X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שיבושי התנועה, מטעם ההסתדרות, צפויים להתחיל כבר ב-7:30; העובדים מאיימים לחסום צמתים שונים ברחבי הארץ, ובהם צומת ביל"ו, גבעת אולגה, מחנה 80, גינות סחרוב, והצ'ק פוסט; המבחן בתנ"ך יתקיים כמתוכנן
▪  ▪  ▪

עובדי המועצות המקומיות בארץ יחריפו מהבוקר (ב', 2.2.04) את העיצומים, בהם החלו ביום א' ב-201 הרשויות המקומיות. בשלטון המקומי אומרים, כי מדובר בשביתה שאינה מוגבלת בזמן.
שיבושים בתנועה
ההסתדרות, המזדהה עם מאבק השלטון המקומי, הכריזה כי החל מיום ב' יופסקו השירותים הניתנים על-ידי קבלנים פרטיים וייחסמו עשרות צמתים ברחבי המדינה.
שיבושי התנועה צפויים להתחיל סמוך לשעה 7:30, במספר צמתים מרכזיים ברחבי הארץ. העובדים מאיימים לחסום, בין היתר, את צומת ביל"ו, צומת גבעת אולגה, צומת מחנה 80, צומת גינות סחרוב בכניסה לירושלים, וצומת הצ'ק פוסט בכניסה הצפונית לחיפה. במקביל, ינועו שיירות מחאה של רכבי חברה קדישא.
מטה המאבק של השלטון המקומי החליט לחסום עשרות צמתים ברחבי המדינה ביום ד' הקרוב. מטה המאבק הינחה את ראשי הרשויות להודיע לקבלנים המפעילים שירותים עירוניים - להפסיק לעשות כן עד להודעה חדשה. הנימוק: "חיסכון תקציבי, כדי שהרשויות יוכלו לעמוד בתקציב המקוצץ שקבע משרד האוצר", אומרים בשלטון המקומי.
מערכת החינוך
ארגוני המורים הודיעו, כי המורים יתייצבו לעבודה בבתי הספר. ואולם, במוסדות חינוך שבהם לא יופיעו מאבטחים, לא יתקיימו לימודים. בנוסף ל-15 הערים נטולות המענק, לא הפסיקו 38 רשויות את שירותיהן, בשל סיבות שונות. רשויות אלה תפסקנה את השירותים במהלך הימים הקרובים, עד להפסקה מוחלטת של שירותים מוניציפליים בשלטון המקומי.
יו"ר מרכז השלטון המקומי נענה לבקשת שרת החינוך, לימור לבנת, לקיים כשורה את בחינת הבגרות בתנ"ך שתתקיים ביום ב'. לפיכך, הינחה אלדר את ראשי הרשויות להציב מאבטחים בבתיה"ס בהם תיערך הבחינה (החל מהשעה 13:30). על השלכות העיצומים על מערכת החינוך - ראו בהמשך.
במשרד החינוך נפתח חדר מצב - שיחל לפעול בשעה 06:30. מספר הטלפון בחדר המצב הוא 1204 או 3344-22-1212. כדי לברר האם במוסד חינוך מסויים מתקיימים לימודים אם לאו, כדאי לבדוק עם בית הספר עצמו. יוזמות מקומיות של ועדי הורים מאפשרות במקומות מסויימים את פתיחת בתי הספר [ראו קישור].
עובדי המעבדות ישבתו ביום ג'
עובדי המעבדות של שירותי בריאות כללית ישביתו החל מיום ג' השבוע, ללא הגבלת זמן, את כל המעבדות ברחבי הארץ. העובדים מוחים על אי-השלמת התקנים במקום העובדים שפרשו, ביטול תקנים קיימים, התעלמות ההנהלה מנושא המחלות המקצועיות במעבדות וסגירת המעבדות בבתי החולים "השרון" ו"יוספטל".
שרון לוחץ, הח"כים מאיימים ומחר - פגישה מכרעת
הפגישה שהיתה אמורה להיערך (ביום א') בין מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אביגדור יצחקי, לנציגי הרשויות המקומיות לפתרון המשבר, נדחתה ליום ב'. לאחר הפגישה עם יצחקי, ייפגשו ראשי הרשויות עם שר האוצר, בנימין נתניהו.
שלושה מחברי סיעת הליכוד בוועדת הכספים, רוחמה אברהם, חיים כץ ואלי אפללו, חתמו (יום א') על מכתב אותו שלחו ליו"ר הוועדה, ח"כ אברהם הירשזון. במכתב הבהירו, כי מעתה יצביעו נגד כל הצעה שתעלה הממשלה לדיון בוועדה, עד אשר יימצא פיתרון הולם למשבר החמור של הרשויות המקומיות.
חברי הכנסת החתומים ציינו במכתב, כי לא יוכלו להצביע בעד נושאים, חשובים ככל שיהיו, כאשר עשרות אלפי עובדים ברשויות המקומיות אינם מקבלים את שכרם כבר חודשים ארוכים. אם יממשו שלושה הח"כים את איומם, הרי שלממשלה ולקואליציה לא יהיה רוב בוועדה בעד הצעותיהן.
ראש הממשלה, אריאל שרון, אמר (יום א'), כי מצבן של הרשויות המקומיות הוא חמור ובלתי נסבל. שרון האיץ בנתניהו ובשר הפנים, אברהם פורז, להיפגש בהקדם ולנסות לגבש פתרונות למצבן של הרשויות. פורז כבר פנה לנתניהו בבקשה להיפגש עימו בעניין זה.
סיכום עיצומי הרשויות
במסגרת העיצומים ביום א', הפסיק מרכז השלטון המקומי את כלל השירותים העירוניים, לרבות שירותי חינוך, רווחה, תברואה, ניקיון, גינון, קבלת קהל, אישורי בניה לקבלנים, אישורים לטאבו ועוד.
מהשלטון המקומי נמסר, כי הפסקת השירותים נובעת מרצונן של הרשויות המקומיות והאזוריות להתאים את רמת ההוצאות שלהן לרמת ההוצאות שכפה עליהן שר האוצר - כשקיצץ 2.2 מיליארד שקלים מתקציביהן. "הפסקת השירותים תאפשר לרשויות חיסכון של כמה מיליוני שקלים מדי יום, ותימנע קריסה סופית ומוחלטת שלהן", אומרים בשלטון המקומי.
השביתה אינה כוללת את 15 הערים הגדולות שאינן מקבלות מענקי איזון, והן: תל אביב, רמת גן, גבעתיים, חולון, רעננה, כפר סבא, הרצליה, פתח תקוה, ראשון לציון, רחובות, נתניה, חדרה, חיפה, אשדוד ובאר שבע. יצויין, כי השביתה אינה כוללת את העיר מעלה אדומים [ראו קישור].
השלכות העיצומים על מערכת החינוך
הסתדרות המורים דיווחה, כי ביממה האחרונה הגיעו תלונות רבות של מנהלים, מורים והורים, על המצב הבלתי נסבל השורר בבתי הספר - בעקבות שביתת הרשויות המקומיות והפקידים. הסתדרות המורים הדגישה, כי המורים נטלו על עצמם ביממה האחרונה מעמסה בלתי אפשרית נוכח השביתות.
"בנוסף לעבודתם השוטפת, נאלצו המורים להתמודד לבדם עם בעיית חוסר האבטחה וכן עם שביתת הסייעות, המזכירות והשרתים. מדיווחים מהשטח עולה, כי מערכת החינוך נמצאת על סף קריסה ותנאי התברואה הקטסטרופלים לא מאפשרים לקיים לימודים", כך נמסר.
מזכ"ל הסתדרות המורים, יוסי וסרמן: "מדינת ישראל לא נערכה כיאות להשבתה ולכאוס שנוצר במערכת החינוך, והטילה את מלוא האחריות על עובדי ההוראה. למרות הבטחות המשטרה לאבטחה היקפית מתוגברת ביום השביתה, על-פי דיווחי עובדי ההוראה לא נראתה בפועל פעילות יוצאת דופן ותגבור משטרתי כלשהו", לדבריו.
למרות זאת, בעקבות ההתייעצות חירום שקיימה הנהלת הסתדרות המורים, הוחלט כי מתוך מאמץ עליון ואחריות לאומית ירתמו המורים יום נוסף למאמץ לקיים שיגרת חיים תקינה עבור ילדי ישראל, ולהפעיל את מוסדות החינוך על-פי ההנחיות אותן הפיצה משטרת ישראל באמצעות מערכת החינוך.
"בלתי הגיוני מצב לפיו כל בית קפה ריק בישראל מציב מאבטח בכניסה, ואילו מוסדות חינוך המכילים מאות ילדים ועשרות אנשי חינוך ישארו פרוצים. כשם שלא יעלה על הדעת שמדינת ישראל תוציא הנחיות לפיהן השוטרים יגיעו לכיתות ללמד את הילדים, כך בלתי סבירה ההחלטה לדרוש מעובדי הוראה לבצע עבודות אבטחה", נמסר עוד.

תאריך:  01/02/2004   |   עודכן:  02/02/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלונה קורן
מנכ"ל הביטוח הלאומי לשעבר, פרופ' יוחנן שטסמן, פרש במחאה על התוכנית הכלכלית של הממשלה והקיצוץ בקצבאות המוסד לביטוח לאומי
נועם שרביט
במסגרת חיקור דין שנערך במסגרת תביעות הדדיות בחו"ל בין חברת האחים וורנר וערוצי זהב, התבקש בנק לאומי, שהוא צד זר להליך, לגלות מסמכים שטען כי הם סוד מסחרי שלו; לבסוף נקבע: זכותו של הבנק לסודיות - גוברת
גלית יצחק
עשרות קטינים נעצרו בחשד למעורבות בפרשייה זו; פוצחה "תחנת סמים" אותה הפעיל קטין בן 17.5; הקטינים חשודים בעבירות סחר בסמים ורכוש, הדחת קטינים לשימוש בסמים, אספקה ושימוש בסם
גלית יצחק
הפרה "גינה" מרפת צאלים הניבה 166,572 ק"ג בכל חייה ב-12 המלטות; הפרה המניבה ביותר היא הפרה "חוויר" שהניבה 18,965 ק"ג חלב ב-305 יום
אלונה קורן
לדבריהם, כל בכירי האוצר מקבלים את משכורתם כחוק וללא חריגות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il