X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
המועצה לצרכנות: על הרגולטורים בתחום הבנקאות לעשות שינוי יסודי במבנה העמלות במשק; ישראל מדורגת במקום השני בעולם בריכוזיות הבנקים
▪  ▪  ▪

עלייה ממוצעת של כ-12% בעמלות הבנקים ב-5 השנים האחרונות - כך עולה מנתוני המועצה לצרכנות. מיוני 1999 ועד ינואר 2004 חלה עלייה ממוצעת של 12.24% בתעריפי העמלות השכיחות שנבדקו, לעומת עלייה של 7.88% במדד באותה תקופה. כלומר, התייקרות ריאלית של 4%. הנתונים הוגשו היום (ג') לכנסת לקראת דיון שיתקיים מחר בוועדת הכלכלה של הכנסת.
מנכ"ל המועצה, גלית אבישי, טוענת כי על הרגולטורים בתחום הבנקאות לעשות שינוי יסודי במבנה העמלות במשק. "העמלות צריכות לשקף רק את עלות ביצוע הפעולות הבנקאיות. הבנקים לא צריכים להרוויח מביצוע פעולות של לקוחותיהם - אלא מתיווך פיננסי בלבד", אומרת אבישי.
אבישי טוענת כי ישראל מדורגת במקום השני בעולם בריכוזיות הבנקים, כאשר בנק לאומי והפועלים מהווים כ-60% משוק הבנקאות הישראלי. כמו כן מצרה אבישי על כך שסוגי העמלות של הבנקים זהים כמעט לחלוטין.
"לא רק שקיימת סמכות לפיקוח על הבנקים לפעול למניעת כשל השוק בתחום העמלות, אלא שאף קיימת לו החובה לפעול", כך נכתב בחוות דעת משפטית הכלולה בסקירת המועצה לצרכנות שתוגש לכנסת.
עוד קובעת חוות הדעת כי למפקח על הבנקים סמכות לפסול עמלות, ולקבוע כי יש להפחית בסכום עמלות שכבר נקבעו. שכן, המפקח יישם את סמכותו זו בעבר, ומנע מבנקים וחברות אשראי גביית עמלות או העלאת שיעור עמלות.
המועצה טוענת כי הייקור של עמלת השורה עליו הודיע בנק הפועלים בימים אלה הוא סימפטום בלבד של כשל השוק המאפיין את ענף הבנקאות בישראל לגבי משקי הבית, כאשר מדי פעם עולה לסדר היום הציבורי ביטוי כזה או אחר לכשל שוק זה.
עוד נמסר מהמועצה כי בשנת 2002 היא הגישה למפקח על הבנקים והממונה על ההגבלים העסקיים תחקיר שהכינה, ממנו עולה הצורך החיוני של התערבות הפיקוח על מנת למנוע את הפגיעה במשקי הבית.
"ואולם, הרגולטורים נמנעו באופן שיטתי מלטפל בשורשי הבעיה, והסתפקו מדי פעם במתן מענה חלקי, אם בכלל, לסימפטום כזה או אחר של כשל השוק", טוענים.
ממחקר שערכה המועצה לצרכנות עולה כי רמת הריכוזיות בשוק הבנקאי בישראל כפולה מזו שבמדינות רלוונטיות אחרות דומות בגודלן. לפי "מדד הרפינדל", הבוחן את הריכוזיות בענף, עולה כי רמת הריכוזיות בישראל היא השנייה בגודלה מבין 14 ארצות מערבויות שנבחנו, והיא באה לידי ביטוי בכך ששני הבנקים הגדולים מהווים למעלה מ-60% מהשוק, שלושת הבנקים הגדולים כ-77%, וחמשת הבנקים הגדולים כ-93%.

תאריך:  03/02/2004   |   עודכן:  04/02/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
הלהקה תעלה שתי תוכניות של בלט קלאסי: רומיאו ויוליה ושודד הים; תופיע במשכן לאומנויות הבמה בתל-אביב
גל ברגר
"הזרוע השניה של 'מפת הדרכים' חייבת להיות יוזמת ז'נבה", אומר יאסר עבד רבו בראיון לעיתון "א-שרק אל-אווסט"; עבד רבו ויוסי ביילין ממשיכים בימים אלה בקמפיין לגיוס תמיכה ביוזמת ז'נבה ואתמול נפגשו בעניין זה עם בכירים באיחוד האירופי
מירב לוי, רנית נחום-הלוי
לא התקבלה ההצעה לתת מעמד של תושב קבע לשני הוריו של החייל; פורז: הנושא יעלה להחלטת ממשלה
גלית יצחק
השר דני נוה האציל סמכויותיו בנושא לשופט (בדימ.) ורדימוס זיילר; השר נוה: "אני לא שופט, ואיני מוכן לכהן ככזה. אין זה ראוי שפוליטיקאי יהיה זה אשר יקבע את גורל הדיון בעבירות של רופאים"; בקרוב תוקם יחידה מיוחדת לפיקוח ואכיפת נוהלי תשלום עבור שירותים רפואיים
רועי כוכבי, ענבל אביב
בהצבעה על המשך כהונתו של פרס כיו"ר העבודה, מתפלגת ההצבעה: 59.1% מהקולות לפרס לעומת 39.9% להצעת וילנאי לקיים בחירות ליו"ר קבוע כבר השנה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il