X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בלשכה לא מוותרים על המשוב - למרות איומי נציגות השופטים לנתק כל מגע עימה; במכתב שמפיצה הלשכה לחברים עם טופסי המשוב טוען שלמה כהן, כי "המשוב אינו פוגע בעצמאות השפיטה"
▪  ▪  ▪

למרות מחאות השופטים ואיומי נציגות השופטים להחרים את לשכת עורכי הדין, אם הלשכה לא תחזור בה מכוונתה לערוך את משוב השופטים השני - יוצא השבוע המשוב לדרך.
כ-29,900 עורכי דין פעילים יקבלו בימים הקרובים לבתיהם את טפסי המשוב, בהם יתבקשו להעניק ציונים לשופטים, דיינים ורשמים של כל הערכאות בישראל (לרבות בתי הדין לעבודה ובתי הדין הרבניים, שלא נכללו במשוב הראשון), שבפניהם הופיעו במהלך עבודתם.
המשוב, שהוא אנונימי, נבדק באמצעות סורק אופטי ותוצאותיו יעובדו על-ידי מכון המחקר "מאגר מוחות". המשוב כולל 8 פרמטרים להערכת השופט: עד כמה הכיר השופט את העובדות בתיק; עד כמה היה השופט בקיא בדין הרלוונטי; באיזו מידה ניהל השופט את הדיון ביעילות; באיזו מידה היה יחסו של השופט לעדים נאות; באיזו מידה אפשר השופט חקירה נאותה של העדים; עד כמה היה יחסו של השופט לעורכי הדין נאות; הערכת התאמת ניסיונות פישור למקרה; הערכה כללית של השופט.
עורכי הדין מתבקשים לציין גם את מספר ההופעות שלהם בפני השופט בשנה החולפת, סוג התיקים בהם הופיעו בפניו וכן האם לקוחותיהם זכו או הפסידו ברוב התיקים מול אותו שופט. עורכי הדין מתבקשים למלא את המשוב ולהחזירו עד ה-31 במרס.
במכתב המצורף לטופסי המשוב, כותב ראש הלשכה, ד"ר שלמה כהן, כי "לשכת עורכי הדין מחוייבת להגנה על בתי המשפט. אך מוטלת עלינו גם החובה לסייע להם להשתפר ולהשתבח ובעיקר לעודד מעלות ולתקן תקלות. לשם כך צריך לאתר את התקלות והמעלות באורח מדי ומקצועי".
בלשכת עורכי הדין דוחים את הטענות, המושמעות מצד נציגות השופטים, לפיהן המשוב פוגע בעצמאות השפיטה ו"מלבין את פניהם" של שופטים. "המשוב אינו פוגע בעצמאות השפיטה. עצמאות השפיטה היא ערך עליון שעורכי הדין חרדים לו מאוד. אלא שעצמאות השפיטה נוגעת לתוכן השפיטה ולא להתנהלות השופט. שופט איננו עצמאי להתנהל באורח בלתי תקין או בלתי מקצועי. המשוב בודק אך ורק את התנהלות השופט ואינו עוסק כלל בתוכן החלטות. הטענה שהמשוב ישפיע על תוכן החלטות השופטים היא עלבון לשופטים".
בלשכה גם דוחים את הטענות, כי מינוי אומבודסמן לפי חוק נציב התלונות על שופטים (שופטת בית המשפט העליון בדימוס, טובה שטרסברג כהן), מייתר למעשה את הצורך במשוב. "האומבודסמן עוסק בתלונות פרטניות על אירועים נקודתיים. אין בתלונות כאלה כדי לתת תמונה סטטיסטית אמיתית ומלאה על התנהלותו של שופט. המשוב והאומבודסמן משלימים זה את זה. המשוב יסייע לאומבודסמן במילוי תפקידו על-ידי כך שיבהיר לו אם תלונה נקודתית מתיישבת עם הערכות רבות".
ולבסוף, דוחים בלשכת עורכי הדין את איומי נציגות השופטים, בראשות נשיא בית המשפט המחוזי בחיפה מיכה לינדנשטראוס, לנתק כל מגע עם הלשכה בשל עריכת המשוב: "צר לנו על ההתנגדות של חלק מהשופטים למשוב", אומרים בלשכה. "העמדות הקיצוניות של ועד השופטים משחקות לידיהם של אוייבי מערכת המשפט, הטוענים - שלא בצדק - שמערכת זו מתנשאת ואיננה מוכנה לקבל ביקורת".

תאריך:  05/02/2004   |   עודכן:  05/02/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
הסדרה תעלה ביום ג' (17.2.04) בשעה 22:10; לכל אחד מהגיבורים סיפור אישי המשתלב בצורה ישירה או עקיפה במסעו אל הרישיון; המצלמות מלוות את הגיבורים בזמן שיעורי הנהיגה והטסטים הבלתי אפשריים
הדר פרבר
האדם נעצר והמריחואנה נמצאה - לפי הריח
יפעת גדות
המחזמר 'עבר' השבוע את מספר ההצגות של "עלובי החיים" ונצפה על-ידי 10 מיליון בני אדם
ענבל אביב
צוות המורכב מנציגי משרד הפנים, הרבנות הראשית והקייסים של העדה האתיופית, יבדוק את הרשימה ויוודא כי כל הכלולים בה אכן זכאי עליה; ראש הממשלה: יש למצוא מקורות תקציביים להגברת קצב עלייתם מעבר לקיים היום
מירב לוי
העצור: איאד עלואן הודה בחקירתו כי גויס לג'יהאד לצורך סיוע הוצאות פיגועים בישראל; התבקש לרכוש סירות 'חסקה' עליהם הורכב המנוע; הסירות הוסוו כסירות דייג
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il