X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ראש אכ"א, האלוף גיל רגב, מסר בוועדת החוקה נתונים רשמיים: ב--2003 סירבו רק 26 קצינים וחיילים במילואים, לעומת 127 ב-2002
▪  ▪  ▪

ראש אכ"א, האלוף גיל רגב, מסר בוועדת חוקה, חוק ומשפט של הכנסת, במהלך הדיון בנושא "הטיפול בסרבנים", כי למרות ההד התקשורתי בנושא הסרבנות, מבחינה כמותית - מדובר בתופעה שולית, שמימדיה צומצמו.
לדבריו, בשנת 2002 עמד מספר הסרבנים הקצינים במילואים על 29, ושל הסרבנים החוגרים במילואים עמד על 98. בשנת 2003 חלה ירידה משמעותית, כאשר מספר הסרבנים הקצינים במילואים הוא 8 בלבד ו-18 סרבנים חוגרים במילואים.
"מאז הופצו מכתבי הסרבנים - הן של סיירת מטכ"ל, והן של הטייסים, אין שינוי מהותי בהיקף הסרבנים, אלא להיפך, דווקא ירידה", אמר. עוד הוסיף, כי הדבר נובע, בין היתר, מהטיפול בו נקט צה"ל במקרים חריגים אלו, טיפול פנימי באמצעות בירורים.
עוד ציין האלוף רגב, כי בסקר שערך צה"ל בקרב אנשי מילואים, עולה כי רובם המכריע של חיילי המילואים טוענים שאין מקום לתופעת הסרבנות בשורות צה"ל.
האלוף רגב אמר, כי תופעת הסרבנות אשתקד נובעת ממניעים פוליטים. לדבריו, הטייסים אשר היו חתומים על מכתב הסרבנות לא נדרשו לבצע שום פעולה צבאית שמקורה בהרס מבנים מהאוויר.
"אלו טייסים שעיקר עיסוקם בפינוי. מרביתם לא עוסקים בנושא חימוש אווירי. מדובר באמירה פוליטית נטו. בשלוש השנים האחרונות קיימת עליה בקו הפוליטי. מבחינת הצבא, נושא דיון של סרבנות מקורו בנושא פוליטי אידיאולוגי, עם זאת הצבא מאפשר לקיים בירור", אמר.
פרופ' כשר: יש להכיר בפציפיזם
פרופ' אסא כשר שהשתתף בדיון, אמר כי יש להבדיל בין תופעת סרבנות שמקורה בקושי ערכי-מצפוני (פצפיזם) לבין סרבנות שמקורה בקושי פוליטי או אידיאולוגי (סרבנות סלקטיבית). במקרה הראשון, כך לדבריו, הצבא משתדל להכיר.
"צריך להבין, סרבנות מצפונית זה שורש ערכיו של אדם, נגיעה בעניין זה - זו טלטלה רגשית, ולכן, כשפציפיסט בה ואומר שהוא לא יכול לשרת בצבא כי בכך נהרסת לו משמעות חייו - יש להתייחס לכך ברצינות. מעבר לזאת, במדינה דמוקרטית אין לאדם זכות להפר חוק אם הוא לא מזדהה עם מדיניות הממשלה. עצם העובדה שדעת אזרח שונה מדעת הממשלה, זה עניין שקורה מדי יום, אך לא ניתנת רשות לעבור על החוק".
עוד הדגיש פרופ' כשר, כי בהזדמנויות מסוימות יש להתארגן מבחינה חברתית, אך יש תנאים המצדיקים פעולה זו, ואלו לא מתקיימים במקרה זה: כאשר אין פגיעה בעקרונות דמוקרטיים, לאחר שמוצו כל האפשרויות האחרות, וכאשר יש יסוד להניח שהפעולה מחזקת את הדמוקרטיה והפגיעה בה היא בצורה מינימלית.
"דברים אלו לא מתקיימים. כאן לא בוצעו הליכים של פניה לבג"צ, ליועמ"ש או למפקדים, ולכן פעולת הסרבנות לא מחזקת את הדמוקרטיה אלא מערערת אותה. זה יוצר עבריינות על החוק וצעד טבעי במדרון".
ח"כ ברכה לח"כ ארדן: אתה חצוף, גזען וזבל
בפתח הישיבה פרץ עימות קולני כאשר ח"כ מוחמד ברכה ביקש לשתף את משפחות הסרבנים בדיוני הוועדה. יו"ר הוועדה, מיכאל איתן, סירב לכך. בהמשך, כאשר השמיץ ח"כ ברכה את הדיון התפרץ במפתיע ח"כ גלעד ארדן ואמר לו: "אתה מת לראות אותנו מחוסלים פה". "זהו דיון מיותר", אמר ח"כ ברכה. "אתה מיותר, אתה סוכן זר", התריס נגדו ח"כ ארדן, "חצוף, גזען, זבל", קרא לעברו ח"כ ברכה כאשר באותה עת עשה דרכו לעבר היציאה לאחר שנדרש לכך מיו"ר הוועדה.

תאריך:  03/02/2004   |   עודכן:  03/02/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רועי כוכבי
הקנס הוטל על חברת "א.ש. יריב איכות הבניה" בשל תיווך לא חוקי להעסקת 13 עובדים זרים; מנהל החברה נקנס ב-5,000 ש"ח
מירב לוי
גורמי בריאות במדינה: עד כה לא נמצאו חולים שנבדקו במגיפה; הכינוס ברומא יהיה סגור לתקשורת
גלית יצחק
בני המשפחה נסעו במכונית מסחרית צפונה כדי לחוג את חג הקורבן; נהג הרכב איבד שליטה והמכונית התהפכה; הילדים לא היו חגורים ועפו מהמכונית; אחד הילדים נפצע בינוני והשאר פצועים קל
יפעת גדות
סכום בגובה 500 מיליון דולר יוחזר לעירק; וושינגטון עדיין מאשימה את סוריה בטיפול לוקה בכספים שעליה להחזיר
רועי כוכבי
בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב הטיל את הקנס על חברת הבניה "מלרג הנדסה וקבלנות", שהואשמה בשני מקרים שונים של העסקת עובדים זרים בניגוד לחוק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il