X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
"הזרוע השניה של 'מפת הדרכים' חייבת להיות יוזמת ז'נבה", אומר יאסר עבד רבו בראיון לעיתון "א-שרק אל-אווסט"; עבד רבו ויוסי ביילין ממשיכים בימים אלה בקמפיין לגיוס תמיכה ביוזמת ז'נבה ואתמול נפגשו בעניין זה עם בכירים באיחוד האירופי
▪  ▪  ▪

יאסר עבד רבו, שר ההסברה הפלשתיני לשעבר ומיזמי הסכם ז'נבה, אומר (ג', 3.2.04) כי 'מפת הדרכים' לבדה לא תוכל להביא לסיום הסכסוך הישראלי-פלשתיני. "הזרוע השניה של 'מפת הדרכים' חייבת להיות יוזמת ז'נבה", מוסיף עבד רבו בראיון לעיתון "א-שרק אל-אווסט".
"'מפת הדרכים' מציבה פתרונות ביטחוניים ופתרונות ביניים אולם לא פתרון ברור להסדר קבע, כלומר נראה שכל תכליתה היא השתלטות על המצב והפחתת המתיחות, אך לא סיום הסכסוך".
"יוזמת ז'נבה מהווה את התוכנית היחידה אשר יכולה לכונן הסדר ישראלי-פלשתיני המבטיח את הזכויות הלאומיות הפלשתיניות, לרבות הקמת מדינה עצמאית בגבולות 67' ובירתה מזרח ירושלים, והמבטיח פתרון צודק ומוסכם בסוגיית הפליטים".
לדברי עבד רבו, המכשול העיקרי הניצב בפני תחילת המו"מ כעת בין הצדדים היא מדיניות של ראש הממשלה שרון. "תכנית ההתנקות היא תכנית לכינון משטר גזעני, משטר אפרטהייד... לא מדובר בסכנה עבור העם הפלשתיני ועתידו בלבד, אלא גם עבור הישראלים שאינם מעונינים שישראל תהפוך רשמית למשטר גזעני". "האלטרנטיבה", אומר עבד רבו, "היא התכנית החיובית שהצענו - יוזמת ז'נבה".
בתוך כך, מצרים מוכנה לארח פסגה בנושא יוזמת ז'נבה בהשתתפות יזמי ההסכם משני הצדדים. במהלך התקופה האחרונה השקיעו יאסר עבד רבו ויוסי ביילין מאמצים רבים לרתום מנהיגים רבים באזור לתמוך בהסכם. על-פי כמה דיווחים ערביים, מדינות ערב עומדות להציע במסגרת הפסגה בקהיר עסקה לממשלת ישראל: הכרה קולקטיבית במדינת ישראל בתמורה לאימוץ היוזמה על-ידי הממשלה.
ביילין ועבד רבו נועדו אתמול (ב') עם הנציב לענייני החוץ של האיחוד האירופי, כריס פאטן, ועם האחראי על קשרי החוץ באיחוד, חאבייר סולאנה. במהלך הפגישה ביקשו ביילין ועבד רבו מהאיחוד האירופי לממן את יישום יוזמת ז'נבה. לפני כשבועיים מסר עבד רבו שהיוזמה תועלה לדיון במהלך הפגישה הקרובה של הקוורטט.

תאריך:  03/02/2004   |   עודכן:  03/02/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי, רנית נחום-הלוי
לא התקבלה ההצעה לתת מעמד של תושב קבע לשני הוריו של החייל; פורז: הנושא יעלה להחלטת ממשלה
גלית יצחק
השר דני נוה האציל סמכויותיו בנושא לשופט (בדימ.) ורדימוס זיילר; השר נוה: "אני לא שופט, ואיני מוכן לכהן ככזה. אין זה ראוי שפוליטיקאי יהיה זה אשר יקבע את גורל הדיון בעבירות של רופאים"; בקרוב תוקם יחידה מיוחדת לפיקוח ואכיפת נוהלי תשלום עבור שירותים רפואיים
רועי כוכבי, ענבל אביב
בהצבעה על המשך כהונתו של פרס כיו"ר העבודה, מתפלגת ההצבעה: 59.1% מהקולות לפרס לעומת 39.9% להצעת וילנאי לקיים בחירות ליו"ר קבוע כבר השנה
אלונה קורן
ישראל ממשיכה להיות אחד מיצואני היהלומים הבולטים בעולם; ארה"ב מהווה את השוק העיקרי ליצוא יהלומים וחלקה מהווה 67%; הונג-קונג מהווה 12%; בלגיה - 7% ויפן - 2%
רנית נחום-הלוי
המפכ"ל: נהפוך כל אבן לשים את העבריינים מאחורי סורג ובריח זה היעד המרכזי שלנו ל-2004
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il