X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בעקבות הביקורת הרבה שהושמעה על הסרט, בעיקר מצד ארגונים יהודיים, החליט הכוכב האוסטרלי לצנזר את הקטע הבעייתי ביותר בסרט שבו אומר הכוהן הגדול לעם היהודי בעקבות צליבת ישו כי "דמו של ישו יהיה עלינו ועל ילדינו".
▪  ▪  ▪

סרטו החדש והשערורייתי של כוכב הקולנוע והבמאי האוסטרלי מל גיבסון, "התשוקה" (passion) המגולל במלואו את סיפור צליבתו של ישו עומד לצאת לאקרנים ב-25 לפברואר 2004.
כזכור, הוטחה ביקורת חסרת תקדים על הסרט וזאת בעיקר מצד ארגונים יהודיים הטוענים, כי הסרט המטיל מן הסתם את האחריות על צליבתו של ישו במלואה על העם היהודי, עשוי להצית גל חדש של שנאת יהודים על רקע דתי וכן, כי ישנו חשש כבד שגיבסון, נוצרי אדוק המשתייך לכת נוצרית קיצונית, מונע על-ידי מניעים אנטישמיים שינק היטב ממשפחתו (אביו אנטישמי ומכחיש שואה גלוי).
כזכור, רק בחודש מרס 2003 נתפס גיבסון בלשונו במהלך ראיון עיתונאי ואמר דברים שמהם משתמע ואף למעלה מכך, כי גיבסון הוא לא פחות מאשר מכחיש שואה.
כעת מתברר, כי ייתכן והביקורת עשתה את שלה ואחד משותפיו הבכירים של גיבסון בהפקת הסרט אישר אתמול (ג' 3.2.04), כי גיבסון החליט לצנזר את אחד הקטעים הבעייתיים בסרט, הלקוח מהספר מתי 25:27, ובו מודיע הכוהן הגדול כאיפא לאחר צליבתו של ישו, כי "דמו יהיה עלינו ועל ילדינו". מנהיגים יהודיים ובהם אייב פוקסמן, מזכ"ל הליגה נגד השמצה, טענו כי קטע זה כשלעצמו היה המקור ההסטורי לחלק גדול מהתפרצויות האנטישמיות לאורך הדורות וזאת עקב הטלת האשמה הכוללת בו על כתפי העם היהודי, באשר לצליבתו של ישו.
השותף הבכיר נימק את ההחלטה לצנזר בכך "שהקטע לא עבד טוב על הקהל בהקרנות הלא רשמיות שנעשו לאחרונה, אולי זה היה פוגעני מדי. כנראה שעשו בו שימוש בעייתי מדי לאורך השנים עד כי הפך לרגיש מדי".
גיבסון לא הסתפק בצינזור הקטע מהסרט אלא אף הגיב למכתב שפוקסמן שיגר אליו באומרו: "אני מתפלל ומקווה שתצטרפו אלי ויחד נהווה דוגמא לכל בני האדם שהדרך היחידה ללכת בה היא דרך השלום הכבוד והאהבה, למרות חילוקי הדעות".
פוקסמן לא נשאר חייב וכתב לגיבסון במענה למכתבו, כי "מילותיך אינן מפיגות את חששותינו באשר תוצאות החמורות האפשריות מהקרנת סרטך - והן הצתה מחודשת של אנטישמיות בכל רחבי העולם הנוצרי".
ואכן, אלו שראו את הגרסאות המקדימות של הסרט טוענים, כי הסרט בהחלט מגמתי וחד-צדדי, ומפיל את "תיק ישו" בעיקר על כתפי היהודים ובצורה הכי קיצונית האפשרית. כך למשל מתברר, כי הנציב הרומאי פונטיוס פילאטוס שכזכור הוא זה שהורה בסופו של דבר לצלוב את ישו, מוצג בסרט כדמות מתונה למדי, שאף מבקשת לחוס על חיי ישו, ולחסוך ממנו את ההתעללות שכפו עליו היהודים, אך הוא נאלץ להתקפל אל מול הלחץ היהודי הכבד להרוג את ישו. באחת הסצינות מתנהל דיאלוג בין פילאטוס להמון היהודי לאחר מסע הצלב של ישו, במהלכו תוהה פילאטוס בקול האם הוא לא סבל מספיק? וההמון המשולהב משיב לו: "לא - תצלבו אותו".
ספק רב לפיכך, אם צינזור הקטע החשוב אך הקטן של אימרת הכוהן הגדול לגבי אשמתם הכוללת של היהודים בצליבת ישו הוא זה שיהפוך את הסרט "לחובב ציון" וזאת בלשון המעטה. הסרט שהושקעו בו למעלה מ-25 מיליון דולרים יצא לאקרנים כאמור ב-25 בפברואר ויוצג בכ-2,000 בתי קולנוע.

תאריך:  04/02/2004   |   עודכן:  04/02/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מיכאל דבורין
הסנאטור היהודי, שהיה מועמד למשרת סגן הנשיא בבחירות בשנת 2000, הודיע לפנות בוקר על פרישתו מהתמודדות על המועמדות הדמוקרטית לנשיאות בבחירות 2004; נימק את הצעד בהישגיו המאכזבים במירוץ
עומר כרמון
הדוח קובע, כי אין להתיר לישראל להתחרות בסוללות טילי הפטריוט האמריקני ואין זה מן הראוי כי ישראל תפיק רווח כספי ממערכת שפותחה במימון אמריקני
עומר כרמון
אמר את הדברים לראשי האיחוד האירופי; הוסיף: "בעזרתכם נשיג רוב"; האיחוד האירופי החליט להעמיד תקציב לקידום היוזמה; שר החוץ הבריטי, אמר כי 'מפת הדרכים' נכשלה ובירך על כוונת שרון לסגת מרצועת עזה
אלונה קורן
נוקיה חולשת על 35% מהשוק; אחריה מוטורולה - 14.5% מהשוק
רנית נחום-הלוי
לטענת חברי הכנסת משה גפני ומשולם נהרי, מסר ח"כ אילן שלגי הודעה כוזבת; בכוונתם להגיש קובלנה ליו"ר הכנסת בבקשה שיתערב בנושא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il