X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
את הדברים אמרה ח"כ תמיר, שהיתה מהחותמות על הסכם ז'נבה במהלך סיור בנגב המערבי; עוד הוסיפה: "העקרונות העומדים בבסיס מסמך ז'נבה הם החשובים אך המפה לא"
▪  ▪  ▪

"במפות ששורטטו במסמך ז'נבה יש דברים בלתי נסבלים", כך אמרה ח"כ יולי תמיר, מחותמי מסמך ז'נבה, בתום סיור שערכה בנגב המערבי כאורחת של ראשי המועצות אשכול ושער הנגב והמחלקה הפוליטית בתנועה הקיבוצית.
ח"כ תמיר אמרה, שהעקרונות העומדים בבסיס מסמך ז'נבה הם החשובים אך המפה לא. בכל מקרה, היה צורך בהתיעצות מוקדמת עם נציגי האזור ובהחלט לא היה מקום שתראו את המפות בפעם הראשונה בעיתונים.
במסגרת הביקור, סיירה ח"כ תמיר בשטחים שהמסמך מייעד למסירה לפלשתינים ליד הקיבוצים נחל עוז, בארי וניר עוז. ראשי המועצות הצביעו על הקרבה המסוכנת שתווצר בין הפלשתינים לבין בתי הישובים שתאפשר צליפה בתושבים בביתם ובעת עבודתם אפילו בנשק קל. בסיום הסיור נערך מפגש עם תושבים בקיבוץ בארי.
ח"כ תמיר אמרה שבבסיס מסמך ההבנות עמדו מספר עקרונות: חילופי שטחים של דונם מול דונם, העברת שטחים בלתי מאוכלסים בלבד לפלשתינים והרחבת רצועת עזה. כל הצעה שתיישם עקרונות אלו תהיה קבילה לדיון.
ח"כ תמיר הדגישה, כי הפלשתינים לא דרשו את שטחי הנגב המערבי והכללתם בשטח הפלשתיני היתה יוזמה של הצד הישראלי בשיחות. היא קראה לתושבי האזור לא להסתפק במחאה נגד מסמך ז'נבה ולהציע מפה אלטרנטיבית שתבטיח את ביטחונם.
מזכיר התנועה הקיבוצית, נתן טל, אמר שהחלטת מזכירות התנועה לתמוך במסמך ז'נבה היתה החלטה עקרונית של תמיכה במהלך של אישים משני הצדדים שיושבים יחד ומגבשים נוסחה להסכם שלום. בהחלט לא היתה כאן תמיכה במסמך ז'נבה על כל סעיפיו. אנחנו לא ראש הממשלה ולא מנהלים מו"מ.
טל ביקר את מנסחי ההסכם ואמר שלא יעלה על הדעת להציע מודל להסכם שלום בלי להדבר תחילה עם תושבי האזור, שהם אנשי מחנה השלום ועלולים לשלם את מחירו. זו טעות פטאלית.
ראש המועצה האזורית אשכול, אורי נעמתי, אמר שתושבי האזור מרגישים שחותמי המסמך התיחסו אליהם כמו אל ז'יטונים במשחק. איש לא יכול להבטיח לנו שאחרי הסכם שלום יהיה כאן באמת שלום כמו בשוויץ. לצערנו, יש לנו ניסיון מר בהסכמים עם הפלשתינים - קודם נותנים את השטחים ורק אחר כך רואים אם יש ביטחון. במפות שהוצעו בז'נבה יהיה מאוד מסובך להגן על הבתים שלנו. הגבול בינינו לבין רצועת עזה צריך להשאר איפה שהוא נמצא היום.
ראש המועצה האזורית שער הנגב, אלון שוסטר, אמר שעל יוזמי מסמך ז'נבה לשקול פתרונות יצירתיים יותר מחילופי שטחים של דונם מול דונם. ישנם מקומות ונושאים בעלי חשיבות תרבותית ואסטרטגית שאפשר לדבר עליהם כמו מוצא לים, נמל תעופה בינלאומי, צירי תנועה ואני מאמין שעם רצון טוב משני הצדדים אפשר להגיע להסכמות. שוסטר אמר שהמפתח להרחבת רצועת עזה צריך להיות מערבה לתוך מצריים בהסדר בינלאומי רחב שיעניק למצרים פיצוי נאות.

תאריך:  02/02/2004   |   עודכן:  02/02/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רנית נחום-הלוי
כך מאשר שר החוץ סילבן שלום בוועדת חוץ וביטחון של הכנסת לשאלת ח"כ אריה אלדד
ענבל אביב
בשנת 2003 עמד ממוצע התלונות החודשי על 200; בינואר היו 360 תלונות לעומת 310 תלונות בדצמבר 2003
גלית יצחק
הילדה הינה בתה של בת זוגתו של החשוד לשעבר; הילדה סיפרה למשפחה האומנת בה התגוררה כי חבר של אמה נהג לבצע בה מעשי סדום, להכותה ואף הרעיב אותה; המשטרה תפסה את החשוד לאחר 9 חודשים של מרדף
עומר כרמון
בעוד כחודש צפויה החלטה של בית הדין לערעורים בוושינגטון, באם להקל בעונש מאסר העולם שהוטל על המרגל הישראלי הכלוא בארה"ב
גלית יצחק
השירות מתבצע באמצעות שיתוף פעולה עם חברת BWYZ; השירות מאפשר טעינה של כסף לחשבון המנוי בסכומים גמישים באמצעות מסופים שונים אשר יותקנו ברשתות השיווק בקופות הרשת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il