למרות המיתון, מדווחת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, כי היקף הרכישות של משקי הבית בכרטיסי אשראי גדלו בכ-5% בשנת 2003 לעומת 2002. נתוני הרכישה באשראי, שמתפרסמים ע"י הלמ"ס, משמשים כאינדיקטור נוסף לצריכה הפרטית.
מהנתונים עולה כי הגידול ברכישות משקי הבית בכרטיסי אשראי, היה גדול לעומת השינוי הכולל בצריכה הפרטית. בשנת 2003 נרשמה, כאמור, עלייה של 5% ברכישות בכרטיסי אשראי, לעומת עלייה של 2% בצריכה הפרטית.
לדוגמא: בצריכת מזון, משקאות וטבק נרשמה עלייה של 4% ברכישות בכרטיסי אשראי, לעומת עלייה של 3% בלבד בצריכה הפרטית. בלמ"ס מסבירים את השוני בין האומדנים, בגידול בהיקף השימוש בכרטיסי אשראי על חשבון אמצעי תשלום אחרים.
מהנתונים עולה עוד כי במחצית השניה של השנה חלה עלייה משמעותית בהיקף הרכישות בכל קבוצת המוצרים. הגידול הבולט ביותר בהיקף הרכישות נרשם במוצרי המחשבים והתוכנה שגדלו בכ-50% במשך שנת 2003.
כמו כן חל גידול של כ-17% ברכישת ציוד ושירותי תקשורת, וגידול של כ-11% ברכישות ביטוח ושירותי עירייה וממשלה. מנגד, חלה ירידה של כ-10% בהיקף רכישות מוצרי חשמל ואלקטרוניקה וירידה של כ-8% בהקיף הצריכה של טיסות ותיירות.