X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ההחלטה תינתן במועד מאוחר יותר; השופטים שאלו את המדינה, מדוע אינה נוקטת בהליך ביזיון בימ"ש או מעמידה את שרון לדין בגין שיבוש הליכי משפט; הפרקליטות השיבה שלא תעשה כן, עד שלא ימוצו ההליכים האחרים
▪  ▪  ▪

בית המשפט המחוזי בתל אביב דן בשני ערעורים הקשורים בצווי גילוי המסמכים שהוציא בית המשפט, לבקשת הפרקליטות, בעניינו של גלעד שרון (יום א', 1.2.04).
במשך כ-3 שעות שמע הרכב השופטים, בראשות השופטת דבורה ברלינר, שני ערעורים: הפרקליטות ערערה על החלטת בית משפט השלום בפתח תקוה, שקיבל את הצהרתו של גלעד שרון, לפיה הקלטות הקשורות לחקירת פרשת האי היווני, אותן נתבקש למסור, אינן מצויות בידיו; מנגד, ערער גלעד שרון על החלטת בית משפט השלום בתל אביב, שהורה לגלעד שרון לקיים את צו גילוי המסמכים, ולמסור את המסמכים שלטענת המשטרה לא העביר לחוקריו בפרשת סיריל קרן, גם אם אלה אינם בידיו כעת, ומצויים בין השאר, בבנק באוסטריה.
במהלך הדיון, שאלו השופטים את נציגי הפרקליטות, מדוע הם אינם נוקטים סנקציה כלשהי נגד גלעד שרון - על-אף שלטענתם הוא מפר, לכאורה, צו של בית משפט שלום, המבוסס על החלטת בית המשפט העליון. כוונת השופטים היא להליך של ביזיון בית המשפט, או להעמדה לדין בעבירה של שיבוש הליכי חקירה.
נציגי הפרקליטות השיבו, כי הם מאמינים שגלעד שרון יקיים את צו גילוי המסמכים, וכי אין בכוונתם לנקוט סנקציה זו עד שלא ימוצו כל ההליכים האחרים. ואכן, עו"ד מיכה פטמן הצהיר כי בכל מקרה, מרשו יקיים כל צו שיינתן בעתיד.
שתי נקודות המחלוקת העיקריות שעלו בבית המשפט: כאשר קבע בית המשפט העליון, כי "בית משפט השלום יעיין במסמכים אותם נדרש המשיב למסור, ככל שאלה בידו וככל שהמשיב יסרב למסרם", התכוונו השופטים למסמכים המצויים פיסית אצלו, או גם למסמכים המצויים בשליטתו הקונסטרוקטיבית, דהיינו שהם בחזקתו ובשליטתו. כאמור, כוונת הפרקליטות היא בעיקר למסמכים המצויים בבנק באוסטריה.
עניין שני, בעייתי הרבה פחות, הוא בשאלה האם לאור קביעת בית המשפט העליון האמורה, יש עדיין מקום שבית משפט השלום ידרוש משרון הסבר על כל מסמך ומסמך שהוא טוען שאינו ברשותו, או שניתן להסתפק בהצהרתו כי המסמכים אינם בידו.
בתום הדיון, אמר פרקליטו של שרון, עו"ד מיכה פטמן, כי "לפי שיטת המדינה, 'פתרון הקסם' הוא לבוא עם הצו הזה לחשוד, [ולומר לו]: בוא ותביא לנו הכל".
נציג הפרקליטות, עו"ד גל לברטוב, אמר: "המסמכים האלה נמצאים בחזקתו ובשליטתו, לדעתנו, לכאורה. הוכחנו את זה, על-סמך זה ניתנה ההחלטה, ואנחנו מצפים שהוא יעמוד בה ויקיים אותה".

תאריך:  01/02/2004   |   עודכן:  02/02/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רנית נחום-הלוי
הממשלה אימצה את הצעת השר מופז לדחות האירועים ביממה; ההחלטה התקבלה לאור טענות גורמים שונים, לפיה לא יוכלו להגיע השנה טקס פתיחת אירועי יום הזיכרון, המתקיים השנה במוצאי שבת
יואב יצחק
האחים יונס ויצחק הם העשירים שבין היהודים מאירן: בעלי המניות הפרטיים המובילים בקוואלקום ובעלי עסקי נדל"ן ובנקאות
רנית נחום-הלוי, אלונה קורן
שיבושי התנועה, מטעם ההסתדרות, צפויים להתחיל כבר ב-7:30; העובדים מאיימים לחסום צמתים שונים ברחבי הארץ, ובהם צומת ביל"ו, גבעת אולגה, מחנה 80, גינות סחרוב, והצ'ק פוסט; המבחן בתנ"ך יתקיים כמתוכנן
אלונה קורן
מנכ"ל הביטוח הלאומי לשעבר, פרופ' יוחנן שטסמן, פרש במחאה על התוכנית הכלכלית של הממשלה והקיצוץ בקצבאות המוסד לביטוח לאומי
נועם שרביט
במסגרת חיקור דין שנערך במסגרת תביעות הדדיות בחו"ל בין חברת האחים וורנר וערוצי זהב, התבקש בנק לאומי, שהוא צד זר להליך, לגלות מסמכים שטען כי הם סוד מסחרי שלו; לבסוף נקבע: זכותו של הבנק לסודיות - גוברת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il