X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הושלם רשמית שלב זיהוי גופות החיילים

טננבאום וגופות שלושת החיילים נחתו בגרמניה

אל-מנאר שידרה ראיון חלקי עם טננבאום; סמוך לשעה 04:00 יצאה העסקה לדרך: 29 העצירים הזרים הוטסו לקלן, למשמורת הגרמנים; בתמונה - טננבאום וגופות 3 החיילים מוטסים מביירות לגרמניה [צילום: "א-ליווא'"]
▪  ▪  ▪

העסקה יוצאת לדרך
סמוך לשעה 04:00 (ה', 29.1.04) יצאה העסקה לדרך: מטוס חיל האוויר הגרמני ובו גופות שלושת החיילים החטופים והאזרח הישראלי אלחנן טננבאום, המריא מביירות לכיוון העיר קלן שבגרמניה, שם תתבצע עסקת חילופי השבויים. על הטיסה מפקח המתווך הגרמני של העסקה, ארנסט אורלאו.
בתוך כך, מבסיס חיל האוויר בלוד המריא מטוס חיל האוויר ובו 29 המחבלים/עצירים בעלי האזרחות הזרה, האמורים להשתחרר בעסקה, בהם העצירים הלבנונים מוסטפא דיראני והשייח' כרים אל-עובייד, וכן סורים, סודנים, לובים, מרוקנים וגרמני אחד. עם הגעתם ליעד, ימתינו האסירים לאישור הסופי ואז ישוחררו.
משפחות החיילים החטופים בני אברהם, עומר סוואד ועדי אביטן קיבלו עדכון מגורם צבאי בכיר שגופות החיילים זוהו זיהוי רשמי וודאי. רשת אל-מנאר שידרה תמונות של 3 ארונות קבורה מעץ מועמסים על המטוס הגרמני שנמצא בביירות ושל אלחנן טננבאום צועד למטוס.
חיזבאללה אישר: שלושת החיילים - מתים
כעת זה רשמי: שעות ספורות לפני ביצוע עסקת חילופי השבויים, וחיזבאללה שובר את מעטה הסודיות וחושף קלפים (יום ה', 29.1.04): תחנת הטלוויזיה של הארגון, 'אל-מנאר', המשדרת מביירות, מצטטת בכירים בארגון החיזבאללה, המאשרים כי שלושת החיילים החטופים, בני אברהם, עדי אביטן ועומר סוואעד - מתים.
מדובר באישור ראשון מצד החיזבאללה לגבי מצבם של שלושת החטופים בלבנון, לאחר שסירב למסור מידע בעניינם במשך שלוש שנים. הקריינית של התחנה הודיעה, כי הארגון יעביר מחר את "גופותיהם של שלושת הציונים" ואת אלחנן טננבאום. מהשימוש במונח "גופות" ברור, כי השלושה מתים. כזכור, לפני כשנתיים הכריז צה"ל על השלושה כחללים שמקום קבורתם לא נודע.
ראש אכ"א, האלוף גיל רגב, הודיע הלילה למשפחות החיילים החטופים על הודעת החיזבאללה, לפיה בניהם מתים. כמה מבני משפחתם אמרו, כי לא יאמינו לכל הודעה עד שלא יראו את יקיריהם.
מקורות ערבים לא פוסלים
אפשרות שאחד החיילים בחיים
עם זאת, העיתון "אל-חיאת" הלונדוני מצטט מקורות יודעי דבר אשר רמזו לעיתון כי ייתכן ו'ההפתעה' עליה מדבר חסן נסראללה גלומה בעובדה שאחד משלושת החיילים החטופים בחיים.
עוד אמרו המקורות, כי החיזבאללה הבהיר לישראל באמצעות המתווך הגרמני שיש בידיו 'מידע מעניין' בעניין רון ארד ואף שיגר הוכחות ראשונות לכך.
טננבאום: באתי לביירות כדי לחפש מידע על רון ארד
סמוך לשעה 23:30 (יום ד'), שידרה 'אל-מנאר' - לראשונה אחרי שלוש וחצי שנים, תמונות ראשונות של האזרח הישראלי השבוי אלחנן טננבאום. עיקרי דבריו: נסעתי לבירות, כדי להשיג מידע על רון ארד [ראו גם קישור].
טננבאום נראה מבוגר מכפי גילו, מגולח ומסופר קצר. הוא נראה ישוב על כורסה. שערו הלבין. הוא צולם במה שנראה ככלאו-חדרו, כשהוא מקפל את בגדיו ומסדר את חפציו. מצבו נראה טוב יחסית.
בראיון החלקי ששודר, אומר טננבאום כי הוא מודע לשמועות בארץ סביב נסיבות חטיפתו: "אני יודע שיש האשמות רבות כלפיי, אבל לא דיברתי עם אף אחד לפני הנסיעה, ואף אחד לא יודע מה היתה מטרת הנסיעה שלי. יש לשמוע אותי בסבלנות עד הסוף, ולראות שהדברים שעבורם נסעתי לא היו כל כך גרועים, ולא עשיתי כל כך הרבה פשעים נגד מדינת ישראל".
העצירים והאסירים העתידים
להשתחרר הובאו לנתב"ג
ובישראל - מוסטפה דיראני והשייח' עבד אל-כרים עובייד, וכן אסירים לבנונים נוספים, הועברו בערב (יום ד') מכלא רימונים, לאולם המתנה - ממנו יוטסו לפנות בוקר (04:00) לגרמניה.
בכך יוצא לדרך מבצע 'תכלת לבן', זאת לאחר שבית המשפט העליון דחה שתי עתירות שהוגשו [ראו קישור]. המבצע יושלם ביום ה' בשעות הערב, עם יציאת מטוס חיל האויר בחזרה לישראל.
האסירים והעצירים הכלולים בעסקה, הועברו בערב לבסיס צבאי הסמוך לנתב"ג, שם יעשו את הלילה. ממנו יועברו בבוקר ישירות למטוס. בסך-הכל יוטסו 29 אסירים ועצירים ביטחוניים, חלקם הגדול מלבנון, מקצתם אזרחי סודן ולוב.
העסקה
דיראני ועובייד ויתר האסירים, יועברו לאחריות ממשלת גרמניה, שבתחומה יבוצעו החילופין. במסגרת העסקה אמורה ישראל לקבל את האזרח החטוף אלחנן טננבאום ואת גופות שלושת החיילים שנחטפו בהר דב.
בתמורה ישוחררו כ-400 אסירים פלשתינים, שיורשו לחזור לשטחי יהודה, שומרון ועזה. 23 מהם אסירים לבנונים - בהם השייח' עבד אל-כרים עובייד ומוסטפא דיראני, 5 אסירים סורים, 3 מרוקנים, 3 סודנים, לובי אחד, והאזרח הגרמני, המחבל סטפן סמירק. כמו כן, תחזיר ישראל את גופותיהם של 59 מחבלים לבנונים המצויות בידיה ואת מפות שדות המוקשים בדרום לבנון [ראו קישור ללוח הזמנים המלא].
מידע חדש על רון ארד
במערכת הביטחון מביטים קדימה - ליום שאחרי העסקה. נודע, כי בימים האחרונים הגיע לישראל מידע, לפיו בידי מנהיג החיזבאללה, השייח' חסן נסראללה, מידע חדש בדבר גורלו של רון ארד.
המידע הזה טעון עדיין אימות, ומקח-וממכר בדבר התמורה שתינתן. נסראללה הבטיח, פומבית, כי תוך זמן קצר יהיו הפתעות בנוגע לרון ארד, וכי סמיר קונטאר ורבים אחרים ישוחררו בתמורה.
אירן, המובילה עתה מאחורי הקלעים את המהלכים להעביר לישראל מידע בדבר גורלו של רון ארד, שיגרה משלחת ללבנון [ראו קישור]. רשמית טוענים האירנים, כי המשלחת מגיעה כדי לברר דבר גורלם של ארבעה דיפלומטים אירנים שנעלמו בלבנון לפני כ-20 שנה. ואולם, במערכת הביטחון קיימת הערכה, לפיה המשלחת מגיעה כדי "להלבין" מידע ולהרחיקו מאירן, לקראת מסירת המידע לישראל - וקבלת תמורה בגינו.

תאריך:  28/01/2004   |   עודכן:  29/01/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ענבל אביב
על-פי החשד מקורן של הצנצנות בהפלות שבוצעו בבית החולים והושארו ברשלנות במקום; על חלקן נמצאו תוויות המקשרות אותן ל-1998; בית החולים נסגר לפני 3 שנים
עמוס באר
אלקו מציעה לסימנס הגרמנית נתח במפעל הישראלי, רבע מהעובדים פוטרו ללא כל כיסוי תקשורתי - והחברה עברה לריווחיות
רנית נחום-הלוי
כך התבטא ד"ר מנחם קליין, מיוזמי הסכם ז'נבה, בוועדה לענייני המזה"ת במועצת אירופה, בה משתתפים פלשתינים; ח"כ איתן התרעם וסירב ללחוץ את ידו; חברי הכנסת איתן ושטרן יתבעו להעביר המקרה לדיון בוועדת חוץ וביטחון
חני לוז
עמי איילון רמז שיש לטפל במתנחלים שלא יסכימו להתפנות, כמו שטיפלו באנשי "אלטלנה"; הפרקליטות מסרבת להורות על פתיחה בחקירה
הדר פרבר
מנכ"ל משדר התיירות הזמין את הזוג המלכותי לביקור בישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il