X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
חברי הכנסת אהוד יתום, יולי אדלשטיין וגלעד ארדן פועלים להחתים חברי כנסת מסיעתם על מכתב לראש הממשלה נגד פינוי "היישובים החוקיים ביהודה, בשומרון ובעזה"; לראשונה מוסיפים איום גלוי, כי יצביעו אי אמון בממשלת אחדות חילונית
▪  ▪  ▪

מחריפה ההתנגדות בליכוד למהלכיו האחרונים של שרון. חברי הכנסת אהוד יתום, יולי אדלשטיין וגלעד ארדן פועלים להחתים חברי כנסת מהסיעה על מכתב אזהרה לראש הממשלה, בו נדרש אריאל שרון לחזור בו מכוונתו המוצהרת להביא לנסיגה חד צדדית של ישראל מאזורים ביהודה ושומרון ומרצועת עזה.
בתוך כך אמר הכחיש היום ראש הממשלה כל קשר בין תוכניתו לנסיגה חד צדדית מרצועת עזה ולפירוק 17 יישובים ישראליים ברצועה, לבין החקירות המתנהלות נגדו. כזכור, צפוי ראש הממשלה להיחקר מחר בפרשות האי היווני ואדמות גינתון. לדברי ראש הממשלה, "אין כל קשר בין הפינוי בעזה לבין החקירה. זה לא בגלל, אלא למרות".
בשיחה עם כתבים בכנסת אמר היום שרון על תוכנית הנסיגה החד צדדית כי "אם הייתי שר, היתה לי הפריבילגיה לתת ביקורת, אבל פה אני נושא באחריות. זו בחירה בין הרע לרע פחות". שרון הביע תמיכה בעריכת משאל עם בעניין פינוי ההתנחלויות, ודחה את האפשרות שישען על תמיכת מפלגת העבודה מחוץ לממשלה. לדבריו, "אי אפשר לבנות על זה. ממשלה לא מתעסקת רק בנושאים מדיניים". את המהלכים האחרונים בתוך הליכוד לסיכול תוכניותיו בתחום המדיני פטר ראש הממשלה באמרו כי "כמי שמוטלת עליו האחריות, אין לי לוקסוס למקהלות".
ההתנגדות למהלכי שרון צוברת תאוצה
כאמור על רקע הודעתו של שרון, כי בכוונתו לפעול לפירוקם של 17 יישובים ישראליים ברצועת עזה כותבים חברי הכנסת במכתב כי "אנו, חברי כנסת בסיעת הליכוד, פונים אליך בבקשה שלא לקבל החלטות חד-צדדיות לפינוי היישובים החוקיים ביהודה, שומרון וחבל עזה. הלכנו אחריך לבחירות, כאשר נושא זה לא עמד על הפרק, ועל כן אנו מבקשים, טרם קבלת החלטה בממשלה, לקיים דיון והצבעה במוסדות התנועה".
יתום, אדלשטיין וארדן מביעים במכתב דאגה מן האפשרות שהרכב הממשלה ישתנה באופן שהמפד"ל והאיחוד הלאומי יפרשו ממנה - ואת מקומן תמלא מפלגת העבודה. "אנו מביעים דאגה רבה מעצם האפשרות שמפלגות השמאל יצטרפו לממשלה לצורך יישום תוכנית נסיגה חד-צדדית. אנו מבהירים בזאת מראש שיקשה עלינו עד מאוד לתמוך בתוכניתך זו, באם לא יתקבלו החלטות מסודרות במוסדות הליכוד בנושא רגיש זה", נאמר במכתב.
חברי הכנסת יתום וארדן אמרו, כי הם מקווים ששרי הליכוד, שרובם שותקים בינתיים נוכח הצהרותיו האחרונות של שרון, יצטרפו למאבקם. הם אומרים כי אם וכאשר יבשיל מהלך לכינון ממשלת אחדות בהשתתפות העבודה, בכוונתם להצביע נגד מינוי שרים מהעבודה.
"כדי להכניס את מפלגת העבודה לממשלה", אומרים השניים, "יצטרך ראש הממשלה לתת להם תיקים בכירים, ולשם כך יצטרך להזיז ממקומם שרי ליכוד בכירים. אנו מקווים כי מאותו רגע ההתארגנות שלנו תהיה מגובה על-ידי ההנהגה הבכירה של הליכוד". ח"כ יתום גם ציין, שהוא אינו פוסל את האפשרות לפעול להחלפתו של שרון בשר החוץ סילבן שלום או בשר האוצר בנימין נתניהו. שלום כבר הביע את עמדתו נגד נסיגה חד צדדית מספר פעמים בעבר, וחזר על עמדה זו גם ביחס להצהרתו של ראש הממשלה על פירוק 17 היישובים ברצועה. נתניהו שומר, בשלב זה, על שתיקה.
כוונתם של שלושת חברי הכנסת היא להחתים על המכתב לפחות 14 חברי כנסת מהליכוד. מהלך כזה עשוי למנוע את כינונה של "ממשלת אחדות חילונית" (ליכוד-שינוי-עבודה) לאחר פרישה אפשרית של מפלגות הימין מהממשלה - שכן ממשלת האחדות החילונית אמורה להתבסס על 74 המנדטים של שלוש המפלגות. עד כה דווח על 8 חברי כנסת בליכוד שחתמו על מכתב האזהרה לשרון. פרט ליתום, אדלשטיין וארדן מדובר בחברי הכנסת מיכאל גורלובסקי, יחיאל חזן, דניאל בנלולו, איוב קרא ונעמי בלומנטל.
היוזמים מקווים להחתים גם את חברי הכנסת ענבל גבריאלי, משה כחלון, חיים כץ ואת סגן שר התמ"ת מיכאל רצון - וזאת, עוד לפני נסיעתו של שרון לוושינגטון, בה הוא אמור להציג את רעיונותיו בפני הממשל האמריקני. יחד עם זאת, ספק אם די בחוסר השקט בסיעת הליכוד כדי להביא, בשלב זה, למימוש האיום אותו מתכוונים יוזמי המרד בליכוד להצמיד לרקתו של ראש הממשלה.
"לא לילד הזה פילל הבוחר"
בתגובה לרוחות המנשבות מלשכת ראש הממשלה אמר היום ח"כ איוב קרא כי "המנדט היחיד שניתן לראש הממשלה מהעם הוא הנהגת המדינה על-פי מצע הליכוד, שפירושו שמירה על הישובים בארץ ישראל ולא עקירתם מהיהודים היושבים עליה. לא לילד הזה פילל העם כששלח אותנו לשלטון. נקיפות המצפון צריכות להיות של ראש הממשלה ולא של החברים המתנגדים בתוקף למהלך המעוות והפחדני הזה, שיפגע קשות באחדות הליכוד".
קרא הוסיף כי הוא "התחלחל ונמלא זעם" לשמע תגובות הלעג של אנשי פתח לתוכניתו של ראש הממשלה. לדבריו, "הבריחה החד צדדית היא מתן גושפנקא למלחמתם של בכירי אל-אקצה ושותפיהם והמשך התעלול של אהוד ברק בבריחה מלבנון... הפינוי מסמל חולשה של ממשלת ישראל. כל עוד אין הסכם מסודר, הצעד הזה ימיט עלינו אסון כבד ויזמין מעשי טרור בקצב שלא ידענו עד היום. אסור לנו להצטייר פעם נוספת מול העולם הערבי כחלשים ומוגי לב, אנו צריכים לדעת שאנחנו חיים במזרח התיכון ולא באירופה. אנו לא מנהלים משא-ומתן עם מלכת אנגליה".

תאריך:  04/02/2004   |   עודכן:  04/02/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון
ביום ה' עדיין יירד גשם, אולם מיום שישי בצהריים תזרח השמש
גל ברגר
אסד לשליח האמריקני: "אנחנו לא אגודת צדקה, לא נעשה וויתורים חינם"; על-פי העסקה שמציעה דמשק, תופסק בהדרגה הנוכחות של ארגוני הטרור הפלשתיניים בשטחה כמו גם נוכחותו של החיזבאללה בדרום לבנון, בתמורה להוצאת סוריה מרשימת הטרור וביטול 'חוק האחריות הסורית'
אלונה קורן
מחזור המסחר היומי הממוצע במק"מ רשם שיא של כל הזמנים
עומר כרמון
בהצעת התקציב המקורית שהוגשה לקונגרס ביום ב', ביקשה מחלקת המדינה האמריקנית, ליישם חוק המתיר לכתוב בדרכונו של אזרח אמריקני שנולד בירושלים, כי הוא נולד בישראל; מישהו במחלקת המדינה התחרט ומחק את הבקשה למחרת
גלית יצחק
ביום חמישי הקרוב יערכו מס' טקסים ברחבי הארץ: באתר ההנצחה בנהריים לזכר 7 הבנות שנרצחו במקום לפני 7 שנים, הפנינג ט"ו בשבט ענק ביער גילת שבדרום ועוד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il