים בירוק" מפרקליטות המדינה, עולה חשש כי הפרקליטות תצדיק בעתיד שימוש בירי חי, על מי שיסרב לפנות את ביתו ביש"ע.
תשובת הפרקליטות הגיעה (28.1.04) בעקבות תלונה נדיה מטר, יו"ר התנועה, על דברי עמי איילון, לשעבר ראש השב"כ, המצוטטים ב"ידיעות אחרונות" (14.11.03). איילון התייחס לתקדים "אלטלנה", בתיאור הטיפול שיש לדעתו "להעניק" למתנחלים שלא ירצו בעתיד להתפנות מבתיהם. בתלונתה אומרת מטר, כי מדובר ב"הסתה לרצח".
איילון אמר אז לעיתון: "אגיד את זה במילים ברורות: בחיי כל מדינה או אומה יש יותר מאלטלנה אחת. מנהיגות מדינית במדינת ישראל קיבלה כבר החלטות קשות כשהיה ברור מה האלטרנטיבה, ומנהיגות מדינית בעתיד תצטרך לקבל החלטות קשות כשברור מה האלטרנטיבה".
בתשובתה של מנהלת המחלקה לתפקידים מיוחדים בפרקליטות המדינה, עו"ד טליה ששון, נאמר: "לאחר בחינת הדברים הוחלט כי אין הדברים שאמר עמי איילון במסגרת הראיון נשוא התלונה עולים כדי עבירה פלילית. להבנתנו, מר עמי איילון לא קרא לבצע מעשה אלימות במתנחלים, אלא העריך שכאשר יהיה צורך לפנות התנחלויות יהיה אחוז מסויים של התושבים שלא יסכים להתפנות מההתנחלויות באופן חופשי. במצב דברים זה, לדבריו, לא יהיה למדינה מנוס מלהתעמת עם מי שלא יציית להוראה חוקית של הממשלה הנבחרת. כאמור, לא מצאתי עבירה בדברים".
בתגובה לתשובת הפרקליטות, מביע עורך הדין אליקים העצני את חששו, שדברי ששון יתפרשו כהצדקה למלחמת אחים: "באלטלנה ירו באנשים ששחו בים, במצב שהם לא היוו סכנה לאף אחד. מה שאומרת ששון הוא שמי שיפר את החוק צפוי שיעשו לו מה שעשו לאנשי אלטלנה. היא בעצם מזמינה מלחמת אחים ומעודדת חיילים ושוטרים ואנשי ביטחון לירות במי שמסרב להתפנות". עוד אומר העצני, כי הוא רואה בדבריה "צעד נוסף לעבר התהום ואנו כבר קרובים מאוד לשפה שלו".
מטר אומרת בתגובה כי דווקא היום, כשהפרקליטות דחתה את בקשת צה"ל לאפשר פתיחה באש על מיידי אבנים ערבים ביהודה ושומרון, שוב הוכח כי הפרקליטות נוהגת ביד רכה כלפי האלימות הערבית לעומת ידה הקשה כלפי מתיישבים יהודים: "שוב הוכח שהפרקליטות מפלה בין דם לדם. אנו אזרחים נאמנים שומרי חוק הפועלים בצורה דמוקרטית".
"כלפי האויב הערבי שפועל באלימות לאור היום הפרקליטות נוהגת ברחמנות ובכפפות משי, ואילו כלפינו, תושבים יש"ע היהודים, קורבנות האלימות, היא נוטלת את הזכות הבסיסית לחיות בבתינו ללא איום של נשק חם. ביום שמציינים באירופה את המאבק נגד האנטישמיות, ישנם גורמים ממשלתיים במדינת ישראל שמשתמע מהם כי יהיה מותר לירות ביהודים כדי להוציאם מבתיהם. אנו לא רק אזרחים סוג ב', אנו מופלים לרעה גם מול אויבינו הנוהגים באלימות רצחנית כלפינו", דברי מטר.

תאריך:  28/01/2004   |   עודכן:  28/01/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
מנכ"ל משדר התיירות הזמין את הזוג המלכותי לביקור בישראל
גל ברגר
המצרים עומדים לסגור את הטלפונים הניידים למשך יום אחד בתחילת חודש פברואר במחאה על המחירים המופקעים של השיחות; "נתחיל ביום אחד, אם זה לא יעזור נחרים את חברות הסלולר למשך שבוע ולאחר מכן למשך חודש", אומרים מארגני מסע ההחרמה
רנית נחום-הלוי
חברי הכנסת דורשים לקיים ישיבת סיעה בדחיפות עם ראש הממשלה כדי להצביע על תוכניתו המדינית להינתקות ועקירת ישובים
ענבל אביב
החברה מסרה, כי הפיצוי ניתן כסיוע מיידי למשפחות הסובלות מנזק כלכלי בעקבות אשפוז הילדים; ארבעה מהתינוקות עדיין מאושפזים בבתי החולים
אלונה קורן
קליין משבח את נתניהו: המדיניות הכלכלית הנוכחית היא מדיניות נכונה - אך אנו רק בתחילת הדרך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il